Gå til innhold
Hundesonen.no

Eiere av boxere og rottweiler er vanligvis kriminelle og har psykopatiske trekk

Guest vivere

Recommended Posts

Lest igjennom og jeg kan ikke finne boxere... men den artikelen der var jo ikke utelukkende negativ? For det er jo det du er ute etter å si Viviere? Jeg har lest igjennom og kan ikke se at den var på noen måte svertende ovenfor hundene om man leser med de rette brillene på. De går vel mer løs på de som eier de forskjellige rasene i USA, enn rasene i seg selv. På den måten mener jeg at de er på rett vei. Fokuset er rettet mot eiere og ikke hund.

Mulig jeg har på feil briller... og ikke fått med meg alt det negative og alt om boxeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke noe som helst annet enn at artikkelen forteller at eiere av "muskelhunder" viser oftere "kriminelle trekk" enn andre hundeeiere samt at de har "betydelig flere kjennetegn på primær psykopati". Og slikt er sikkert greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest igjennom og jeg kan ikke finne boxere... men den artikelen der var jo ikke utelukkende negativ? For det er jo det du er ute etter å si Viviere? Jeg har lest igjennom og kan ikke se at den var på noen måte svertende ovenfor hundene om man leser med de rette brillene på. De går vel mer løs på de som eier de forskjellige rasene i USA, enn rasene i seg selv. På den måten mener jeg at de er på rett vei. Fokuset er rettet mot eiere og ikke hund.

Mulig jeg har på feil briller... og ikke fått med meg alt det negative og alt om boxeren.

Ikke jeg heller, var ikke særlig negativ vinkling heller nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant heller ikke noe om boxere der... Og jeg leste nok med de samme brillene som Margrete for jeg syntes ikke dette var spesielt negativt. Det sto jo tom at de hadde funnet ut at eiere av muskelhunder ikke var mer aggressive enn andre folk og at om man skulle se på "angrepesvilje" hos hunder som et kriterium så måtte små hunder være med. Men dette var vel en blanding av litt interessant og old news for meg egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke lese artikkelen, er på vei ut døra for å selge de to muskelhundene, eller kanskje bytte de mot noen snillere hunder. :lol:

Vil du ha snillere hunder?

Trodde du var kriminell jeg? Er vel derfor du har dem? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har hatt 50% BC-blanding. Eneste måten å holde ham fornøyd på var å gi ham oppgaver eller fysisk aktivitet, kontinuerlig. Alltid noe å fokusere på. Han var glad i sofakos, men klarte ikke engang slappe av i kroppen da. Tydlig glad og fornøyd med situasjonen, men vred seg som en ålemark, som om det å slappe av var direkte ukomfortabelt for ham. Tror ikke vi noen gang gikk en avslappet tur. Han lærte omsider å gå pent i bånd, men han vibrerte av energi mens han fokuserte på oppgaven. Gikk stakkato og så virkelig unaturlig ut. Foretrakk å få ulike oppgaver fortløpende, i flexiline. De gangene han fysisk slappet av i våken tilstand, noe han med årene lærte å gjøre, så virket han direkte deprimert og som om han var i en dyp eksistensiell krise. Ventet kun på neste to do. Nå var blandingen min kanskje en ekstrem variant, med mitokondrie-DNA fra en veldig aktiv miniatyr bruksrase, men også renraset BC som bare går tur i gangfart uten andre oppgaver, uten stress, det virker veldig ambisiøst.  Angående aktiviteter ellers: Min fikk aldri nok. Lange ski-/sykkelturer, ball, pinner og frisbee, agility og LP og hverdagstriks hjalp selvsagt med å ta brodden av stress så det var mulig å oppnå kontakt med ham og få ham behersket, men den MENGDEN mental og fysisk aktivitet som må til for å få en BC til å fremstå som rolig og avslappet uten indre stress og uten å se ut som dyp depresjon? Jeg fant den ikke. Uten noe å gnage på var alltid rastløs eller lå spent (bokstavelig talt) klar for neste move når han var våken. Jeg tenker en må tilpasse seg den rasen en har, ikke bare prøve forme en hvilken som helst rase til en slags standard for hva en anser som generelt god hundeadferd. Å gå tur er ikke en enkel oppgave for en BC. Å kreve avslappet spasertur uten "stresset" fokus på oppgaver virker urealistisk.  Min personlige mening fra anekdotisk erfaring. Om noen har en fasit, så gjelder selvsagt den.   
    • Du får sende en på Osloferie!
    • Du får det du trener på! Her har @Simira masse gode tips til deg. La hunden få oppgaver på tur som den må fokusere på, slik at hun ikke "trener" på stressnivået hun allerede har.  Variasjon er også bra, ikke sikkert hun trenger sykkeltur hver morgen eller å starte med agility før hver tur. Og sist men ikke minst, hun er 2 år. I gamledager sa vi at 1,5-2 år er omplasseringsalder, da mange hunder peaker på energinivå rundt da😅
    • Kjenner at jeg godt kunne tenkt meg å ikke ha hund
    • Hun får også en god sykkeltur hver morgen, noen ganger med trekk og andre ganger uten. I løpet av uken trener vi også lydighet, svømming, rallylydighet og spor. De siste månedene har vi fokusert mye på ro-trening i offentlige områder med mange folk og hunder. Hun er i god form og har en slank kroppsbygning, men sliter med å roe seg ned når vi er ute, selv om hun lett finner roen innendørs. Tidligere kastet vi dessverre en del pinner og ball på turer, men jeg innså i senere tid at det er med på å skape mye stress. Derfor har vi sluttet med dette for en god stund siden. Jeg forstår at dette har bidratt til å bygge opp stressnivået hennes utendørs. Men ellers har hun vært slik jeg beskriver henne, helt siden vi fikk henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...