Gå til innhold
Hundesonen.no

Slo ihjel hund med øks

Tonje

Recommended Posts

Skrevet

Uffameg.. Stakkars hund, og ikke minst stakkars den familien som eide hunden...Synes synd på unga (vis han har) til jaktlederen. :whistle:

Skrevet

Det der er det verste jeg har hørt! Tenk å ta en annen persons hund ut av bilen og slå den i hjel! I tilegg var det flere menn som banket opp jaktlederen først, utrolig feigt. Jeg håper de får en skikkelig straff, godt de ble utestengt fra jakten.

Skrevet

Helt høl i hue! Ble så sint når jeg leste om dette! Forbanna mannfolk som skal leke tøffe..! De skulle fått fratatt jaktlisens og våpen og hele pakka!

Skrevet
og tenk at disse menneskene har våpen i huset og tilgang (og lov til å bruke) til det hele tiden.... De burde vært fratatt våpen, lisens og alt som er.

Og det er det også mulgihet for ( at de blir fratatt våpen altså). Slossing og heftige krangler i forbindelse med jakt er farlige greier og kan lett komme frem i en slik sak.

Skrevet

Sitat "Videre vil det bli opp til en politijurist å avgjøre om straffbart forhold er begått. "... OM straffbare forhold er begått? Det burde vel være soleklart??

En annen ting (jeg vet at jeg lar meg provosere av måten historien blir fortalt på av journalisten og at det ikke er sikkert at vedkommende med øksen faktisk har uttalt seg slik det fremgår)... men hvem i huleste ville ha reagert så ekstremt over at en hund utagerer voldsomt etter at dens eier har blitt skambankt??

Skrevet
Sitat "Videre vil det bli opp til en politijurist å avgjøre om straffbart forhold er begått. "... OM straffbare forhold er begått? Det burde vel være soleklart??

En annen ting (jeg vet at jeg lar meg provosere av måten historien blir fortalt på av journalisten og at det ikke er sikkert at vedkommende med øksen faktisk har uttalt seg slik det fremgår)... men hvem i huleste ville ha reagert så ekstremt over at en hund utagerer voldsomt etter at dens eier har blitt skambankt??

en person med alkohol innabords?

Skrevet

Eiern som fikk juling har sikkert klart å egge på seg det selv, men at de andre folkene lar det gå utover hunden er bare skremmende. Uansett om de var med eller uten alkohol innabords burde ikke folk med tillatelse til å inneha og bruke drapsvåpen være så ustabile at en uenighet fører til slike tiltak.

Det er helt klart en del som bør miste jaktlisensen sin i år. Og våpentillatelsen. Så får de ta seg ett par år i tenkeboksen, og om de kommer til konklusjonen om at de kan bruke hodet sitt kan de gjennomgå karaktertest og ett jegerprøvekurs. Noen mangler tydeligvis vetttet per i dag til å være inneforstått med alvoret i jaktsituasjonen...

Skrevet

Jeg leste om dette et annet sted også, men nå finner jeg det selvsagt ikke igjen! Men der stod det i alle fall at det var alkohol med i bildet. Jaktlederen var forøvrig ny for sesongen, mens resten av jaktlaget hadde jaktet lenge sammen tidligere. Og det var denne nye jaktlederen hunden hadde reagert på og gjort utfall mot.

Det høres ut som et skikkelig møl av en situasjon!

Skrevet
Jeg leste om dette et annet sted også, men nå finner jeg det selvsagt ikke igjen! Men der stod det i alle fall at det var alkohol med i bildet. Jaktlederen var forøvrig ny for sesongen, mens resten av jaktlaget hadde jaktet lenge sammen tidligere. Og det var denne nye jaktlederen hunden hadde reagert på og gjort utfall mot.

Det høres ut som et skikkelig møl av en situasjon!

Så vidt jeg har lest så var vel denne hunden den nye jaktlederen sin, og det var de andre den hadde gjort utfall mot?

Her er forresten litt mer om saken:

http://www.t-a.no/nyheter/article94226.ece

http://www.t-a.no/nyheter/article94477.ece

Skrevet
en person med alkohol innabords?

Joa, men forkastelig okke som. Fordi dersom alkoholen skal tillegges betydning gir en i samme sekund en slags: "jaja, dette hadde kanskje ikke skjedd hvis edru" - altså en unnskyldnig. Og det blir feil. En person som gjør sånt i fylla gjerne har et tvilsomt utgangspunkt i edru tilstand også. - men ja, det er kun mitt syn her jeg sitter på min høye hest.

• 4 months later...
Skrevet

Resultatet av saken kan leses her.

Han fikk den store boten av hele 2000 kroner for å slå i hjel hunden...

Tja, en bot på 200 000 hadde passet seg bedre, samt kanskje en god dose av egen medisin!

Skrevet

Jeg blir redd av å tenke på at disse menneskene fortsatt er i besittelse av drapsvåpen. Hvis de er i stand til å utføre slike ugjerninger mot et forsvarsløst dyr, hvem vet da hva de kan få seg til å gjøre mot sine medmennesker?

Skrevet

og tenk at disse menneskene har våpen i huset og tilgang (og lov til å bruke) til det hele tiden.... De burde vært fratatt våpen, lisens og alt som er.

Jeg tenker akkurat det samme :ahappy:

Helt seriøst, hadde noen gjort det med en av mine, så hadde jeg vært farlig med våpen også :ahappy:

Skrevet

Helt seriøst, hadde noen gjort det med en av mine, så hadde jeg vært farlig med våpen også :ahappy:

Farlig MED våpen? Hehe. Det er få ting som får meg til å se rødt på denne måten altså, men...Hadde dette vært min hund, så sverger jeg at jeg ikke bare hadde vært farlig med våpen :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...