Gå til innhold
Hundesonen.no

Ipod - importere nye sanger


Synnikken

Recommended Posts

Nå er det slik at jeg har en iPod Classic, 80 gb.

Har kun påfyllt ca 8-9 GB nå, å jeg er rett og slett bra lei sangene som er innpå der.

Har masse nye sanger jeg ønsker å få innpå, men kan noen forklare meg hvordan jeg gjør dette uten å slette sangene som alt er innpå der? Ser nemlig ingen grunn i å slette de når jeg har såpass mye plass innpå pod'n.

Jeg har da mistet bruksanvisningen, såeh :wub: Hjelp? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette med pappas pod, men da ble alt det som var innpå allerede slettet (muhaha) :whistle:

Ligger ikke sangen på datan som er på ipoden blir den fjernet. Har du 100 sanger på datan din, og du synkroniserer kommer de 100 sangene på ipoden din, laster du ned 5 sanger til på samme data (da ligger det altså 105 sanger på datan din) og synkroniserer kommer de 105 sangene til ipoden din. Men om du derimot sletter 10 sanger på datan din og synkroniserer, blir de 10 sangene slettet fra ipoden, da ligger det igjen 95 sanger igjen. Poenget mitt er at om du synkroniserer ipoden din til en annen data, blir alle sangene som ligger på ipoden men ikke på dataen du bruker fjernet. skjønner du?

edit: Kan jo svare startsinnlegget også :wub:

Last ned de nye sangene du vill ha. Dra de over fra den mappen de ligger i og over til itunes, og synkroniser ipoden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette med pappas pod, men da ble alt det som var innpå allerede slettet (muhaha) :whistle:

Ja, men det er vel fordi de sangene som lå der inne fra før av ikke lå i iTunes-biblioteket ditt? Når du trykker på synkronisér, vil iPoden din få de samme sangene som du har i biblioteket ditt. Om de sangene du har på iPoden fra før av ikke ligger i iTunesen (f.eks. hvis du har byttet PC etter at du lastet over sangene), vil de jo selvfølgelig bli slettet, men så lenge de sangene ligger i iTunesen fra før av, er det ingen fare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette med pappas pod, men da ble alt det som var innpå allerede slettet (muhaha) :whistle:

Da har du gjort noe feil. iPoden din har jo sanger importert fra et iTuses-bibliotek som du sannsynligvis har på pc-en din. Hvis du da kobler til iPoden din og synkroniserer, så får du alle de nye sangene innpå uten at de gamle blir slettet, så lenge du ikke har slettet de gamle sangene i iTunes. Men hvis du synkroniserer iPoden din med et annet iTunes-bibliotek blir selvfølgelig alt som er der fra før slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker itunes på en pc som ikke har de samme sangene som du har på ipoden fra før, så si nei til synkronisering, så slipper du at de gamle blir sletta. Skal fint gå an å importere spillelister eller enkeltsanger fra itunes - prøv å dra eller høyreklikk og legg til - eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke sangen på datan som er på ipoden blir den fjernet. Har du 100 sanger på datan din, og du synkroniserer kommer de 100 sangene på ipoden din, laster du ned 5 sanger til på samme data (da ligger det altså 105 sanger på datan din) og synkroniserer kommer de 105 sangene til ipoden din. Men om du derimot sletter 10 sanger på datan din og synkroniserer, blir de 10 sangene slettet fra ipoden, da ligger det igjen 95 sanger igjen. Poenget mitt er at om du synkroniserer ipoden din til en annen data, blir alle sangene som ligger på ipoden men ikke på dataen du bruker fjernet. skjønner du?

edit: Kan jo svare startsinnlegget også :wub:

Last ned de nye sangene du vill ha. Dra de over fra den mappen de ligger i og over til itunes, og synkroniser ipoden din.

Pcen som sangene jeg har på poden nå er stjelt, så den har jeg ikke. Jeg har ny pc nå liksom.

Men får jeg ikke over nye sanger uten at de gamle blir slettet?

Edit: hahah! Jeg leste ikke siste inlegget før nå.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke sangen på datan som er på ipoden blir den fjernet. Har du 100 sanger på datan din, og du synkroniserer kommer de 100 sangene på ipoden din, laster du ned 5 sanger til på samme data (da ligger det altså 105 sanger på datan din) og synkroniserer kommer de 105 sangene til ipoden din. Men om du derimot sletter 10 sanger på datan din og synkroniserer, blir de 10 sangene slettet fra ipoden, da ligger det igjen 95 sanger igjen. Poenget mitt er at om du synkroniserer ipoden din til en annen data, blir alle sangene som ligger på ipoden men ikke på dataen du bruker fjernet. skjønner du?

edit: Kan jo svare startsinnlegget også :wub:

Last ned de nye sangene du vill ha. Dra de over fra den mappen de ligger i og over til itunes, og synkroniser ipoden din.

Når du bruker itunes på en pc som ikke har de samme sangene som du har på ipoden fra før, så si nei til synkronisering, så slipper du at de gamle blir sletta. Skal fint gå an å importere spillelister eller enkeltsanger fra itunes - prøv å dra eller høyreklikk og legg til - eller noe i den duren.

My sentiments, exactly :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...