Gå til innhold
Hundesonen.no

En navnetråd til


LeneG

Recommended Posts

Mon Cheri's Dum og Deilig?? :wub:

:whistle:

Hehe, bare husk, mange hunder pleier å leve opp til navnene sine, så Drama kan fort bli en Drama Queen... :whistle:

Hva heter foreldrene? Ofte er det stilig å lage navn som har litt av foreldrene sitt navn :whistle:

Faren heter Jacko Jackolito og mammaen heter After Eight Godis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mon Cheri's Dream After Jackie (Siden det er en tispe) eller noe i den duren :whistle: Da har hun litt av foreldrenes navn i seg :wub:

Jeg må ha 2 navn på D

Jeg tenkte at det hadde vært morsomt med et godis navn etter mora. Men er ikke lett å finne noe som kan egne seg som tispe-navn.

Nei. Er ikke det. Ihvertfall ikke når jeg må holde meg til D

Nå har jeg ihvertfall: Dazzling Dee ( Dee til vanlig )

Delicious Demon ( Deli til vanlig? )

Devil in Disguise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at det hadde vært morsomt med et godis navn etter mora. Men er ikke lett å finne noe som kan egne seg som tispe-navn.

Samme tenkte jeg, hehe.. Daim evt. Daimi er jo fint da :) Så har man jo en is som heter Dream og en sjokolade som heter Draumur, men Draumur er maskulint og ville blitt Draum på ei tispe. Måtte kikke gjennom en del smågodtnavn, og da finner jeg jo blant annet Dundersalt og Dunderhyl? :innocent: Double Dip var det vel også noe som het, og kanskje heter fremdeles? Ellers har man jo likører, som også er ganske så søtt, f.eks. Dooleys eller Drambuie :) D er visst en vanskelig søtsakbokstav. Drops er det eneste jeg umiddelbart kommer på.

Prøver på et par sammensetninger..

Delicious Dream

Delightful Dessert

Dream Design

Drop of Delight

Drop of Dew

Dream of D... (evt. navnet, f.eks. Darla)

Hm, nei dette var ikke lett.

Edit: Double Dip aka. Dipsy? :D

Edit2:

DULCIBELLA (aka. Bella)

Gender: Feminine

Usage: English (Archaic)

From Latin dulcis "sweet" and bella "pretty". The usual medieval spelling of this name was Dowsabel, and the Latinized form Dulcibella was revived in the 18th century.

DULCINEA (aka. Nea?)

Gender: Feminine

Usage: Literature

Derived from Spanish dulce meaning "sweet". This name was (first?) used by Miguel de Cervantes in his novel 'Don Quixote' (1605), where it belongs to the love interest of the main character, though she never actually appears in the story.

Flere navn på D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenkte jeg, hehe.. Daim evt. Daimi er jo fint da :) Så har man jo en is som heter Dream og en sjokolade som heter Draumur, men Draumur er maskulint og ville blitt Draum på ei tispe. Måtte kikke gjennom en del smågodtnavn, og da finner jeg jo blant annet Dundersalt og Dunderhyl? :innocent: Double Dip var det vel også noe som het, og kanskje heter fremdeles? Ellers har man jo likører, som også er ganske så søtt, f.eks. Dooleys eller Drambuie :) D er visst en vanskelig søtsakbokstav. Drops er det eneste jeg umiddelbart kommer på.

Prøver på et par sammensetninger..

Delicious Dream

Delightful Dessert

Dream Design

Drop of Delight

Drop of Dew

Dream of D... (evt. navnet, f.eks. Darla)

Hm, nei dette var ikke lett.

Edit: Double Dip aka. Dipsy? :D

Endelig klarte du å snuble deg inn hit. Dronningen av navn :P

Drop of Delight var nydelig. Da kan hun hete Deli (skrive opp på listen)

Jeg har ett navn på d som jeg kunne tenkt meg å få til noe med også. Demi Det betyr halv eller liten så det burde passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig klarte du å snuble deg inn hit. Dronningen av navn :)

Drop of Delight var nydelig. Da kan hun hete Deli (skrive opp på listen)

Jeg har ett navn på d som jeg kunne tenkt meg å få til noe med også. Demi Det betyr halv eller liten så det burde passe bra.

Jeg har en tendens til å ta litt av når jeg starter :innocent: Jeg kjenner en Demi, og hun heter Demi Decibel på stamtavlen. Divine kan jo også være fint å ha med, f.eks. Divine Demi, ellers kan hun jo hete f.eks. Deli Delight? Drop Of Delight kan jo faktisk være en slags beskrivelse av sjokolade e.l. og dermed få en assosiasjon til mammaen.. Fant en sjokolade på google som het Divine Delights, og Divine Delight går jo an som navn. Ehem, nei, skal jeg fortsette her nå så kommer jeg meg aldri i seng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DULCINEA (aka. Nea?)

Jeg vet om en ponni som heter det. Til vanlig blir hun kalt Dulci, noe jeg liker bedre en Nea ihvertfall :innocent:'

Deli de Luca - Deli eller Luca til vanlig :)

Drøm en liten Drøm - Drøm til vanlig

Dejavu

DAFFODIL f English (Rare)

From the name of the flower, ultimately derived from Dutch de affodil meaning "the asphodel".

DAKOTA m & f English (Modern)

Means "friend" in the Dakota language... [more] (Det navnet hadde jeg lyst å bruke i kennel navnet til Blondie, bare Odakota, siden det var O-kull)

DAMIAN m English, Polish

From the Greek name Δαμιανος (Damianos) which was derived from Greek δαμαω (damao) "to tame"... [more] Eventuelt Damiana som blir litt mer feminimt.

DARMA m Indonesian

Means "good deed" in Indonesian and Javanese.

DAWN f English

From the English word dawn, ultimately derived from Old English dagung.

DEEPTI f Indian

Variant transcription of DIPTI Means "brightness, light" in Sanskrit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tuller jeg, leeenge til jeg skal ha ny hund :D

(Håper jeg!)

Andre favoritter jeg har...

- Devil in Disquise, Devil er kanskje litt drygt til daglig :innocent: Dizzy kanskje?

- Drama Queen, Drama navnet liker jeg ihvertfall, kanskje ikke det mest uvanlige men men..

Hmmm... Dizzy Dancer?

Det bare dukket opp, helt plutselig! :)

Lykke til med valp og navn!

(Whisborne) Devil In Disguise er en veldig kjent springer-hannhund, som finnes i omtrent alle stamtavlene til springere nå til dags. Dessverre var han bærer av PRA, og har gitt endel syke avkom, som rasen nå sliter voldsomt med.. :) For meg er det ikke lenger et navn jeg forbinder med noe positivt. Men hunden skal jo visstnok ha vært veldig pen da..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Whisborne) Devil In Disguise er en veldig kjent springer-hannhund, som finnes i omtrent alle stamtavlene til springere nå til dags. Dessverre var han bærer av PRA, og har gitt endel syke avkom, som rasen nå sliter voldsomt med.. :lol: For meg er det ikke lenger et navn jeg forbinder med noe positivt. Men hunden skal jo visstnok ha vært veldig pen da..! :lol:

Passet til navnet sitt da jo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream comes true

Day and Night

Dangeres truth

Dum og Deilig

Dreams are like candy

Dream Candy

Destination

Dancer in Disquise

Queen in Disquise

Dirty Diana (Eller Dirty etterellerannetnavn)

Dirty Dog ( :lol: )

Dizzy Dimmi

Decoded Bomb

Decided Case

(Dimmu Borger? :lol: )

edit: la til noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva betyr Demolition?

Har lyst til å bruke Demi eller Dixie som vanlig navn.

Noen som vil gruble litt til og finne noe på D som passer til det :rolleyes2: ? Vær så snill.

Har jo allerede Dream of Demi som Caroline foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demolition betyr såvidt jeg vet riving/demontering (f.eks, så sier de jo "let the demolition begin!" i begynnelsen av Extreme Makeover Home Edition før de smeller ned husene).

Pia.. du har ikke ett liv..

OT, yes I know.. :rolleyes2:

Ellers så følger jeg med i spenningn når det kommer til disse navnene! :) Gleder meg til å høre "sluttresultat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dexter,Demi, Darwin, Dazzling Darling, Diva, Dio, Duffy, Denis, Denise, Doffen, Daphnie, Daffodils

Dreamteam Diesel/Denzel

Dixie Chicks

Destiny`s Child

Desireè

Donna

Dylan

Dorthe

Daddy

Danuta

Danny

Dakota

Didrik

Dijengis Khan

Dressed for succsess

Daddy`s Girl Dina

Dance With Me

Dancing Queen

Dancing Dina

Dark Side O' The Moon

Depend On Me

Diamonds In The Snow

Divine Lady

Divine Angele/Blondie

Don't Be Cruel

Don't Stop Dennis

Dream About Me

Dream Boy

Dream In White

Dream Symphony

Dreamer

Dream girl

Dreaming

Dreamwalker

Dream Date Production

Dressed In White

Drop Dead Gorgeous

Min forslag på d-kull navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...