Gå til innhold
Hundesonen.no

En navnetråd til

LeneG

Recommended Posts

Mon Cheri's Dum og Deilig?? :wub:

:whistle:

Hehe, bare husk, mange hunder pleier å leve opp til navnene sine, så Drama kan fort bli en Drama Queen... :whistle:

Hva heter foreldrene? Ofte er det stilig å lage navn som har litt av foreldrene sitt navn :whistle:

Faren heter Jacko Jackolito og mammaen heter After Eight Godis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Mon Cheri's Dream After Jackie (Siden det er en tispe) eller noe i den duren :whistle: Da har hun litt av foreldrenes navn i seg :wub:

Jeg må ha 2 navn på D

Jeg tenkte at det hadde vært morsomt med et godis navn etter mora. Men er ikke lett å finne noe som kan egne seg som tispe-navn.

Nei. Er ikke det. Ihvertfall ikke når jeg må holde meg til D

Nå har jeg ihvertfall: Dazzling Dee ( Dee til vanlig )

Delicious Demon ( Deli til vanlig? )

Devil in Disguise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at det hadde vært morsomt med et godis navn etter mora. Men er ikke lett å finne noe som kan egne seg som tispe-navn.

Samme tenkte jeg, hehe.. Daim evt. Daimi er jo fint da :) Så har man jo en is som heter Dream og en sjokolade som heter Draumur, men Draumur er maskulint og ville blitt Draum på ei tispe. Måtte kikke gjennom en del smågodtnavn, og da finner jeg jo blant annet Dundersalt og Dunderhyl? :innocent: Double Dip var det vel også noe som het, og kanskje heter fremdeles? Ellers har man jo likører, som også er ganske så søtt, f.eks. Dooleys eller Drambuie :) D er visst en vanskelig søtsakbokstav. Drops er det eneste jeg umiddelbart kommer på.

Prøver på et par sammensetninger..

Delicious Dream

Delightful Dessert

Dream Design

Drop of Delight

Drop of Dew

Dream of D... (evt. navnet, f.eks. Darla)

Hm, nei dette var ikke lett.

Edit: Double Dip aka. Dipsy? :D

Edit2:

DULCIBELLA (aka. Bella)

Usage: English (Archaic)

From Latin dulcis "sweet" and bella "pretty". The usual medieval spelling of this name was Dowsabel, and the Latinized form Dulcibella was revived in the 18th century.

DULCINEA (aka. Nea?)

Usage: Literature

Derived from Spanish dulce meaning "sweet". This name was (first?) used by Miguel de Cervantes in his novel 'Don Quixote' (1605), where it belongs to the love interest of the main character, though she never actually appears in the story.

Flere navn på D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenkte jeg, hehe.. Daim evt. Daimi er jo fint da :) Så har man jo en is som heter Dream og en sjokolade som heter Draumur, men Draumur er maskulint og ville blitt Draum på ei tispe. Måtte kikke gjennom en del smågodtnavn, og da finner jeg jo blant annet Dundersalt og Dunderhyl? :innocent: Double Dip var det vel også noe som het, og kanskje heter fremdeles? Ellers har man jo likører, som også er ganske så søtt, f.eks. Dooleys eller Drambuie :) D er visst en vanskelig søtsakbokstav. Drops er det eneste jeg umiddelbart kommer på.

Prøver på et par sammensetninger..

Delicious Dream

Delightful Dessert

Dream Design

Drop of Delight

Drop of Dew

Dream of D... (evt. navnet, f.eks. Darla)

Hm, nei dette var ikke lett.

Edit: Double Dip aka. Dipsy? :D

Endelig klarte du å snuble deg inn hit. Dronningen av navn :P

Drop of Delight var nydelig. Da kan hun hete Deli (skrive opp på listen)

Jeg har ett navn på d som jeg kunne tenkt meg å få til noe med også. Demi Det betyr halv eller liten så det burde passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig klarte du å snuble deg inn hit. Dronningen av navn :)

Drop of Delight var nydelig. Da kan hun hete Deli (skrive opp på listen)

Jeg har ett navn på d som jeg kunne tenkt meg å få til noe med også. Demi Det betyr halv eller liten så det burde passe bra.

Jeg har en tendens til å ta litt av når jeg starter :innocent: Jeg kjenner en Demi, og hun heter Demi Decibel på stamtavlen. Divine kan jo også være fint å ha med, f.eks. Divine Demi, ellers kan hun jo hete f.eks. Deli Delight? Drop Of Delight kan jo faktisk være en slags beskrivelse av sjokolade e.l. og dermed få en assosiasjon til mammaen.. Fant en sjokolade på google som het Divine Delights, og Divine Delight går jo an som navn. Ehem, nei, skal jeg fortsette her nå så kommer jeg meg aldri i seng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DULCINEA (aka. Nea?)

Jeg vet om en ponni som heter det. Til vanlig blir hun kalt Dulci, noe jeg liker bedre en Nea ihvertfall :innocent:'

Deli de Luca - Deli eller Luca til vanlig :)

Drøm en liten Drøm - Drøm til vanlig

Dejavu

DAFFODIL f English (Rare)

From the name of the flower, ultimately derived from Dutch de affodil meaning "the asphodel".

DAKOTA m & f English (Modern)

Means "friend" in the Dakota language... [more] (Det navnet hadde jeg lyst å bruke i kennel navnet til Blondie, bare Odakota, siden det var O-kull)

DAMIAN m English, Polish

From the Greek name Δαμιανος (Damianos) which was derived from Greek δαμαω (damao) "to tame"... [more] Eventuelt Damiana som blir litt mer feminimt.

DARMA m Indonesian

Means "good deed" in Indonesian and Javanese.

DAWN f English

From the English word dawn, ultimately derived from Old English dagung.

DEEPTI f Indian

Variant transcription of DIPTI Means "brightness, light" in Sanskrit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tuller jeg, leeenge til jeg skal ha ny hund :D

(Håper jeg!)

Andre favoritter jeg har...

- Devil in Disquise, Devil er kanskje litt drygt til daglig :innocent: Dizzy kanskje?

- Drama Queen, Drama navnet liker jeg ihvertfall, kanskje ikke det mest uvanlige men men..

Hmmm... Dizzy Dancer?

Det bare dukket opp, helt plutselig! :)

Lykke til med valp og navn!

(Whisborne) Devil In Disguise er en veldig kjent springer-hannhund, som finnes i omtrent alle stamtavlene til springere nå til dags. Dessverre var han bærer av PRA, og har gitt endel syke avkom, som rasen nå sliter voldsomt med.. :) For meg er det ikke lenger et navn jeg forbinder med noe positivt. Men hunden skal jo visstnok ha vært veldig pen da..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Whisborne) Devil In Disguise er en veldig kjent springer-hannhund, som finnes i omtrent alle stamtavlene til springere nå til dags. Dessverre var han bærer av PRA, og har gitt endel syke avkom, som rasen nå sliter voldsomt med.. :lol: For meg er det ikke lenger et navn jeg forbinder med noe positivt. Men hunden skal jo visstnok ha vært veldig pen da..! :lol:

Passet til navnet sitt da jo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream comes true

Day and Night

Dangeres truth

Dum og Deilig

Dreams are like candy

Dream Candy

Destination

Dancer in Disquise

Queen in Disquise

Dirty Diana (Eller Dirty etterellerannetnavn)

Dirty Dog ( :lol: )

Dizzy Dimmi

Decoded Bomb

Decided Case

(Dimmu Borger? :lol: )

edit: la til noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hva betyr Demolition?

Har lyst til å bruke Demi eller Dixie som vanlig navn.

Noen som vil gruble litt til og finne noe på D som passer til det :rolleyes2: ? Vær så snill.

Har jo allerede Dream of Demi som Caroline foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demolition betyr såvidt jeg vet riving/demontering (f.eks, så sier de jo "let the demolition begin!" i begynnelsen av Extreme Makeover Home Edition før de smeller ned husene).

Pia.. du har ikke ett liv..

OT, yes I know.. :rolleyes2:

Ellers så følger jeg med i spenningn når det kommer til disse navnene! :) Gleder meg til å høre "sluttresultat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dexter,Demi, Darwin, Dazzling Darling, Diva, Dio, Duffy, Denis, Denise, Doffen, Daphnie, Daffodils

Dreamteam Diesel/Denzel

Dixie Chicks

Destiny`s Child

Desireè

Donna

Dylan

Dorthe

Daddy

Danuta

Danny

Dakota

Didrik

Dijengis Khan

Dressed for succsess

Daddy`s Girl Dina

Dance With Me

Dancing Queen

Dancing Dina

Dark Side O' The Moon

Depend On Me

Diamonds In The Snow

Divine Lady

Divine Angele/Blondie

Don't Be Cruel

Don't Stop Dennis

Dream About Me

Dream Boy

Dream In White

Dream Symphony

Dreamer

Dream girl

Dreaming

Dreamwalker

Dream Date Production

Dressed In White

Drop Dead Gorgeous

Min forslag på d-kull navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...