Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Gry er påmeldt. Og jeg håper det kommer en PM snart, for vi skal rett til fjells etterpå, så vil gjerne vite hvor god tid vi har :getlost:

bridie ble ikke påmeldt pga snuta hennes og usikker på skulderen. Hun kunne nok vært med men.

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

PM er under opparbeiding. Bør ikke ta mange dagene nå smile.gif

Ehm, atte vi ringte i går og da sa de at PM var sendt? Det var for å prøve å få til at ikke aussie og sheltie kræsjet liksom, men da sa de at det allerede var ferdig og sendt ut.

Skrevet

Ehm, atte vi ringte i går og da sa de at PM var sendt? Det var for å prøve å få til at ikke aussie og sheltie kræsjet liksom, men da sa de at det allerede var ferdig og sendt ut.

I dag er vel ikke mange dagene, vel? innocent.gif

Den sendes ut as we speak rolleyes2.gif

Skrevet

I dag er vel ikke mange dagene, vel? innocent.gif

Den sendes ut as we speak rolleyes2.gif

Ja, problemet var jo at vi prøvde å få dem til å sette opp så det ikke kræsjet, og at det var for sent i går ettersom det skulle være ferdig da. Derfor stusset jeg når du sa de fortsatt holdt på å sette dem opp :getlost: Nå har de forøvrig kommet, og det er maange flere sheltie hannhunder enn tisper, og totalt bare 32! Det er slett ikke vanlig... Og 16 aussies, Tíbrá har startnummer 0009, og jeg så ingen voksne Kelpies påmeldt, så da er det nok ca. 50-50 hanner og tisper.

Skrevet

Har ikke meldt på noe så får ikke pm, men fikk melding fra de med Fredrik at det bare er 6 bernervalper påmeldt! Passende antall synes jeg, selv om det er færre enn jeg hadde trodd. 43 voksne tror jeg det var.

Gleder meg jeg! Selv om jeg synes det er bittelitt galskap å kjøre 15-16 timer helt alene på vinterføre i romjula, bare for å stille noen andre sin valp. :getlost:

Skrevet

Da var det oppmøte halv 11, men regner ikke med å være i ringen da så da blir det ingen romjulsutstilling i år pga jobben :getlost: Håper oppdretter kan ta med Bajazen oppover i det minste :wub:

Skrevet

Tre Kooikere påmeldt, inkl Marvin. Hadde vært hyggelig om det var litt flere, men.

Skrevet

Det er 13 jrt påmeldt. Nå gleder jeg meg :getlost:

Er det noe som kan fortelle meg når, hvilke ring, og hvor mange dansk svensk gårdshunder som er påmeldt? både voksne og valper? :wub:

De går i ring 3 kl 9.30. Det er 6 valper og 14 voksne.

Skrevet

14 DSG, og 6 valper kl 9.30. Ring tre 2.dagen, altså 30.12 :wub:

Edit: ja da var vi to som svarte samtidig :getlost:

Skrevet

Tre Kooikere påmeldt, inkl Marvin. Hadde vært hyggelig om det var litt flere, men.

Da stiller vi mot hverandre (forhåpentligvis i BIR/BIM selvfølgelig :wub:)

39 voksne rottiser forøvrig, og sist i ringen, så da rekker jeg begge :getlost:

Skrevet

Da stiller vi mot hverandre (forhåpentligvis i BIR/BIM selvfølgelig :banana:)

39 voksne rottiser forøvrig, og sist i ringen, så da rekker jeg begge :banana:

Ojoj, spennende! Første gang for oss dette her, så er veldig spent på hvordan det går :banana:

Skrevet

Wee, bare en etnahundvalp, så overraskende! :banana: :banana:

Og hele 8 basselusker, var det ikke det jeg så? *glemsk* Men kun fått pm'en til Lundii da, de har vel ratt sendt Kee-Kee sin til Yodel, tenker jeg. :banana:

Skrevet

Vi fikk PM i posten i dag, så nå er det bare å gru-glede seg til dagen :). Er mannen min som skal stille etter som jeg må jobbe. Blir vår tredje valpeutstilling, så håper det blir en bra erfaring. Er 9 border terrier-valper som skal stilles ut, så blir nok hyggelig sosialisering vil jeg tro.

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som har vært her før som kan fortelle om det er genser+teppe, genser eller utstillingsklær vennlig temp. inne i hallen?

Skrevet

Helt fin temperatur der inne. Så flere i bare bluser og skjørt - og de så ikke helt forfrossne ut i alle fall.

(Men sikkert kaldere nærmere utgangene - dog så jeg ikke at døren ut på baksiden ble åpnet i det hele tatt de få timene jeg var der)

Susanne

Skrevet

Helt fin temperatur der inne. Så flere i bare bluser og skjørt - og de så ikke helt forfrossne ut i alle fall.

(Men sikkert kaldere nærmere utgangene - dog så jeg ikke at døren ut på baksiden ble åpnet i det hele tatt de få timene jeg var der)

Susanne

Takk! Tror jeg tar med pleddet uansett jeg :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...