Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Jagende spisshunder er de rasene som hører innunder Norges Jeger- og Fiskerforbund. Dvs elghunder, finsk spets, norrbottenspets og endel andre "sånne" raser.

De er sjelden er med på "vanlige" nasjonale utstillinger - så hvis man har en spisshund og er i tvil så har man troligvis IKKE en som går innunder det begrepet. (DE vet hvem de er, liksom..)

Har meldt på jeg også - koselig å ha noe å gjøre også i romjula... Sørget for å få fri den dagen fra jobb - litt sært å stille på en hverdag blir det jo...

Susanne

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg skal stille ut pelsdyret mitt i romjulen, mest for erfaringens skyld da vi aldri har vært i ringen før. Så får det gå som det går. Men da får jeg litt feelingen på hvordan det er. Ser ut til at det blir dommer Göran Bodegård. Spennende...

Skrevet

Min Jack er alltid i pels den ;)

He he, Min ble nappet helt ned i begynnelsen av september. Vanligvis gror pelsen som ugress, men ikke den gangen her :lol: Stilte for den dommeren på Hamar i oktober, men da var han så og si glatthåret :P Skal du ikke stille?

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg skal skrive her? Springeren er ikke med, så jeg må nesten "delta" på annet vis :lol:

Hehe, samme med retrievere - derfor skaffer jeg meg nye raser :P

Skrevet

Jeg vil også dra å se på!!

Hvilke hunder går hvilke dager? vil se både staff og boxer, men regner ikke med at gruppe 2 og 3 er på samme dag?

Skrevet

Jeg vil også dra å se på!

Hvilke hunder går hvilke dager? vil se både staff og boxer, men regner ikke med at gruppe 2 og 3 er på samme dag?

Her.

Skrevet

junior eller unghund?

Unghund. Hun blir 18 mnd 1.juledag hun, så hun får ikke lov til å gå i juniorklasse mer.. Skal du og dit? :getlost:

Skrevet

Unghund. Hun blir 18 mnd 1.juledag hun, så hun får ikke lov til å gå i juniorklasse mer.. Skal du og dit? :getlost:

Herrejemini - har hun blitt så gammal ???

Skrevet

Herrejemini - har hun blitt så gammal ???

Norris ja.. Hun er plutselig veteran hun *flir*

Du vet hun er bare halvannen måned yngre enn Willy? hehe :getlost:

Skrevet

Ja, Supra er meldt på i unghund klassen hun også :ahappy:

Skrevet

Ja, Supra er meldt på i unghund klassen hun også :getlost:

Det blir gøy! Jeg veit om mange tervtisper som kommer (7 stk, hvorav 5 av de konkurrerer om cert.. Stakkars Norris, hun har jo ikke sjans i havet.. hehe).

Skrevet

Det ble dommerendring på Basenji, så da skal vi faktisk stille Echo! Han har ikke blitt stilt på... tja... noen år? Men denne dommeren har dømt Echo to ganger før, og hver gang til BIR + gruppeplassering, så da må man joinnocent.gif

Skulle melde på Kee-Kee ogå, men det fikk jeg ikke lov til av data'n for hun var allerede påmeldt, hunlaugh.gif (Skule på Astrid)

Edit: Ja, også skal Yodel og Yodelmannen (som alltid i Letohallen) jobbe der smile.gif

Skrevet

Jamenjamenjamen... hun er jo bare en liten baby ennå ??? :getlost:

:ahappy: En liten baby på snart halvannet år :D

Skrevet

Det ble dommerendring på Basenji, så da skal vi faktisk stille Echo! Han har ikke blitt stilt på... tja... noen år? Men denne dommeren har dømt Echo to ganger før, og hver gang til BIR + gruppeplassering, så da må man joinnocent.gif

Skulle melde på Kee-Kee ogå, men det fikk jeg ikke lov til av data'n for hun var allerede påmeldt, hunlaugh.gif (Skule på Astrid)

Edit: Ja, også skal Yodel og Yodelmannen (som alltid i Letohallen) jobbe der smile.gif

Nejnejnejnej! *panic* :getlost: Må jo ikke stille Echo hvis dommern liker'n så godt, da har jo ikke Kee en sjanse i havet! *flireh* Og ja, du fikk ikke lov du tenk, for jeg var flink og meldte på, jeg, nemmelig. :D Men måtte melde på manuelt da, for det sto at reg.nr. var ugyldig når jeg skulle melde henne på. Teite nkk-tingen. :D

Men, du kan veldig gjerne få lov til å stille henne, hvis du vil? :ahappy: For jeg får vel strengt tatt sikkert ikke egentlig så mye tid, iom jeg skal være skriver og sånn, hvis jeg skal det. (sendte mail til Yodel-mannen her i sted for å spørre om litt ting, forresten!) :D

Skrevet

Ærsj - kom på at det faktisk bare er 12 dager igjen til utstillingen - og da begynner man jo å tenke "når kommer ringoppsettet, da??" - HA HA HA :blink:

(Håper ikke disse dober-folka' synes at jula er en fin tid å lage dette, ergo bør det komme ut i løpet av helgen, håper jeg..)

Spennende å se hvor mange som tar seg fri fra rom-julas mas og tjas for å gå på hundeutstilling, egentlig.

Susanne

Skrevet

Ærsj - kom på at det faktisk bare er 12 dager igjen til utstillingen - og da begynner man jo å tenke "når kommer ringoppsettet, da??" - HA HA HA :)

(Håper ikke disse dober-folka' synes at jula er en fin tid å lage dette, ergo bør det komme ut i løpet av helgen, håper jeg..)

Spennende å se hvor mange som tar seg fri fra rom-julas mas og tjas for å gå på hundeutstilling, egentlig.

Susanne

Pleier å være mange nok :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...