Gå til innhold
Hundesonen.no

NM åpnet for NOX-registrerte hunder!

SiriEveline

Recommended Posts

Skrevet
Register for uregistrerte/blandingers- hunder.

I NKK :( (tenkte jeg skulle føye til det). Da vil resultatet dukke opp på dogweb, sammen med hunden selvfølgelig!

Skrevet

NM i hva som helst?

Jippi! :( Har aldri forstått hvorfor blandingshunder ikke skal få være med i VM/NM eller landslag(ol). Idiotisk spør du meg.. (Men så har ikke jeg satt meg så veldig inn i hvorfor heller)

Skrevet

Ikke alt nei..

"NM åpnet for NOX-registrerte hunder!

NM er åpnet for NOX-registrerte hunde.

Hovedstyret har vedtatt å gi NOX-registrerte hunder dispensasjon til å delta på NM i freestyle, rallylydighet, lydighet og agility denne sesongen.

Videre behandling av saken vil bli sendt på høring til de berørte parter."

Skrevet

Takk :( De kategoriene holder for meg, så da er jeg godt fornøyd! Om jeg og Ella en gang skulle bli bruksgenier kunne de jo godt åpnet for NM der også..

Skrevet
Har ikke agility NM alltid vært åpent for blandingshunder? Tror nemlig det.

Eller er jeg helt på jordet? :(

Ikke vet jeg, kom bare over dette på NKK sine sider og ble glad!

Skrevet

NM i freestyle og rallylydighet? Det er jo ikke offisielle hundesporter engang, så hvorfor skal de begynne å sette krav om registrering av hunder (blanding eller rase) i sitt norgesmesterskap? :(

Men såklart, hyggelig at NOX-registrerte hunder får lov til å delta på høyt nivå de også - det kan nok være en fin motivasjon for de som har kjøpt seg en blandingshund og oppdaget at det bor veldig mye i den. :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...