Gå til innhold
Hundesonen.no

Varsling om kvelden


Heidihj

Recommended Posts

Elwira varsler veldig når hun er ute i hagen om kvelden, særlig når det er mørt. Hvis vi slipper henne ut i gården sin bråker hun veldig, dette er ikke vanlig om dagen, bare om kvelden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få roet henne ned, og vent henne av med det. Det er helt tydelig at hun er regg, hun har hele busta opp fra nakke til haletipp, snøfter i nesa, kalen mellom bena, ørene ligger flatt bakover og hele henne hviser redsel. Dette kan sje bare når det detter ett epe fra treet eller hvis naboen har tvlyden litt høyt på. Det er ikke veldiig morsomt for oss, liker ikke at hun bråker sånn når vi har naboer så tett inpå oss. Er det noen som har ett forslag til hva leg kan gjøre. Har prøvd masse rart. Jeg har vist henne hva som har lagd lyden, har satt meg ned ved siden av henne og snakka beroligene og masse annet. Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv. Tror kanskje hun er mørkredd?

Kan desverre ikke hjelpe deg..

Var vel ikke så mye til hjelp?

Ja de er nokk mørkeredd. Hvordan rase har du? Golden har en tendens til å være mørkeredd etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du prøvd å være ute mens det mørkner ute hvis hun er mørkeredd? Lek med henne så ser hun kanskje at det ikke er farlig å være ute i mørke.

Dette er kun logisk tenktnin fra min side, er absolutt ingen ekspert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du prøvd å være ute mens det mørkner ute hvis hun er mørkeredd? Lek med henne så ser hun kanskje at det ikke er farlig å være ute i mørke.

Dette er kun logisk tenktnin fra min side, er absolutt ingen ekspert

Ja jeg har prøvd det, men hun slipper plutselig det hun holder på med og sette i gang å bjeffe. Har prøvd å late som ingen ting, men det er ikke så lett når jeg ikke vil at naboene skal klage. Tror jeg må flytte til ett mindre befolket sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere ting. Mørkeredd, vel nå ser hunder bedre enn oss i mørket. Dette er i utgangspunktet rovdyr. De har også utrolig god hørsel. Hunden kan ha opplevd noe negativt i mørket en gang, det kan være preget fra kullsøsken eller mor/far eller andre hunder i oppveksten. Noe/noen kan ha skremt hunden på en eller annen måte, redsle kan generaliseres veldig fort. Det kan være et glemt moment i sosialiseringsperioden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elwira varsler veldig når hun er ute i hagen om kvelden' date=' særlig når det er mørt. Hvis vi slipper henne ut i gården sin bråker hun veldig, dette er ikke vanlig om dagen, bare om kvelden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få roet henne ned, og vent henne av med det. Det er helt tydelig at hun er regg, hun har hele busta opp fra nakke til haletipp, snøfter i nesa, kalen mellom bena, ørene ligger flatt bakover og hele henne hviser redsel. Dette kan sje bare når det detter ett epe fra treet eller hvis naboen har tvlyden litt høyt på. Det er ikke veldiig morsomt for oss, liker ikke at hun bråker sånn når vi har naboer så tett inpå oss.

Hvis jeg var deg ville jeg bekymra meg mer for at hunden min faktisk var livredd enn hva naboene enn måtte synes, men det er nå min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel det jeg er mest redd for, men naboene er ikke serlig glade og med den nye loven kan de faktisk anmelde det til politiet. Tror de kanskje kan gjøre noe såndt. Det er et gamelt ektepar som er ganske sue på meg fra før, så. Den nye loven sier faktisk at hvis de klager to kanger kan de kreve avlivning. Fysj for noen naborer jeg har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...