Gå til innhold
Hundesonen.no

Turbo Bensen


turbobensen

Recommended Posts

Fant ut av Bensen fortjente en egen tråd her :icon_confused:

Først litt raske fakta.

Navn: Turbo Bensen (Ben)

Født: 04.02.2008

Rase: Border Collie/Engelsk Setter og Dobermann/Rottweiler

Lydighet: Bronsemerket

Agility: Vippefobi

Agility Hopp: Hopp 1 (et napp til Hopp 2)

Sånn ellers: Verdens beste!

Dagen i går (08.10.2009)

Dagen begynte bra. Jeg tok med kamera og vi skulle gå en lang fin tur med masse lek å moro.

Nede på Rommensletta møtte vi en liten blandingsvalp på 3 måneder som het Hera. En skikkelig fin liten jente med skyhøy selvtillitt. Ben og Hera leka og kosa seg, men så kom det en Cocker Spaniel forbi. Jeg fikk Ben bort til meg å fikk han på plass. Superhunden satt som en engel å kikka opp på meg, mens Cockern passerte. Blei veldig fornøyd og kastet ballen som belønning. Det jeg da ikke så, var at når jeg kastet ballen så kom det en tvilsom fyr på sykkel med en diger mastiffhund. Er rimlig sikker på at det var en Dogo Canario.. Fikk ikke akkurat tid til å studere dyret.

Nåja, Ben hadde iallefall henta ballen sin og kom lykkelig flaksende tilbake, men før jeg rakk å blunke sto han et par meter unna den svære bikkja og loggra med halen. Lek med meg!

Jeg så fort at den andre bikkja hadde mer lyst til å spise Ben enn og leke med han. Han hadde det ekkle blikket. Blikket hvor du kan se at hunden ikke er trygg å ha med å gjøre. Jeg gikk bortover for å ta Ben, men hva gjør eieren til den andre bikkja? HAN SLAPP BÅNDET! Udyret fløy rett på Ben og det så helt jævli ut. Ben hylte og skreik, mens han vrei seg til alle kanter for å komme unna. Heldigvis er han veldig smidig, rask og lett på foten så han kom seg vekk fra under monsterhunden. Men monsteret var ikke ferdig. Han fillejagde Ben avgårde, mens han hele tida glefsa etter låra hans. Til slutt våkna eieren til den andre hunden og fikk tak i han. Ben kom bort til meg med halen mellom beina og var veldig redd.

Da kunne eieren til udyret fortelle at han hadde betalt 16.000 kr i dyrlege regninger på andre hunder som hunden hans hadde tatt. Og jeg at jeg burde ta han med til dyrlegen for han pleide å ta de skikkelig. De måtte alltid sy endel sting. Han fikk også slengt ut av seg at det var bra at hun med valpen hadde løfta opp valpen sin, for bikkja hans tok alle. Hannhunder, tisper og valper. Jeg blei stum og stod vel nærmest med haka ned på bakken. Hva ****?

Hunden din angriper hund etter hund og du bare slipper bikkja? Er du fullstending sjuk i huet?

Så sykla han avgårde med monsterhunden sin på slep før jeg rakk å si noe. Nå har jeg mange ting jeg skulle likt å si til han, men det er jo forseint nå..

Jeg har sjekka Ben veldig nøye og han har et sår på sida. Han halter også.. Skal til dyrlegen med han i morgen..

Haltingen er ganske ille når han har ligget stille en stund, men blir mye bedre når han har gått litt på beinet. Men er lurt å sjekke det ordentlig, selvom det ikke virker alvorlig. Stakkars lille gullhunden min. Han som bare er snill og søt mot alle. Hunder, mennesker, katter. Han er like glad i alle han.. Håper virkelig ikke dette gir varige mèn psykisk, men virker ikke sånn. Krysser fingrene..

Så idag syns Ben livet er kjedelig. Han vil løpe rundt å leke, ikke tussle en minitur i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :(

Det gikk faktisk bra med Ben. Han var ganske halt de to første dagene, men i går var han plutselig haltfri, det er han også idag, til og med etter litt lett ag-trening.

ÅÅÅÅ. ja, big news!

Ben har hatt vippeangst. Sånn skikkelig.. neinei og atter nei, ikke søren om han skulle over den vippa!

Men etter å ha snekret en miniminivippe som vi har trent på en måneds tid, så raste han over vippa i Frognerparken idag som om han aldri har gjort annet. Flinkeste Bensen!

Lite annet nytt, så slenger ut noen bilder:

okt2002.jpg

vi har lekt med verdens minste hund sånn ca. Den var så liten at folk lurte på om det var et marsvin...?

okt2127.jpg

okt2143.jpg

Vi har vært på fin tur i Nittedal, hvor Bensen bada og kosa seg.

okt6028.jpg

Bilde av Ben og Lukcy fra September.

aug701.jpg

aug003.jpg

Han er søt!

flbygdhundeshow6382.jpg

Fra "Flåbygd Hundeshow" i Juni.

jomfruland022.jpg

Ben og Dille. Verdens beste Dille.

jomfruland2176.jpg

Sjekk kjekken kan svømme a!

juli093052.jpg

Ben er kanskje ikke Best In Show, men han er Best In World :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting.

Vi var i Frognerparken i går (søndag) og gjett hvem som løp over vippa som om han aldri hadde gjort annet før.

Og her snakker vi skikkelig vippeangst altså. Han skulle IKKE over den vippa. Men litt trening på minivippa jeg snekkra har tydeligvis gjort underverker. Flinke gutten min det tenker jeg :whistle:

Litt surt at jeg feiga ut ifra å melde på AG 1 i Tbg. Men skal gå uoff. ag da.. Får jo prøvd oss på vippa i en konkurransesammenheng i allefall.

Så, i går var en stor dag for Bensen. Han var superduper flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting.

Vi var i Frognerparken i går (søndag) og gjett hvem som løp over vippa som om han aldri hadde gjort annet før.

Og her snakker vi skikkelig vippeangst altså. Han skulle IKKE over den vippa. Men litt trening på minivippa jeg snekkra har tydeligvis gjort underverker. Flinke gutten min det tenker jeg :lol:

Litt surt at jeg feiga ut ifra å melde på AG 1 i Tbg. Men skal gå uoff. ag da.. Får jo prøvd oss på vippa i en konkurransesammenheng i allefall.

Så, i går var en stor dag for Bensen. Han var superduper flink!

Jeg vet NØYAKTIG hvordan det føles. Hadde samme problem med min, også var vi på trening sist søndag og hun raste over vippen og stoppet perfekt og ventet til vippen traff bakken :lol: Snakk om stolt mamma da OG trenings kamerater som sto i full aplaus av den flink jenten min!

Nå er det bare til å starte Agility også, så skal du se dere når LANGT! Blondie liker ihvertfall Agility bedre enn Hopp, da det er mer variasjon i hinderene :lol: Du må ha lykke til videre med den vakre hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Okei, jeg syns at hvertfall 142 personer skulle sagt hvor søt han var som valp!

Hmf.

Jaja.. Idag har vi vært hos dyrlegen å hd/ad røntga han. Bildene skal jo sendes inn til NKK, så tar jo litt tid før jeg får et endelig svar, men dyrlegen sa at hoftene hans så veldig fine ut, men hun visste ikke om han ville få A eller B på dem. HURRA!

Albuene var hun visst ikke noe særlig flink til å dømme, så der er det bare å vente på mail fra NKK.

Var på KM til Stovner Hundeklubb på Søndag. Gikk Ag og Hopp.. Han var veldig flink! Merker at selvtilliten hans øker selvom han er på et fremmed sted. Av en eller annen merkelig grunn bomma han på inngangen på slalomen i Hopp klassen og han hoppa over en port inni. Så der dro vi med oss 10 feil og masse tid.. Må være jeg som har gjort noe, for slalomen er jo noe av det han er mest stabil på. Er i hvertfall kjempe fornøyd med han. Flinke gutten min :)

Han fikk seg kjæreste også. Han blei veldig betatt av henne og de leka, sussa og hadde det veldig gøy.

Ikke noen hvem som helst han valgte seg ut heller. Hun het JWW-08 NUCH Aspehaugen's Bravo Take It Easy. Eller Easy til vanlig. Nydelig var hun! En sølv brindle Hollender.. Ben har god smak må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, se her ja! Her kom kommentarene Ben ventet på :)

Det var litt av et førstemøte med Easy! Vårt var en smule bedre..

Først sto hun bare å bjeffa mot Ben, han så jo sååååå skummel ut! Men så hilsa de å da var det full fart og kjempe moro gitt :)

Ben hadde det veldig gøy med en hund som ligna mer på en bjørn enn en hund også. Huhei, å stor den var! Ben så ut som en bitteliten chihuahua ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hurra, hurra, hurra!

HD: B

AD: A

Så nå er vi glade, jeg og Bensen :)

Til Lørdag tar vi turen til Lillestrøm, hvor vi skal starte Ag og Hopp, shoppe litt, se på masse gøye saker.

Det blir bra tenker jeg!

Ellers lite oppdateringer for jeg er internettløs når vi er i Flåbygd :)

Litt trist igrunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra, hurra!

HD: B

AD: A

Så nå er vi glade, jeg og Bensen :P

Til Lørdag tar vi turen til Lillestrøm, hvor vi skal starte Ag og Hopp, shoppe litt, se på masse gøye saker.

Det blir bra tenker jeg!

Ellers lite oppdateringer for jeg er internettløs når vi er i Flåbygd :)

Litt trist igrunn..

Gratulerer med flotte bokstavene :):P

Og nydelig er han både som liten og stor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Wow, over 1 år siden jeg oppdaterte denne tråden :D

Kan jo fortelle fort hva vi har brukt det siste året til. Vi har trent masse agility og lydighet. Debuterte i lydighet har vi også gjort, men det snakker vi ikke mer om :)

I agilityn har det gått opp og ned. Fra totalt håpløse løp av både meg og Ben, til flotte løp med fart og stil :D Fikk med oss 1 napp i Hopp og da mangler vi bare ett napp til Hopp 2. Ingen napp i agility ennå gitt.. Vi liker nemlig og være 0,etellerannet over standardtiden :(

Starta på klubbmesterskapet til Stovner Hundeklubb gjorde vi også. Der ble det en andre plass i klasse stor bak Aina og Isa. Ingen skam og tape for dem!

Ben har jo også fått en "lillesøster" siden sist. Verdens søteste sheltiejente ved navn Maja :D Ben gjør sitt beste for og ignorere henne :)

i 2011 har vi mange planer! Kan jo ramse dem opp her.

- Funksjonsanalyse (det gleder jeg meg veldig til! spennende blir det)

- Prøve oss i LP igjen (grøss og gru)

- Trene mer spor

- Få opprykk til Hopp 2 og Agility 2 (det burde vi klare altså!)

- Gå mye på ski i vinter

- Gå mange fine turer i skogen når snøen forsvinner

- Fortsette og være verdens beste gutt :getlost:

Bilder er jo obligatorisk.

okt6057-1.jpg

Ben har løpt og kosa seg masse!

biiilder187lite.jpg

Han har funnet mange steiner, og spurt veldig pent om noen kunne vært så snill og kaste?

ben15.jpg

Han har plaska i vannet :P

benball2.jpg

Han har hatt det veldig gøy på jordet med en ny ball! (som forøvrig døde etter 10 min)

benheader.jpg

Han har henta pinne i vannet.

IMG_1096lite.jpg

Også har han henta enda flere pinner i vannet :P

IMG_5711lite.jpg

Han har leka med tennisballen sin! Gøøøøøøyyyyy

mars125.jpg

Han har vært på turer i kaldten!

mars590lite.jpg

Han har herja med Lucky.

IMG_5202lite.jpg

Han har leka gjeterhund :)

IMG_7998lite.jpg

Og julenisse :P

IMG_3879lite.jpg

Han har vært på stranda med Lucky og Corgi.

IMG_2495lite.jpg

Han har fått mange nye venner :D

IMG_6968lite.jpg

Han har vært fotomodell :D

IMG_6971lite.jpg

Han har hengt masse med gjengen i Flåbygd :D

IMG_6457lite.jpg

Han har vært på agilitystevner!

IMG_7286lite.jpg

Og han har vært verdens kjekkeste biskenusk :P (det er han jo på heltid da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...