Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 29.12/30.12, hvem skal? :)

Nowisclee

Recommended Posts

Skrevet

Hvem har alt bestemt seg for å reise dit? Jeg skal, så sant jeg har råd, skal iallefall ha med Lundii på valpeshowet, tenker jeg! Kee skal vel mest sannsynlig stilles hun også, hvis ikke Yodel skal stille henne, så får jeg vel stille henne selv, det ser vi! :) Blir Lundii's debut i utstillingsringen i så fall. :o

Skrevet

Det avgjøres når dommerlista legges ut, og det var vel rimelig sent før den kom ut i fjor, mener jeg å huske...

Skrevet

Yodelmannen jobber der as usual. Så det står nå på planen, men er noooe usikkert enda, da vi mest sannsynlig har to valpekull i de tider. Vi får se hvordan vi løser det. Uansett kan jo du selvsagt stille Kee om du vil, Astrid :)

Skrevet
Hvis jeg får campe hos deg så lett Astrid :)

Seff! :o Vi må bare komme oss til og fra, da. Satse på vi ordner oss sjåfør! :)

Yodelmannen jobber der as usual. Så det står nå på planen, men er noooe usikkert enda, da vi mest sannsynlig har to valpekull i de tider. Vi får se hvordan vi løser det. Uansett kan jo du selvsagt stille Kee om du vil, Astrid :o

Vel, det ser vi jo bare hvordan det blir, og vil selvsagt stille Kee selv om jeg har råd, dersom ikke du skal stille henne. :P

Skrevet

Jeg kommer og stiller Fredrik på valpeshow. :icon_confused:

Hvem andre jeg stiller kommer an på hvem som dømmer.

Skrevet
Jeg kommer og stiller Fredrik på valpeshow. :icon_confused:

Hvem andre jeg stiller kommer an på hvem som dømmer.

Jeg vil si hei til Fredrik!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...