Gå til innhold
Hundesonen.no

Orkanger 7.-8. November


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Spørs alt på hvem som er gruppedommer. De har en spesialdommer som ikke skal dømme vår rase, så om han er gruppedommer kan det hende at jeg vurderer å melde på. Men fy flate hvor mye de tar for påmeldingene, synes at de bare blir værre og værre for hvert år. Nå er det nesten 400,- pr hund, det er 80,- mer enn hva NKK tar jo :)

Synes generelt at hundeklubbene i Midt-Norge tar alt for mye betalt for sine utstillinger. Mener å huske at NKK økte prisen for å få færre påmeldte, men "små-klubbene" tar jo søren meg blodpriser som overgår NKKs priser :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs alt på hvem som er gruppedommer. De har en spesialdommer som ikke skal dømme vår rase, så om han er gruppedommer kan det hende at jeg vurderer å melde på. Men fy flate hvor mye de tar for påmeldingene, synes at de bare blir værre og værre for hvert år. Nå er det nesten 400,- pr hund, det er 80,- mer enn hva NKK tar jo :)

Synes generelt at hundeklubbene i Midt-Norge tar alt for mye betalt for sine utstillinger. Mener å huske at NKK økte prisen for å få færre påmeldte, men "små-klubbene" tar jo søren meg blodpriser som overgår NKKs priser :o

Ja og i tillegg har de pakkeløsning på parkering og katalog, og det er vel snart 100-lappen det også... Og så er man så heldig at man får en 10-kronerspremie hvis man blir BIR...

Har brukt å stille her, men må tenke litt økonomi... så da dropper jeg nok denne utstillingen og bruker pengene på hotell i Lillestrøm... ( Har vel 3 hunder jeg kunne tenkt meg og stilt...)

Jeg er helt enig i at de midt-norske klubbene er blitt ganske dryge i sin påmeldingsavgift og parkeringspakke, og når man får lusne premier også, så er det ikke morsomt lenger...

Og det er jo tullete å måtte betale 380,- for et lite-cert, når man kan "få" et storcert for 320,-......

Men så lenge noen er villige til å betale, får vi ikke gjort noe med det, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og i tillegg har de pakkeløsning på parkering og katalog, og det er vel snart 100-lappen det også... Og så er man så heldig at man får en 10-kronerspremie hvis man blir BIR...

Har brukt å stille her, men må tenke litt økonomi... så da dropper jeg nok denne utstillingen og bruker pengene på hotell i Lillestrøm... ( Har vel 3 hunder jeg kunne tenkt meg og stilt...)

Jeg er helt enig i at de midt-norske klubbene er blitt ganske dryge i sin påmeldingsavgift og parkeringspakke, og når man får lusne premier også, så er det ikke morsomt lenger...

Og det er jo tullete å måtte betale 380,- for et lite-cert, når man kan "få" et storcert for 320,-......

Men så lenge noen er villige til å betale, får vi ikke gjort noe med det, dessverre...

Veldig enig i det du sier her. Men nå er det også sånn at det dessverre er veldig få utstillinger her, spesielt for min rase føler jeg, så det blir nesten sånn at jeg blir villig til å betale det det koster selv om det koster flesk.. Synd at det skal bli sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det du sier her. Men nå er det også sånn at det dessverre er veldig få utstillinger her, spesielt for min rase føler jeg, så det blir nesten sånn at jeg blir villig til å betale det det koster selv om det koster flesk.. Synd at det skal bli sånn.

Jeg tror at der er nettopp derfor de midt-norske klubbene har så høye priser - de vet at med så få utstillinger betaler folk hva det skulle være for de få som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at der er nettopp derfor de midt-norske klubbene har så høye priser - de vet at med så få utstillinger betaler folk hva det skulle være for de få som er.

Ja, det er jo slik. Jeg har selv vært en av dem som vil være fordi det er gøy med utstilling, og fordi det er så få i Trøndelag.

Men nå har jeg fått litt nok av grådige klubber, og blitt mer restriktiv på hvor jeg stiller.

Selv om jeg må kjøre lengre, støtter jeg heller en klubb med normale påmeldingsavgifter, enn å stille "lokalt" for enhver pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at der er nettopp derfor de midt-norske klubbene har så høye priser - de vet at med så få utstillinger betaler folk hva det skulle være for de få som er.

Så da mener du at vi egentlig skulle ha boikottet de utstillingene da og evt dratt til de utstillingene som er mye lengre unna for å betale billigere påmeldingsavgift, men betale reise og overnatting istedet?

Jeg er ikke en av de, dessverre, som har mulighet til å reise land og strand for en utstilling, og ikke har jeg en hund som er "god" nok til at det heller. Da betaler jeg heller 400 kr i påmeldingsavgift enn 300 kr i påmeldingsavgift og 1500 kr for opphold og reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mener du at vi egentlig skulle ha boikottet de utstillingene da og evt dratt til de utstillingene som er mye lengre unna for å betale billigere påmeldingsavgift, men betale reise og overnatting istedet?

Jeg er ikke en av de, dessverre, som har mulighet til å reise land og strand for en utstilling, og ikke har jeg en hund som er "god" nok til at det heller. Da betaler jeg heller 400 kr i påmeldingsavgift enn 300 kr i påmeldingsavgift og 1500 kr for opphold og reise.

Nei, er du gal...var absolutt ikke meningen at det skulle leses slik. Jeg er enig med deg jeg, og har heller ikke mulighet til å reise land og strand. Derfor godtar jeg påmeldingsavgiftene her. :whistle:

Ingvild: skal du stille? :whistle: EDIT: så var det det der med å lese hele tråden før man svarer. Peggy Sue, altså? :hug: Søteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mener du at vi egentlig skulle ha boikottet de utstillingene da og evt dratt til de utstillingene som er mye lengre unna for å betale billigere påmeldingsavgift, men betale reise og overnatting istedet?

Jeg er ikke en av de, dessverre, som har mulighet til å reise land og strand for en utstilling, og ikke har jeg en hund som er "god" nok til at det heller. Da betaler jeg heller 400 kr i påmeldingsavgift enn 300 kr i påmeldingsavgift og 1500 kr for opphold og reise.

Jeg har heller ikke mulighet til å reise land og strand, derfor vil jeg heller være litt mer kritisk til hvilke utstillinger jeg stiller på.

Jeg melder som regel på 3-4 hunder, så hvis jeg dropper Steinkjer og Orkanger (inkl bompenger, parkering/katalog), har jeg både til påmelding og overnatting på Lillestrøm... Og Lillestrøm er mye mer interessant å delta på. Mer konkurranse i rasene, og dommere med mer erfaring ... Og mye bedre premier!!!!!!

Så får jeg vurdere dommere på Hundefestivalen og Rana/Vefsn (hvis jeg ikke må jobbe der igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer på lørdag. :aww: Jeg skal stille JRT-tispa til ei venninne av meg, hun er vel i åpen klasse hun også nå tror jeg (bikkjedyret altså, ikke venninna mi).

Da håper jeg det er muligheter for å få sitte på? :whistle:

Nei, er du gal...var absolutt ikke meningen at det skulle leses slik. Jeg er enig med deg jeg, og har heller ikke mulighet til å reise land og strand. Derfor godtar jeg påmeldingsavgiftene her. :aww:

Ingvild: skal du stille? :ahappy: EDIT: så var det det der med å lese hele tråden før man svarer. Peggy Sue, altså? :aww: Søteste.

Men da er vi vel enige da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Veldig enig i det du sier her. Men nå er det også sånn at det dessverre er veldig få utstillinger her, spesielt for min rase føler jeg, så det blir nesten sånn at jeg blir villig til å betale det det koster selv om det koster flesk.. Synd at det skal bli sånn.

Er få utstillinger for oss med "min" rase også i Midt-Norge, så det er ikke det. Men å stille til slike blodpriser (ja, jeg vet hva det koster å arrangere!) det kommer nok ikke på tale her i gården. Da lar vi heller være å melde på.

Og betale 380,- for å kanskje få en HP/CK og evt bir/bim, samt en liten gave (som har gått ut av sortementet på Nille?), nei da har jeg faktisk mye annet jeg kan bruke de 380,- på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er få utstillinger for oss med "min" rase også i Midt-Norge, så det er ikke det. Men å stille til slike blodpriser (ja, jeg vet hva det koster å arrangere!) det kommer nok ikke på tale her i gården. Da lar vi heller være å melde på.

Og betale 380,- for å kanskje få en HP/CK og evt bir/bim, samt en liten gave (som har gått ut av sortementet på Nille?), nei da har jeg faktisk mye annet jeg kan bruke de 380,- på...

Da får jeg være en av de som "støtter" disse prisene da, selv om jeg er enig i at det koster altfor altfor mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...