Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det slår meg at jeg vet hvor marsvin kommer fra.. alle hunder starter nemlig ut livet som marsvin..

Vakkert kull da! Men jeg gleder meg til bilder når de er noen uker større!

Navneforslag.. øhm.. sånn på morgenen kommer jeg bare på Kingwanas Flatulent Conspiration.. (eller Constipation for å holde seg til det temaet liksom..)

Skrevet

Det slår meg at jeg vet hvor marsvin kommer fra.. alle hunder starter nemlig ut livet som marsvin..

Vakkert kull da! Men jeg gleder meg til bilder når de er noen uker større!

Navneforslag.. øhm.. sånn på morgenen kommer jeg bare på Kingwanas Flatulent Conspiration.. (eller Constipation for å holde seg til det temaet liksom..)

Ja, de er litt "marsvin" i den alderen laugh.gif

Takk for navneforslag! Det var faktisk ikke dumt!

Jeg har gått litt bort fra de tidligere forslag. Nå funderer jeg på følgende:

Enten kan vi gå for: (uten et spes. tema annet enn "F")

Flirting ValenTail*

Foxy Snout Of Intrigue*

Fantom of the Yodela (Phantom of the opera)

Fragile Tuition

Flatulent Conspiration

Vi kan gå for "Tail" som tema. med navn som:

Tail Of My Valentine (etter mor)

Tail Of The Sunrise (Etter mormors mor)

Tail Of A Crime (Etter farfar)

Tail Of No Regrets (Etter morfar)

Tail Of An Intrigue (etter far- men bli kanskje litt for likt hans navn...?)

Tail Of The Nile (etter tipp tipp oldemor)

Eventuelt:

Tail Of Egypt

Tail Of The Pyramids

Tail Of The Jungle

Tail Of A Yodel

Tail Of A Wrinkle

Tail Of A Snout

Tail Of A Paw

Ellers er jeg glad i:

Forget Me Not

Flattering Wrinkles

Sytnspunkter?

Skrevet

Drister meg til en dobbelt-post, da ingen navneforslag er kommet icon_cry.gif

Nå ser det nemlig ut til at det blir Mille-bebisser i natt!!

Drar oppover til Hamar igjen i kveld.

Skrevet

Jeg tror det er fordi du klarer deg veldig bra selv. :)

Vi kan gå for "Tail" som tema. med navn som:

Tail Of My Valentine (etter mor)

Tail Of The Sunrise (Etter mormors mor)

Tail Of A Crime (Etter farfar)

Tail Of No Regrets (Etter morfar)

Tail Of An Intrigue (etter far- men bli kanskje litt for likt hans navn...?)

Tail Of The Nile (etter tipp tipp oldemor)

Disse likte jeg veldig godt. :yawn:

Nå ser det nemlig ut til at det blir Mille-bebisser i natt!

Lykke til! :yes:

Skrevet

Nå ser det nemlig ut til at det blir Mille-bebisser i natt!

Kingwanas Fabulous Tail Of Egypt

Kingwanas Fact Of A Tail

Kingwanas Facula Of The Sunrise ("facula" er engelsk for "a large bright spot on the sun's photosphere occurring most frequently in the vicinity of sunspots", tenkte kanskje det passet på denne med flekken på ryggen?)

Kingwanas Fading Of The Sunrise

Kingwanas Fairy Of Tails

Kingwanas Faithful Valentine

Kingwanas Fallaicius Intrigues

Kingwanas False Tail Of A Crime

Kingwanas Fail Of A Crime

Kingwanas Fair Tail Of No Regrets

Kingwanas Fair Regrets For A Crime

Kingwanas Falling For A Valentine

Kingwanas Fancied Intrigue

Kingwanas Fanciful Yodeler

Kingwanas Fantastic Flirt

Kingwanas Fantasy Of A Valentine

Kingwanas Farfetched Tails

Kingwanas Fatal Tail Of Egypt

Kingwanas Favorable Tail Of Yodels

Kingwanas Favorite Snout Of Yodels

Kingwanas Fantastic Paw Of Yodels

Kingwanas Fabulous Flirt Of Yodels

Kingwanas Fearful Fawn Of Yodels

Kingwanas Fairy Bell Of Yodels

Kingwanas Fake Intrigue Of Yodels

Kingwanas Fading Sound Of Yodels

Tjaa, det jeg kom opp med nå før jeg måtte legge meg. :yes:

Og fantastisk fine små nurk! :yawn: Gleder meg til valpebesøk allerede, jeg!

Edit: Og masse lykke til med Mille! :)

Skrevet

Fantastisk flotte navn, Astrid! WEE! Garanterer at noen blir brukt!!

Da kan man snart starte å tenke på G navn også... rolleyes2.gif

Har ikke skjedd noe enda, men nå er det ikke lenge før. Maks et par timer. Hun graver og pistrer litt om hverandre, så det er tydelig at fødselen er i gang, men slikt kan som kjent ta lang tid.

Skrevet

Krysser fingrene for at fødselen går bra denne gangen også. Og spennende å se hvor mange det blir, samt hvilke farger og kjønn.

Skrevet

2 valper foreløpigrolleyes2.gif Mange flere på gang!

1 sort tispe med flotte tegninger kom først, etterfulgt av en like flott rød tispe. Nå er det en litt lengre pause virker det som.

Edit: Nr 3 er en flott sort hannhund med litt mindre hvitt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...