Gå til innhold
Hundesonen.no

vandalmis.net


Lola Pagola

Recommended Posts

vandalsignatur.jpg

Jepp, da har jeg laget en ny hjemmeside, og denne er jeg egentlig veldig fornøyd med, så ikke vær fooor kritiske da, for kommer ikke til å forandre den stort :)

Men vil gjerne høre hva dere synes da.

Vet den er teit på widescreen-dataer, men sånn er det bare... jeg vet ikke hvordan man sentrerer en side, vet ikke om det er mulig i frontpage engang.

Prøvde meg på masse templates, og de sidene jeg fikk tips om, men jeg ble liksom ikke fornøyd, og jeg fant vel egentlig ut at jeg synes det er litt gøy å knote i frontpage og photoshop :lol:

¨Første gangen jeg lager side med hvit bagrunn og, og det ble jo mye penere, skal innrømme det.. :)

http://www.vandalmis.net er addressen nå

(den har også gjestebok *hint hint*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Center taggen i start av body og avluttes på slutten bør gi sentrering.

Jeg liker enkle sider der innhold kommer klart fram - det har du klart ganske greit.

Liker dog ikke løsning med frames - eksempel er f.eks her. Så jeg mener man bør kunne søke google og andre plasser og uansett komme til en side med meny osv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg prøve :)

Hmm nei, egentlig er jeg ikke blodfan av frames selv heller, men tanken var at bloggen skulle kunne være endel av siden, den ligger jo på vgb, men at den på den måten integreres i selve siden. Men siden bloggen laster utrolig treigt har jeg gått litt bort ifra det og.

Det som er greit med å ha siden i en ramme, er at når menyen forandres så slipper jeg å forandre den på ørten sider i tillegg. Går jo fort å kopiere og lime inn, men blir litt knotete likevel. Har ikke tenkt over det med søkemotorer faktisk, akkurat det er litt dumt. Kan jo eventuelt skrive nederst på hver side en link til index, i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Include er flott å bruke - brukte det selv når jeg knotet uten å bruke ferdigløsninger.

Brukte det på meny, header og footer.

Da endrer du en fil og endring skjer på alle sider. (da er selvfølgelig meny en fil, header en og footer en)

Kan lese litt om denne løsningen her. Nevner det ettersom du sier du liker å knote og lære litt selv istedet for å bare bruke ferdigløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siden var veldig fin, og generelt fikk jeg et veldig positivt inntrykk av den! :lol:

Meen.. (håper jeg ikke pirker for mye eller er for mye kritisk nå)..: når man går inn på "rasen", har du jo lagt inn rasestandarden, og det er forsåvidt ok. Men jeg likte ikke heelt den gul-oransje "boksen" du hadde satt rundt "opprinnelsesland, hjemland" osv. Det virker som om det var to kolonner som skal leses hver for seg; en er den gul-oransje, den andre er hvit (altså der teksten om rasen står). Ser at det går igjen på Caspers side, men der er jo boksene atskilt hvis du skjønner hva jeg mener? Hva om du gjør noe lignende på rase-siden? At "opprinnelsesland" står i en liten gul-oransje boks for seg selv? Gjerne like store bokser som du har brukt på Caspers side, slik at du ikke får en lang kolonne oppdelt av noen hvite streker?

Ser også at du har to menyer, og under den ene menyen har du noe som ligner på Rorsharch-blekkflekker (unnskyld sammenligningen! :) ). Det var forsåvidt stilig, men er det noen grunn til at fargene der endrer seg? Hva om den gul-oransje fargen går igjen der også, på alle sidene? Å holde seg til en eller noen få farger, gjerne noen som går igjen i banner eller lignende, synes jeg er med på å gjøre siden helhetlig og fin. Du har jo den gul-oransje fargen i banneret (høstløv?), og bak flere av sidemenyene og ellers. Ser at innimellom har du valgt å gå for andre farger, bla på linkesiden din; her ville jeg holdt meg til den gul-oransje fargen, men det er kanskje veldig bevisst at du har gjort det sånn? :)

Egentlig synes jeg dette er småpirk, for siden var veldig flott og oversiktlig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siden var veldig fin, og generelt fikk jeg et veldig positivt inntrykk av den! :lol:

Meen.. (håper jeg ikke pirker for mye eller er for mye kritisk nå)..: når man går inn på "rasen", har du jo lagt inn rasestandarden, og det er forsåvidt ok. Men jeg likte ikke heelt den gul-oransje "boksen" du hadde satt rundt "opprinnelsesland, hjemland" osv. Det virker som om det var to kolonner som skal leses hver for seg; en er den gul-oransje, den andre er hvit (altså der teksten om rasen står). Ser at det går igjen på Caspers side, men der er jo boksene atskilt hvis du skjønner hva jeg mener? Hva om du gjør noe lignende på rase-siden? At "opprinnelsesland" står i en liten gul-oransje boks for seg selv? Gjerne like store bokser som du har brukt på Caspers side, slik at du ikke får en lang kolonne oppdelt av noen hvite streker?

Ser også at du har to menyer, og under den ene menyen har du noe som ligner på Rorsharch-blekkflekker (unnskyld sammenligningen! :blink: ). Det var forsåvidt stilig, men er det noen grunn til at fargene der endrer seg? Hva om den gul-oransje fargen går igjen der også, på alle sidene? Å holde seg til en eller noen få farger, gjerne noen som går igjen i banner eller lignende, synes jeg er med på å gjøre siden helhetlig og fin. Du har jo den gul-oransje fargen i banneret (høstløv?), og bak flere av sidemenyene og ellers. Ser at innimellom har du valgt å gå for andre farger, bla på linkesiden din; her ville jeg holdt meg til den gul-oransje fargen, men det er kanskje veldig bevisst at du har gjort det sånn? :)

Egentlig synes jeg dette er småpirk, for siden var veldig flott og oversiktlig! :D

Det har jeg ikke tenkt over, men du har rett i at man kanskje leser det hver for seg. Jeg må innrømme jeg bare har klippet oppsettet på rasestandarden rett fra dalmatinerklubben, og synes det så greit ut der, men jeg har jo blitt vant til det, og ser nå at andre kan se det på den måten. Så det skal jeg gjøre noe med, takk :D

Ja menyene hehe, jeg må bare innrømme at jeg elsker litt "grunge", og er vel ingen annen tanke bak det enn at det skal bryte opp litt, synes det så litt kjedelig ut at menyen bare sto der på hvitt. På forsiden har jeg lagt inn en bakgrunn med "skraper", synes det er gøy å lage slikt i ps, og jeg synes det ser litt stilig ut da. Har litt problemer med å holde meg til en ting, men har prøvd så godt jeg kan å få siden oversiktlig, for en gang skyld, men det har kanskje glippet litt i menyene. Likevel så er jo bakgrunn "skrapene" så anonyme at jeg synes det er greit egentlig.

Jeg startet med å gjøre linkesidensiden litt mer matchene til resten av siden, er enig i at det bryter litt. Men det ble litt for mange farger rett og slett, og fargene tok oppmerksomheten fra linkene. Men jeg skal prøve igjen og trikse med fargene, for det hadde jo vært finere med litt mer gult og orange.

Er forresten ikke høstløv, men malingsflekker eller no, liker som sagt den typen brushes :D Og tenkte at det kanskje sto litt i stil til vandal(mis) men kanskje bare jeg som tenker sånn :lol:

Takk for tips og hyggelige ord! :)

Synes siden din ble fin! :o

Linker dere jeg!

Tusen takk :o da linker jeg tilbake jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fikset andre farger på linkene, på en testside - http://www.vandalmis.net - diverse - og alternativ. Der ligger det forslag til nye farger. Ser det bedre ut?

Har fikset på rasestandarden og. Laget mindre skrift samt en veldig lys bakgrunn på den andre kolonnen og. Vet ikke om det hjalp noe særlig, men jeg får det ikke til noe ryddigere egentlig...

Edit: fikset fargene på link siden ("andre linker" er ikke ferdig). Står litt mer i stil til siden nå, selv om blått egentlig er behageligere å se på da. Men skal se om jeg ikke får ordnet noen bakgrunner i photoshop som kan brukes, så det ikke blir så exel. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fikset andre farger på linkene, på en testside - http://www.vandalmis.net - diverse - og alternativ. Der ligger det forslag til nye farger. Ser det bedre ut?

Har fikset på rasestandarden og. Laget mindre skrift samt en veldig lys bakgrunn på den andre kolonnen og. Vet ikke om det hjalp noe særlig, men jeg får det ikke til noe ryddigere egentlig...

Edit: fikset fargene på link siden ("andre linker" er ikke ferdig). Står litt mer i stil til siden nå, selv om blått egentlig er behageligere å se på da. Men skal se om jeg ikke får ordnet noen bakgrunner i photoshop som kan brukes, så det ikke blir så exel. :lol:

Me like! :)

Sorry at jeg ikke så det ikke var høstblad :D (ville jo passet så godt til denne årstiden!), men pent var det anyhow! Likte det du har endret på nå; liker at farger går igjen. :D You go girl! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Har oppdatert hjemmesiden litt, nytt banner og sånn (ikke så ulikt det gamle da men :P ). Ryddet litt i døde linker, lagt til utstillingsresultater og sånn.

Lager fortsatt siden i frontpage jeg, begynner visst å bli så gammel at jeg ikke vil prøve noe nytt :lol: jeg synes siden ser ganske bra ut. Kunne ønske jeg klarte å midstille alt, slik det er på bloggen. Den ble jo laget i "gamle dager" da det ikke var vanlig med widescreen enda, passer perfekt til min gamle firkantdata, men siden blir ganske smal på min digre HD-widescreen. Men men :P sånn ædde!

http://www.lolapagola.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...