Gå til innhold
Hundesonen.no

VALGET 09


Huldra

Hvem stemte du på?  

104 stemmer

  1. 1.

    • Rødt
      5
    • SV
      17
    • AP
      22
    • SP
      3
    • V
      8
    • KRF
      2
    • H
      12
    • FRP
      22
    • Andre/blankt
      13


Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Utifra de forutsetningene vi har her i landet kunne vi hatt det mye bedre med en annen regjering.

ALLE sammen? Eller bare de som er født med ressurssterke foreldre og gode muligheter ...

Jeg stemte AP i år, sviktet SV- leit- men stemte taktisk for å unngå FrP denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte FRP. En av grunnene kan høres teit ut for de som legger "godviljen" til, men det får bare være. :getlost:

Vi bor et stykke utenfor Trondheim, typen jobber i byn. Jeg ser også for meg at jeg kommer til å jobbe i byn etterhvert, men vi vil bo utenfor byn fordi vi har hund. Nå er det to bompenger på vei inn dit, det skal komme bom inn i Trondheim også, og det er snakk om rushtidsavgift. Slik vi bor, så er ikke kollektivtilbudet godt nok til at det er et reellt alternativ til bil, dermed blir vi "tvunget" til å betale mer. Etterhvert er planen å kjøpe en tomt her eller i alle fall på utsiden av byn, og bygge hus. Med tanke på alle bompengene det kommer til å bli inn til byn, så er det faktisk snart så ille at vi vurderer om vi rett og slett ikke kan bo her! Og dèt syns jeg er rett og slett ILLE. Bompenger har blitt et så drastisk inngrep i folks hverdag at det bestemmer hvor de skal bo.. ;) Alternativet for oss vil vel være å bo nærmere byn, kanskje inni selve byn (selv om det er noe av det siste vi vil). Er det spesielt bra distriktspolitikk?

En annen ting er veien inn til Trondheim; vi har fått ny vei (som selvsagt er bomvei). Men det hårreisende er at gamleveien OGSÅ har fått bom! :lol: Man har altså ikke et valg når det kommer til dette; og det er drøyt! Sammenligner man med land med private bomveier (hvor folk betaler for å kjøre på en vei som er fin og med mindre trafikk i motsetning til å kjøre på en gratis en med mye trafikk), så har de i slike land et valg: de kan velge om de vil betale (de riiiike altså..) eller om de vil spare noen penger; og veistandarden blir deretter. Her har vi ikke noe valg; uansett hvilken vei du vil kjøre på - om den er gammel og dårlig eller ny og fin - så må du betale åkke som! Og da er det sånn at bompenger LAGER forskjeller blant folk. Ta oss, som ikke har spesielt mye å rutte med i forhold til mange andre; vi er nødt å betale like mye som alle andre. Faktisk kan det være vi betaler mer også, for det er dyrt å være fatttig: man har jo autopass, og abonnementet er forhåndsbetalt. Betaler man inn 1000kr, får man 15-25% rabatt (husker ikke nøyaktig hva). Høres fint og flott ut, men hvis man betaler inn 6000kr, får man hele 50% rabatt! Men vi har ikke råd til å betale inn 6000kr i gangen, og dermed får vi mindre rabatt; det er nemlig dyrt å være fattig.

Helt siden "ny-veien" kom, har jeg lurt på hvorfor i huleste de ikke lagde dette til en firefelts motorvei. Det er absurd. Denne nye veien er knapt nok stor nok for dagens trafikk, og det er ingenting som tyder på at trafikken vil bli mindre med det aller første; tvert imot. FrP vil gjøre om veien til 4-felt. For min del kan de gjerne sette fartsgrensen til 90 også, med separate kjørebaner, slik de har på omkjøringsveien i Trondheim eller i Bergen.

Så, noen av grunnene til mitt valg var altså "bompenger", hvor enn dumt det kanskje høres ut for noen, så betyr det faktisk en hel del. Det "stjeler" over 1000kr fra vårt månedlige budsjett, det er med å påvirke vårt valg av bosted og er negativt for distriktene. Kollektivtilbudet er ikke godt nok, og det er uansett dyrere enn å bruke bilen (vi har regnet på det; voksenkort på bussen i forhold til typens gassbil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Siden det finnes ting her i verden som er viktigere enn lavere skatt, lavere bensinpriser og færre bompengefinansierte veier :lol: ).

Jepp. Sånn som eldreomsorg, sykehus, øke politiets lønn, og sikre Norges videre økonomiske utvikling i det globale perspektiv. Men vent... nei. Det var ikke det SV var kjent for nei. ;) Å tenke framover er liksom ikke rødgrønt nok.

(For vi går snart tom for olje, ikke skal vi bore etter mer olje heller, eldrebølgen er på vei - hvor skal vi hente penger fra, om jeg tør spørre? :getlost: Fra de "rike", som egentlig bare er folk som har jobbet hardt og fått seg en god utdanning? Skal vi straffe høyere utdanning? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte FRP og jeg har ikke ressurssterke foreldre og gullhår i ræva... jeg vil bare at firmaene våre skal få overleve bare jeg...

Jeg og ... Og som bønder (okey, mannen iallefall) hadde vi jammen ikke overlevd lenge med FrP i maktposisjon ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...