Gå til innhold
Hundesonen.no

VALGET 09

Huldra

Hvem stemte du på?  

104 stemmer

1. 1.

• Rødt
      5
    • SV
      17
    • AP
      22
    • SP
      3
    • V
      8
    • KRF
      2
    • H
      12
    • FRP
      22
    • Andre/blankt
      13

Recommended Posts

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jah, det var ikke måte på heller. Vi har det ganske fælt i Norge... :sint_01:

Utifra de forutsetningene vi har her i landet kunne vi hatt det mye bedre med en annen regjering.

Skrevet
Utifra de forutsetningene vi har her i landet kunne vi hatt det mye bedre med en annen regjering.

Det er jeg ikke så sikker på gitt. Tror faktisk det kunne blitt mye verre!

Skrevet
Ikke denne gjeterhundeieren!

Ikke denne heller!

Ikke jeg heller. Man vil jo ikke at Norge skal gå under heller :sint_01:

Godt poeng. Jeg hermet etter soppen å stemte på apene jeg å :)

Ikke her heller. Stemte SV.

Skrevet
Så da får vi bare ha det forjævlig i 4 år til og prøve på nytt. Aldri så galt at det ikke er til nytte for noe... :sint_01:

Jaha? Du mener Norge idag er forjævlig, grunnet regjeringen?

Jeg stemte SV, forhåndsstemte på skolen forrige uke.

Skrevet

ALLE sammen? Eller bare de som er født med ressurssterke foreldre og gode muligheter ...

Jeg stemte AP i år, sviktet SV- leit- men stemte taktisk for å unngå FrP denne gangen.

Skrevet

Denne gjeterhund-eieren stemte også SV! Herregud jeg var redd Siv skulle komme på banen....! Da hadde ikke jeg vært norsk statsborger mye lenger :) Heldigvis klarte vi oss! Dette blir bra! :sint_01:

Skrevet

Jeg stemte Venstre, og det gikk jo nedenomoghjem med dem.. heh :sint_01:

Men så lenge Siv og Frp ikke kommer til makta er jeg fornøyd..

Første gang jeg har stemt Venstre forøvrig, pleier å stemme Ap ;-)

Skrevet
Jeg stemte Venstre, og det gikk jo nedenomoghjem med dem.. heh :)

Men så lenge Siv og Frp ikke kommer til makta er jeg fornøyd..

Første gang jeg har stemt Venstre forøvrig, pleier å stemme Ap ;-)

Flinkis! Bare å prøve igjen om 4 år... :sint_01:

Skrevet

Stemte FRP og jeg har ikke ressurssterke foreldre og gullhår i ræva... jeg vil bare at firmaene våre skal få overleve bare jeg...

Skrevet

Her er enda en gjeterhundeier som stemte SV.

(Siden det finnes ting her i verden som er viktigere enn lavere skatt, lavere bensinpriser og færre bompengefinansierte veier :getlost: ).

Skrevet

Jeg stemte FRP. En av grunnene kan høres teit ut for de som legger "godviljen" til, men det får bare være. :getlost:

Vi bor et stykke utenfor Trondheim, typen jobber i byn. Jeg ser også for meg at jeg kommer til å jobbe i byn etterhvert, men vi vil bo utenfor byn fordi vi har hund. Nå er det to bompenger på vei inn dit, det skal komme bom inn i Trondheim også, og det er snakk om rushtidsavgift. Slik vi bor, så er ikke kollektivtilbudet godt nok til at det er et reellt alternativ til bil, dermed blir vi "tvunget" til å betale mer. Etterhvert er planen å kjøpe en tomt her eller i alle fall på utsiden av byn, og bygge hus. Med tanke på alle bompengene det kommer til å bli inn til byn, så er det faktisk snart så ille at vi vurderer om vi rett og slett ikke kan bo her! Og dèt syns jeg er rett og slett ILLE. Bompenger har blitt et så drastisk inngrep i folks hverdag at det bestemmer hvor de skal bo.. ;) Alternativet for oss vil vel være å bo nærmere byn, kanskje inni selve byn (selv om det er noe av det siste vi vil). Er det spesielt bra distriktspolitikk?

En annen ting er veien inn til Trondheim; vi har fått ny vei (som selvsagt er bomvei). Men det hårreisende er at gamleveien OGSÅ har fått bom! :lol: Man har altså ikke et valg når det kommer til dette; og det er drøyt! Sammenligner man med land med private bomveier (hvor folk betaler for å kjøre på en vei som er fin og med mindre trafikk i motsetning til å kjøre på en gratis en med mye trafikk), så har de i slike land et valg: de kan velge om de vil betale (de riiiike altså..) eller om de vil spare noen penger; og veistandarden blir deretter. Her har vi ikke noe valg; uansett hvilken vei du vil kjøre på - om den er gammel og dårlig eller ny og fin - så må du betale åkke som! Og da er det sånn at bompenger LAGER forskjeller blant folk. Ta oss, som ikke har spesielt mye å rutte med i forhold til mange andre; vi er nødt å betale like mye som alle andre. Faktisk kan det være vi betaler mer også, for det er dyrt å være fatttig: man har jo autopass, og abonnementet er forhåndsbetalt. Betaler man inn 1000kr, får man 15-25% rabatt (husker ikke nøyaktig hva). Høres fint og flott ut, men hvis man betaler inn 6000kr, får man hele 50% rabatt! Men vi har ikke råd til å betale inn 6000kr i gangen, og dermed får vi mindre rabatt; det er nemlig dyrt å være fattig.

Helt siden "ny-veien" kom, har jeg lurt på hvorfor i huleste de ikke lagde dette til en firefelts motorvei. Det er absurd. Denne nye veien er knapt nok stor nok for dagens trafikk, og det er ingenting som tyder på at trafikken vil bli mindre med det aller første; tvert imot. FrP vil gjøre om veien til 4-felt. For min del kan de gjerne sette fartsgrensen til 90 også, med separate kjørebaner, slik de har på omkjøringsveien i Trondheim eller i Bergen.

Så, noen av grunnene til mitt valg var altså "bompenger", hvor enn dumt det kanskje høres ut for noen, så betyr det faktisk en hel del. Det "stjeler" over 1000kr fra vårt månedlige budsjett, det er med å påvirke vårt valg av bosted og er negativt for distriktene. Kollektivtilbudet er ikke godt nok, og det er uansett dyrere enn å bruke bilen (vi har regnet på det; voksenkort på bussen i forhold til typens gassbil).

Skrevet
(Siden det finnes ting her i verden som er viktigere enn lavere skatt, lavere bensinpriser og færre bompengefinansierte veier :lol: ).

Jepp. Sånn som eldreomsorg, sykehus, øke politiets lønn, og sikre Norges videre økonomiske utvikling i det globale perspektiv. Men vent... nei. Det var ikke det SV var kjent for nei. ;) Å tenke framover er liksom ikke rødgrønt nok.

(For vi går snart tom for olje, ikke skal vi bore etter mer olje heller, eldrebølgen er på vei - hvor skal vi hente penger fra, om jeg tør spørre? :getlost: Fra de "rike", som egentlig bare er folk som har jobbet hardt og fått seg en god utdanning? Skal vi straffe høyere utdanning? )

Skrevet
Stemte FRP og jeg har ikke ressurssterke foreldre og gullhår i ræva... jeg vil bare at firmaene våre skal få overleve bare jeg...

Jeg og ... Og som bønder (okey, mannen iallefall) hadde vi jammen ikke overlevd lenge med FrP i maktposisjon ...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...