Gå til innhold
Hundesonen.no

Veldig dårlige tenner på ung hund


mushi

Recommended Posts

Hunden til søsteren min har veldig dårlig tenner. Han var hos dyrlegen for 1,5 mnd siden for å skrape dem, da hadde han veldig mye tannstein. Idag var han der igjen for å vaksineres og måtte ta tannstein da også. Dyrlegen sa at han aldri hadde sett en ung hund med så dårlige tenner.

Hunden er litt over to år og får Royal Canin og v&h.

Vi har fått med masse tannkrem, men lurte på om andre har tips til han? Han har også unormalt dårlig ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo prøve med PlaqueOff. Har ganske bra erfaring med det selv. Mitt inntrykk er forøvrig at hunder får MER tannstein av tørrfor - kanskje fordi det blir liggende mer rester igjen i munnhulen? Råbein og andre tyggeting er jo også verd å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til søsteren min har veldig dårlig tenner. Han var hos dyrlegen for 1,5 mnd siden for å skrape dem, da hadde han veldig mye tannstein. Idag var han der igjen for å vaksineres og måtte ta tannstein da også. Dyrlegen sa at han aldri hadde sett en ung hund med så dårlige tenner.

Hunden er litt over to år og får Royal Canin og v&h.

Vi har fått med masse tannkrem, men lurte på om andre har tips til han? Han har også unormalt dårlig ånde.

I og med at han også har veldig dårlig ånde ville jeg prøvd å finne ut hva som er underliggende årsak. Det er tydelig at miljøet i munnen ikke er som det skal være, og selv om skraping og tyggeting kan hjelpe på tannsteinen, vil det ikke bote på det faktiske problemet, som f.eks. kan sitte nedover i svelg/magesekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...