Gå til innhold
Hundesonen.no

Mellsjøhøgda's Mystery In Blue "Lucas"


Stripa

Recommended Posts

Endelig har jeg tatt meg tid til å lage en egen tråd til Lucas :P

Lucas er en Sheltand Sheepdog født den 08.02.2009. Jeg har ønsket meg hund siden min kjæreste Mollie ble borte for snart 4 år siden, 15 år gammel, men samboeren min har sagt nei (de stinker kan du skjønne! :D ). Så hele forhistorien til Lucas startet en dag i påsken i år da vi møtte på en chihuahua valp som satt pent i en handlevogn på polet i Charlottenbergsenteret. Han ble totalt forelska i denne lille hunden, og i et ubetenkt øyeblikk sa at en sånn en kunne han ha tenkt seg. Det tror jeg var det dummeste han har sagt på lenge, for maken til mas fra min side etterpå har han aldri opplevd før :P

Men for en jente som eeeeelsker saluki, borzoi, azawakh, irsk ulvehund osv. så var ikke en chihuahua noe hund. Katten min veier 1/5 del av det en chihuahua ville veie, og i mitt hode skurrer det litt :) Men det var tross alt bedre enn ingenting, så da smakte vi litt på tanken om å kjøpe oss en chihuahua. Men jeg merket også at han var litt fascinert av sin onkels hund som er en sheltie som kan masse kule triks. Altfor lite det også etter min smak, men tross alt mye større enn en chi. Vi bestemte endelig at sheltie skulle det bli, og jakten på en oppdretter startet. Da nærhet til oppdretters tilholdssted var viktig for meg, ble det etter nøye vurdering bestemt av Kennel Mellsjøhøgda var det beste alternativet for oss, noe vi ikke har angret ett sekund på! De skulle ha kull når vi skulle ha ferie, så det passet oss utmerket. Sambo fikk bestemme kjønn og farge, og han ville ha en blå gutt, jeg ville nok heller ha tispe, men fargen var ikke så nøye. To dager etter at vi var på besøk hos oppdretter, fikk vi en telefon av henne. Hun hadde fått tilbake en blå gutt fra sitt forrige kull som var solgt til noen andre, men som de dessverre ikke kunne beholde. Han var da 10 uker gammel, og hun lurte på om ikke vi ville ha han. Eeeeeegenlig ikke, da både sambo og jeg hadde en nært forestående eksamen, og med fulltids jobb på han og deltidsjobb på meg så var det egentlig ikke tid til noe valp. Men vi avtalte nå at vi skulle reise opp og se på valpen. I ettertid har jeg skjønt at det dummeste en gjør er å reise for å "se" på valper :) To sekunder etter at vi kom inn døra og fikk se Lucas, var det ingen tvil om at han skulle få bli med hjem :D Noen kaller det skjebnen, jeg vet ikke riktig hva jeg skal kalle det, men jeg er helt overbevist om at akkurat han var ment for oss. En bedre nybegynnerhund skal man lete lenge etter, han er rett og slett perfekt for oss. Det ble heller ikke valper på de to tispene som hadde termin når vi skulle ha ferie, så jeg er helt sikker på at det var meninga at akkurat Lucas skulle komme inn i våre liv.

Nå har gutten allerede rukket å bli 7 mnd., og vakrest i verden i sine "foreldres" øyne selvfølgelig :P

Vi (det vil egentlig si jeg) har blitt bitt av utstillingsbasillen, og på 3 mnd har Lucas rukket å bli med på ganske mange valpeshow. Han har blitt BIR en gang og BIM et par- tre ganger, og ellers fått gode kritikker. Men siden han bare er en valp som stadig forandrer seg, så tar vi ikke dette så alvorlig, det er mest for treningens skyld og det sosiale selvfølgelig. Ellers så er vi ferdig med valpekurs, og er nå midt i grunnkurset i regi av Oslo Hundeskole, og gutten er en drøm å ha med å gjøre.

Vi er ekstremt glad i Lucas, og gleder oss til å tilbringe maaaaange år sammen med han :)

Men nå tror jeg ikke jeg skal skrive så mye mer, og for dere som ikke allerede har sovna så kommer det noen bilder her :P

013.jpg

Lucas den dagen han flyttet inn hos oss.

0072.jpg

020.jpg

Lucas 3 mnd.

0204.jpg

3,5 mnd.

004.jpg

4 mnd.

0332.jpg

4,5 mnd.

007.jpg

5 mnd. Og BIR på Vålerbanen :) Gjett om vi var glade da!

0023.jpg

6 mnd. Nå begynner den etterlengtede pelsen såvidt å komme :P

023.jpg

6,5 mnd. og koser seg på skogstur.

013-1.jpg

7 mnd.

020-1.jpg

039.jpg

Lagt inn 19 okt:

Her kommer bilder av Lucas som har rukket å bli 8 mnd :D

(Tusen takk til Marit for kjempe flotte bilder)

DSC_0455.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0075.jpg

Her kommer det et litt mindre profft bilde tatt av meg :)

100.jpg

Ellers er vi nå for lengst ferdige med grunkurset, og valgte å vente litt med hverdagslydighet på grunn av penger og eksamner som kommer snart. Men vi trener på Gjøvik hundeklubb så ofte vi kan, og gutten er fortsatt veldig flink :P Snart skal han debutere i joniorklassen (Leto 8 november), og jeg hååååper så på å få en rød sløyfe, krysser fingrene for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ja, han er ikke et spøkelse lenger nei :) Tusen takk for i dag PhsykoLynx, bildene ble heeeelt supre, du er virkelig en fantastisk fotograf!!

Lucas koste seg masse med Bridie jenta di :innocent: Han vil gjerne møte henne igjen snart!

Legger ved noen nye bilder av han snart, bare jeg finner ut av åssen jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er ikke et spøkelse lenger nei :) Tusen takk for i dag PhsykoLynx, bildene ble heeeelt supre, du er virkelig en fantastisk fotograf!

Lucas koste seg masse med Bridie jenta di :innocent: Han vil gjerne møte henne igjen snart!

Legger ved noen nye bilder av han snart, bare jeg finner ut av åssen jeg gjør det :(

Tror jammen bridie koste seg med den lille pelsballen også jeg! :) Vi tar reprise snart! Og satse på Bridie blir friskmeldt da :D

Og du legger bare til nye bilder i et nytt innlegg :P enklest det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens :aww::) Lucas er en skikkelig søt gutt.

Og det teppet han ligger på i bilde 2 ja.... hihi, har aldri tenkt over det ;)Passer skikkelig bra til en søt uslyldig valp :)

Ellers kommer det straks noen nye 8 mnd. bilder av han, bare en moderator får lagt det inn i tråden.

PhsykoLynx, måtte endre tråden når jeg skulle legge til bilder, var visst imot regla å legge til nye bilder i nye innlegg, enig med dem egentlig, blir så mye ryddigere å få samla alt i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bildet ble bra jeg! Og du fikk stilt han opp bedre også? :P

*kremt*.. langt ifra, dette var sjøloppstilling.. Det var myyyye vanskeligere enn jeg trodde å få han dit jeg ville at han skulle være, stille han opp, få han til å bli i den posisjonen og sist men ikke minst betjene et fullstendig fremmed kamera med flere funsjoner enn jeg klarer å telle! :D

Så søt han er! Utvikler seg til å bli en orntlig herlig hund ;) Nå må du få Sissel til å lære deg å klippe ører, hihi :hmm:

Tusen takk Silje :) ja, han er bare helt fantastisk, me hvem er ikke det i sine "foreldres" øyne ? :o

Eeeeeh, angående øra... Jeg klarte ikke å vente til Sissel hjalp meg, det klødde liksom i fingra mine. Det burde det absolutt ikke ha gjort, for jeg og saks er som ild og vann omtrent. Så det måtte jo ende som jeg antok, og Lucas ble skamklipt :P Hehe, det ligger bilde av hans "nye ører" under Bildeforum --> NKK Hamar, helt nederst i tråden omtrent.

Bare så synd at han skal debutere som junior den 8 november med de øra.. :P

Men, en erfaring rikere er jeg nå i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...