Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor denne utstillingen arrangeres hen? Atså hvor langt unna sentrum osv. Er det i en hall og er det lett å finne frem?

Vi må ligge på hotell, så vet ikke hvor langt unna dette blir unna utstillingen?

Hvordan syns dere opplegget i Tromsø har vært tidligere? Fungert bra, dårlig plass etc?

Jeg klarer ikke å bestemme meg om vi skal dra, spes siden det er så langt unna. Men jeg sitter å vurdere det nå.

Er det andre her som drar dit? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Utstillingen arrangeres i Polarhallen, som ligger tre-fire kilometer fra flyplassen. Det går rutebuss fra nedenfor flyplassen nesten til hallen, eller en tar en kjapp taxitur til 150-200 kroner for å slippe å transportere bur og stæsj mer enn nødvendig.

Det er et hotell 100-200 meter fra hallen hvor de fleste bor, tror det er Scandic.

Bor du i sentrum, er det 15 minutters kjøring til hallen. Jeg synes ikke det er vanskelig å finne fram, men jeg er inhabil og har bodd der...

Jeg husker hallen som romslig og fin, ingen utpreget plassproblem eller trange forhold sammenlignet med andre utstillinger.

Rett ved hallen er et stort kjøpesenter, så lørdag kan være litt mer kaotisk på parkeringsplassen, men ikke uoverkommelig.

Fine byen, Tromsø, savner å bo der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor denne utstillingen arrangeres hen? Atså hvor langt unna sentrum osv. Er det i en hall og er det lett å finne frem?

Vi må ligge på hotell, så vet ikke hvor langt unna dette blir unna utstillingen?

Hvordan syns dere opplegget i Tromsø har vært tidligere? Fungert bra, dårlig plass etc?

Jeg klarer ikke å bestemme meg om vi skal dra, spes siden det er så langt unna. Men jeg sitter å vurdere det nå.

Er det andre her som drar dit? :P

Vi skal også mest sannsynlig! Kjører dere oppover? Vi kjører, eller så sitter jeg på med Elin :D

Hvordan hotell ser dere på? Vi burde vel kanskje også begynne å tenke på overnattingsplass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor denne utstillingen arrangeres hen? Atså hvor langt unna sentrum osv. Er det i en hall og er det lett å finne frem?

Det arrangeres, som Emma skrev, 15min unna sentrum. Du kan ta de fleste busser fra sentrum til "Giæverbukta" og havner da 2-300m fra hallen. Det går også buss fra flyplassen og dit, faktisk første stopp på veien.

Vi må ligge på hotell, så vet ikke hvor langt unna dette blir unna utstillingen?

Kommer litt annpå hvilket hotell man bor på. Scandic, som ligger 1-200m unna, hallen tar hund, men det er førstevalget til de aller fleste... Så der må man være kjapp om man skal satse på rom. Campingplass ligger også 15min unna, men da er det lettest å ha egen bil/leiebil.

Hvordan syns dere opplegget i Tromsø har vært tidligere? Fungert bra, dårlig plass etc?

Jeg klarer ikke å bestemme meg om vi skal dra, spes siden det er så langt unna. Men jeg sitter å vurdere det nå.

Jeg er kanskje litt innhabil iom at det er den lokale klubben jeg er medlem i som er tekniske arrangører, samt har ene utstillinga. Det har fungert veldig fint de fleste år, og vi har tilogmed plass til en agilityring (sch.ring på søndag) og en lp ring (= to utstillingsringer på søndag) inne i hallen. Mye hunder og folk, ja, men ikke så trangt som det er mange andre steder.

Er det andre her som drar dit? :D

Vi er der, den ene av de to utstillingene i året jeg kan garantere at vi er på :P

Tilleggsspørsmål (håper ikke det gjør noe at jeg tar det i din tråd?)

Hvor langt unna flyplassen, og hvordan er transportmulighetene derfra med hund?

Flyplassen ligger veldig sentralt her, og det går flere busser derfra til 2-300m fra hallen. Samt direktebusser inn til byen. Bussforbindelsen til/fra flyplassen og sentrum/hallen er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare.. da jeg bestilte hotell i juni, var det allerede ett som var fullt. Skal dere ha hotellplass, bør dere med andre ord være sykt kjapt ut nå, alternativt veldig heldig!

For ikke å snakke om dere som tenker på å fly.. var heldig og fikk plass til hunden på fornuftige tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taker og bukker for svar!

Ja vi vurderer det sterkt. Får vel hive meg rundt å høre med hoteller i tromsø om det er plass til oss 4 :P Trenger ikke å være rett ved hallen, siden vi har bil.

Fikk også invitasjon til K test samme helgen, så det hadde vært fett om jeg klarte å presse inn det også! :P

Anniken: ja vi blir å kjøre. *urk* men sparer et par timer da, siden vi ikke bor i bodø lengere da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og:) Men er så heldig at foreldrene mine bor der så overnatting har jeg. Er enig at det er fryktelig langt for kun ei helg om man må på jobb både fredag og mandag. Men vi har liksom ikke så mange NK-utstillinger her i nord pr år så jeg må liksom stille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal!

Alltid.. Er liksom ikke så ofte det er NKK her, liksom.. :D

Dessuten kommer våre venner fra Finland, med 2 Basenjier, og endel andre vi kjenner.. Vi gleder oss.

(Håper det blir MASSE basenjis der, for en gangs skyld...

Og, denne gangen er det faktisk en sjanse for bestevennene til Bono, for Staffene til Hanne & Magne er i super form! Endelig, liksom... :P

Noen som vet om Basenji folk som skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal!

Alltid.. Er liksom ikke så ofte det er NKK her, liksom.. :lol:

Dessuten kommer våre venner fra Finland, med 2 Basenjier, og endel andre vi kjenner.. Vi gleder oss.

(Håper det blir MASSE basenjis der, for en gangs skyld...

Og, denne gangen er det faktisk en sjanse for bestevennene til Bono, for Staffene til Hanne & Magne er i super form! Endelig, liksom... :lol:

Noen som vet om Basenji folk som skal?

Vet at det kommer to stk fra Tromsø som skal stille sine juniorer. Søsknene til Kee-Kee faktisk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg også, egentlig.. :lol:

Halvsøskene til min gutt, de der...

Dessuten kommer det ei finsk dame med to hunder, ei tispe og en hanne. (tispa blir søsken barn til Bono og Kee Kee..)

Og Kjersti kommer med en junior. Også er det oss, da..

Og sannsynligvis ei lita tispe fra skjervøy, hun har iallefall pleid å stille. Og helt sikker noen svensker...

Det blir nok bra. Alltid gøy med flere i ringen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg meldte på i går. Sir Toby skal gå sitt siste valpeshow på lørdagen. Boogi skal stilles begge dagene (men det står gubben for) og lillemamma Mazie har ihjeltygd og avrøyta pels, så hun skal gå lydighet :ahappy: og agility + hopp. Blir spennende nok det, hun har jo ikke trent så mye at det gjør noe de siste månedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen for påmelding, er det noen flere som kommer? :ahappy:

Er det ikke forlenget frist til 5 oktober?? :lol: Jeg hadde beregnet meg på å betale litt ekstra, for jeg har enda ikke fått NAV-pengene mine inn på konto.. Sukk.. Håper ikke NAV roter det til for meg og My igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi er klare :ahappy: Ikke overbegeistret for rasedommeren Tibra skal ha (lørdag), da han syntes hun var ganske uferdig nå i helgen, men det kan jo være vi klarer å karre oss til BIR da, så vi får kommet i gruppa i det minste :lol: Ellers har jeg meldt Saeta på begge dager OG lydighet, skrekk og gru :) og Villa i tillegg på NKK. Så har vi med 3 hannhunder, 1 junior, 1 champion (Saetas halvbror) og 1 veteran :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi er klare :) Ikke overbegeistret for rasedommeren Tibra skal ha (lørdag), da han syntes hun var ganske uferdig nå i helgen, men det kan jo være vi klarer å karre oss til BIR da, så vi får kommet i gruppa i det minste :) Ellers har jeg meldt Saeta på begge dager OG lydighet, skrekk og gru :) og Villa i tillegg på NKK. Så har vi med 3 hannhunder, 1 junior, 1 champion (Saetas halvbror) og 1 veteran :)

Hvem dømmer valpeshowet (jeg har sikkert ikke peiling på hvem det er)? Har meldt på Lira jeg, er ikke nøye med premieringen, vi tar det som fin miljøtrening. Blir vel å gå sammen med dere da :P

Skal også stille Zima, hvor målet der også er å ha det ok/morro i ringen. Dyr trening for de begge, men,men, ikke så ofte vi har utstillinger i hall, så da må man "benytte sjansen". Lyng får slippe. Han røyter noe sykt og har aldri vært så naken før..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deilig med utstilling hjemme.

Har meldt på begge gutta.

Blir det kræsj, prioriteres Linus i alle fall på NKK`s utstilling, da han står for championatet.

Men det pleier å gå seg til, så jeg har faktisk ikke måtte ty til kriseløsningene mine med andre som skal vise en av hundene.

Er sååååå lenge siden sist utstilling i midten av august i Danmark.

Så jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...