Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonentreff

ToneS

Recommended Posts

Skrevet

Takk for "turen"! :P Det var veldig koselig!

Her er bildene, håper dere liker de.

Gidder ikke å kommentere på alle, men gjør det på noen.. :D

DSC_0003.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0008.jpg

Wohoo! Retriver tispe! :P

DSC_0010-1.jpg

DSC_0014.jpg

DSC_0015-1.jpg

Lille valpis syns det var mange hunder på en gang

DSC_0016-1.jpg

Casper: I'm Coming!

DSC_0018.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0023.jpg

Slikkings

DSC_0026.jpg

Hva Milla holder på med her vet jeg ikke...? Søt er hun uansett ;)

DSC_0028.jpg

Maja prøver å nyte 10 sekunders stillhet...

DSC_0029-1.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0035-1.jpg

DSC_0037-1.jpg

DSC_0038-1.jpg

DSC_0039-1.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0047.jpg

*dele opp*

Skrevet

DSC_0052.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0057.jpg

I kill you!

DSC_0058.jpg

DSC_0061.jpg

Wooo! What do you think you are doing?!

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0073.jpg

Casper skuer utover :D

DSC_0074.jpg

Så fikk vi besøk av en boxer

DSC_0076.jpg

DSC_0078.jpg

DSC_0083.jpg

Ball! :P

DSC_0090.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0093.jpg

Maja ble litt lei av all den barnslige oppførselen til de andre hundene... ;)

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

*dele opp*

Skrevet

DSC_0147.jpg

DSC_0148.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0151.jpg

Tinka (?) ødelegger for ett black/tan bilde ;)

DSC_0156.jpg

DSC_0163.jpg

Noen liker å hilse på andre hunder...

DSC_0158.jpg

... noen liker å leke ....

DSC_0170.jpg

... og noen, vel ....

DSC_0166.jpg

DSC_0169.jpg

DSC_0168.jpg

DSC_0179.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0192.jpg

DSC_0183.jpg

DSC_0185.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0191.jpg

Sånn, det var siste.. Håper jeg fikk med bilde av alle hundene..? :D

Skrevet

Suuper fine bilder! Av og til skulle man bodd i Trondheim for å få muligheten til å dra på treff med så mange hunder :D

Skrevet
DSC_0144.jpg

:D

Får jeg lov til å bruke noen av Sasha-bildene? Hun er jo bare som "snytt ut at ræv..." te mamma'n sin" ;)

Skrevet
*Knis* er det egentlig en hund jeg har ? :P Eller er det bare en sort pels ? Usikker jeg ja..

Fine bilder du tok Tone, greit at jeg stjeler noen til bloggen min?

Ikke vet jeg, må jo være mix av noe annet også. F.eks spøkelse. Fikk nesten ikke ett bilde av henne som var sikkelig i fokus :P

Det er greit ja! Bare skriv hvem som har tatt bildene ;)

Kjempe fine bilder :P

Så ut som alle kosa seg max!

Takk!

Ja, det var sikkelig koselig. Fint vær og fine hunder!

Suuper fine bilder! Av og til skulle man bodd i Trondheim for å få muligheten til å dra på treff med så mange hunder :P

Takk!

Hehe, ja det er kjekt i Trondheim :P (Det er faktisk ikke så ofte det er treff med så mange hunder her heller, som jeg har vært på i allefall..)

Ooh, det var ikke få bilder! Mange hunder også! Fiiine :P

Hehe, og jeg slettet over halvparten :P Takk!

:P

Får jeg lov til å bruke noen av Sasha-bildene? Hun er jo bare som "snytt ut at ræv..." te mamma'n sin" :D

Det er greit ja :P

Syns Sasha minte meg om en hoffe jeg hadde sett før ja, nå vet jeg hvor :P

Skrevet

Hjelpe meg da for nå fantastiskt :D Fikk virkelig ikke med meg du tok så mange bilder jeg!Utrolig fine og ble jo mange fine av frøkena mi og frøken Hovawart også!Kjempe moro!

Vært hyggelig om vi gjentar det ja!Ekstremt mye hunder også.

Skrevet
Så godt å se de 'boltre' seg. Mange fine bilder.

Fint at onkel ikke kom, for der kunne de dratt inn masse penger gitt ^^

Takk :P

Hehe, ja vi var heldige der.. :P

Ser ut som de hadde det kjempekjekt, spesielt dalmisen kanskje. :D

Fiiin hoffe! :P

Ja, han kosa seg tror jeg. Når han fikk sjansen :P

Fine bilder, Tone! :P Tror hundetreff hadde vært mye mer gøy enn teater...

Takk! Ja det var det sikkert, da vet du det til neste gang :P :P

Hjelpe meg da for nå fantastiskt ;) Fikk virkelig ikke med meg du tok så mange bilder jeg!Utrolig fine og ble jo mange fine av frøkena mi og frøken Hovawart også!Kjempe moro!

Takk :P

Skrevet

mhm :P Hun er skikkelig kose-mose, samme som broren sin inne her (Fenrisgutten sin hoffe) samt mamma og søster som er her :D

Hjelpe meg da for nå fantastiskt ;) Fikk virkelig ikke med meg du tok så mange bilder jeg!Utrolig fine og ble jo mange fine av frøkena mi og frøken Hovawart også!Kjempe moro!

Jeg også vil være med (ønsker at jeg ikke var full av feber, snørr og uggen form)...

Skrevet

Dratini:Sasha er en knall hund ja!Synd du ikke fikk til komme men,blir sikkert et treff snart også kanskje?God bedring!

Skrevet
Dratini:Sasha er en knall hund ja!Synd du ikke fikk til komme men,blir sikkert et treff snart også kanskje?God bedring!

JA :D Jeg MÅ bare komme meg avgårde neste gang ;)

(den god bedring trenger jeg virkelig. Venter nå på at paracet skal fungere, så blir det loppekassa her i huset... kanskje).

Skrevet
JA :P Jeg MÅ bare komme meg avgårde neste gang ;)

(den god bedring trenger jeg virkelig. Venter nå på at paracet skal fungere, så blir det loppekassa her i huset... kanskje).

Ja det må du!

God bedring :P

Så mange herlige bilder. :P Og takk for et hyggelig treff, folkens!

Takk :D

Skrevet
Maja prøver å nyte 10 sekunders stillhet...

hAHAHAHAHa ^^

Den horndogen min da, huff! Blir jo rent flau jeg da, for en ufin oppførsel! ;) Kastrerte labbiser er best, sier Casper!

Men kjempekoselig treff altså, må gjentas! :D Og fine bilder, jeg fikk bare blur.

Skrevet
Ser ut som de hadde det kjempekjekt, spesielt dalmisen kanskje. :P

:P:P:D Ja det kan man trygt si... var noe mystisk kliss på den ene labbisens pels etterhvert også :P Har aldri sett denne siden av ham før! ;)

Skrevet
hAHAHAHAHa ^^

Den horndogen min da, huff! Blir jo rent flau jeg da, for en ufin oppførsel! :P Kastrerte labbiser er best, sier Casper!

Men kjempekoselig treff altså, må gjentas! :P Og fine bilder, jeg fikk bare blur.

Hehe, var litt stygt av meg men måtte bare ta med det bildet :P

Ja det var koselig! Takk :P

:P:P:D Ja det kan man trygt si... var noe mystisk kliss på den ene labbisens pels etterhvert også :P Har aldri sett denne siden av ham før! :P

Haha ;):P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...