Gå til innhold
Hundesonen.no

Dansk Svensk Gårdshundvalper på vei!


ipadda

Recommended Posts

Åh! Den hannhunden var pen! Lykke til med valpene :lol:

Han er virkelig lekker ja! Også har han et supert gemytt. Han har gitt mye bra, det samme har My, så det er store forventninger til kullet. Alle valpene er reservert, hvorav to av dem skal til Finland.

Carex har forresten Lever nese :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det og nærme seg skikkelig her. Hun har begynnt å synke i temp og tempen har det siste døgnet ligget på 37,4 (og siden jeg ikke vet hva de skal ligge på så måtte Prikken og Betty og gjennom rumpehuls test, og de lå på 37,9 begge to) Nå tenker jeg å ta tempen igjen, men tviler på det skjer noe de første timene, mest sannsynlig vil hun komme i oppblokkningsfasen om ikke hun allerede har startet, hun graver litt, men det kan virke som hun gjør det for å grave seg bedre liggeplass foreløpig.

I går ble jeg sittende og kose og dille med maven hennes, og man kunne tydelig se på maven at det er bevegelse inni der, jeg filmet med mobilen og da kunne man se hodet på den ene valpen presse på maven :D åhh!!

Dette er forresten vårt J-kull, og om noen har forslag til Norønne eller Nordiske navn på J - helst dobble navn (Noen av valpene i I kullet ble feks: hettendne Imponerende Isa, imponerende Isak, og Impressjonisten Isak ;) så noe i den duren hadde vært greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :P

Bare lurer, hva er mest ønskelig, stumphale eller lang? Eller er det det samme?

Tusen takk!

Det er vel en smaks sak? Jeg foretrekker stumphale og føler det har en egen sjarm. Men lang - kort hale spiller i grunnen ingen rolle. I avl så er det ikke lov å doble på stumhaler på grunn av at det kan oppstå en eller annen feil (jeg husker ikke hva og har desverre ikke tid til å finne akkurat nå :D) ved dobbling.

Bilder kommer i løpet av dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde litt problemer med at My ikke fikk produsert melk, dermed har det vært liten tid til annet en å håndföre valper. Dyrlegen sa at det vistnok var veldig normalt ved keisersnitt, og særlig om det skyldes at tispen ikke kommer igang med fødselen på grunn av at tispen ikke er stillt inn på fødsel og dermed ikke produserer de rette hormonene. Vi fikk beskjed om å se det ann ut dagen, og i 3-4 tiden hadde hun produsert masse melk og vi kunne endelig slappe av :) Det var sabla godt med noen timer søvn etter å ha våket hele natten. :)

Nå er alt bare bra. My spiser og drikker godt, valpene sover, og spiser veldig godt!

Jeg vet jeg lovet bilder, men det får bli i morgen, idag er jeg sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde litt problemer med at My ikke fikk produsert melk, dermed har det vært liten tid til annet en å håndföre valper. Dyrlegen sa at det vistnok var veldig normalt ved keisersnitt, og særlig om det skyldes at tispen ikke kommer igang med fødselen på grunn av at tispen ikke er stillt inn på fødsel og dermed ikke produserer de rette hormonene. Vi fikk beskjed om å se det ann ut dagen, og i 3-4 tiden hadde hun produsert masse melk og vi kunne endelig slappe av :P Det var sabla godt med noen timer søvn etter å ha våket hele natten. :)

Nå er alt bare bra. My spiser og drikker godt, valpene sover, og spiser veldig godt!

Jeg vet jeg lovet bilder, men det får bli i morgen, idag er jeg sliten :)

Høhø, gjør ikke noe. De er ikke så extremly søte ennå... :)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er valpene 4 dager gamle. De vokser seg store og kraftige for hver dag som går!

Til og begynne med så det ut som om alle 6 var tricolor, på 3 av dem viser det seg nå i ettertid at de mest sansynlig vil bli fargen rød-tricolor. Det er ikke en veldig vanlig farge på Gårdshunden, jeg sier ikke at det er skjeldent, men ikke dagligdags. Dette er kjempespennende, og jeg gleder meg kjempe masse til de små vokser seg til og man kan se fargen skikkelig. Det ligger fargen rød bak My på begge siden - Prikken, og Hjalte som er faren, i tillegg er jo Carex levernese, så han har gener med det.

Valpene er utrolig jevne!

Mer oppdateringer kommer, og idag skal jeg sparke igang kameraet og få tatt noen bilder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...