Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SiriogDiego

Recommended Posts

Jeg skulle melde på nå, men det stod at jeg måtte betale ekstra fordi den ordinære påmeldingsfristen var gått ut. Så nå har jeg ringt til NKK, og de skulle fikse det, så om en halvtimes tid og ut dagen kan man enda melde på til vanlig pris :ahappy:

Supert :ahappy: Da melder jeg på i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Det er akkurat gøy det er! Jeg burde egentlig latt Symra få en pause mens vi jobber med en del ting, men jeg unnskylder meg med at det er greit å ha et delmål og en frist. (Litt slankere, litt bedre ringtrent og litt mer ryggmuskler på 30 dager!).

Jah, det skal nemlig være gøy :ahappy: Og faktisk gleder jeg meg litt, så mye litt at jeg allerede idag har begynt "ordne" opp i Frk. Brun's heller merkelige frisyre på hodet, hihi. Hun der bare gror hår altså, så det må nappes og trimmes.

Men du, 30 dager, det er da så lenge til at du klarer fint både slanking, ringtrening OG ryggmuskler :ahappy:

Mindre mat og mere og variert mosjon som bygger riktige muskler. Trening av hund er både morsomt, interessant og lærerikt. Hr. Langbein fikk noen omganger med svømming, i tillegg til kondisjonstrening, innfor LC-sesongen ifjor for å bygge muskler, og det hjalp veldig.

Har du ikke noen hunde-svømmebasseng i nærheten da?

Og ringtrening, har ikke dere litt sånn faste treninger på det da? Syntes å ha lest noe om det. Men uansett, at hunden er trygg på hva du vil den skal gjøre er alfa og omega, da går "ringen" omtrent av seg selv den :hug:

Vi sees da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det skal nemlig være gøy :ahappy: Og faktisk gleder jeg meg litt, så mye litt at jeg allerede idag har begynt "ordne" opp i Frk. Brun's heller merkelige frisyre på hodet, hihi. Hun der bare gror hår altså, så det må nappes og trimmes.

Men du, 30 dager, det er da så lenge til at du klarer fint både slanking, ringtrening OG ryggmuskler :ahappy:

Mindre mat og mere og variert mosjon som bygger riktige muskler. Trening av hund er både morsomt, interessant og lærerikt. Hr. Langbein fikk noen omganger med svømming, i tillegg til kondisjonstrening, innfor LC-sesongen ifjor for å bygge muskler, og det hjalp veldig.

Har du ikke noen hunde-svømmebasseng i nærheten da?

Og ringtrening, har ikke dere litt sånn faste treninger på det da? Syntes å ha lest noe om det. Men uansett, at hunden er trygg på hva du vil den skal gjøre er alfa og omega, da går "ringen" omtrent av seg selv den :hug:

Vi sees da :lol:

Takk for gode råd! Jepp, vi sees!

Er det noen som vet om det er greit å campe utenfor vikingeskipet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvor finner man dommerene?? noen som har link??

Emma! hvordan søker du opp dommer på dog web?? finner ikke no sted å søke på det?? :sint_01::)

Jeg gjør ikke det, for det går ikke.

Men du kan gjøre det på SKKs Hunddata.

Jeg pleier også å google dommeren for å se om den har dømt i Norge tidligere. Hvis jeg for eksempel ser at Fido har stilt for dommeren, går jeg inn på Fido på DogWeb, finner den utstillingen som Larsen dømte, og sjekker resultatene for samtlige hunder i rasen på den utstillingen.

Er det dommer for denne utstillingen du trenger link til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skal stille for en som heter Frank Christiansen:) leita litt, men synes ikke jeg fant no nyttig informasjon :sint_01:

Søk på navnet hans + store kennelnavn på rasen i Norge, så kan du jo se om du får noen utstillingsresultat ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skal stille for en som heter Frank Christiansen:) leita litt, men synes ikke jeg fant no nyttig informasjon :)

Meg bekjent er han brukshundmann. Har stilt for han en gang og han var superhyggelig og, etter min mening, en god dommer. Tok seg tid til å gå igjennom hundene og, som i mitt tilfelle da min hund galopperte foran og travet bak :sint_01: , lot dem få en real sjanse til. I tillegg hadde han en halvveis åpen bedømming, dvs han kommenterte ikke alle hundene, men fortalte hvorfor han plasserte som han gjorde. Og jeg syntes det var greit jeg, å få vite hvorfor min galopptraver havnet der hun gjorde, dvs hun vant ikke med de bevegelsene :)

Hans bedømming på andre raser kjenner jeg ikke til, men hvis han dukker opp hos en gang til skal jeg definitivt stille igjen :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt på Cita i LP3, Tia i LP1 og championklasse (første gang i champ) :sint_01:

da skal Tia gå mot Bridie :) Spennende! Jeg er jo totalt forelsket i Tia da så... :)

Men, ehrm.... Jeg trenger en handler jeg... Om Bente (Carma) svikter meg. Mulig Hanne kan gå med Bridie, men OM man skulle være så heldig å få både Bridie og Pinto videre, så.. ehh ja.. :sint_01:

for ja, Hanne skal stille med Pinto. Og kaaaaaaanskje Gry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal Tia gå mot Bridie :sint_01: Spennende! Jeg er jo totalt forelsket i Tia da så... :sint_01:

Åh, så kjekt! :) Jeg følte det var ingen som kom på hele utstillingen, jeg, NKK Hamar har liksom blitt litt "glemt" etter at NKK Lillestrøm kom.

Jeg skulle gjerne ha stilt Bridie, men om Tia har pels så stiller jo hun også i champ så det blir litt vanskelig :sint_01:

Edit: Dere stiller ikke tilfeldigvis mot oss i LP1 også? Det hadde vært enda kjekkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjekt! :sint_01: Jeg følte det var ingen som kom på hele utstillingen, jeg, NKK Hamar har liksom blitt litt "glemt" etter at NKK Lillestrøm kom.

Jeg skulle gjerne ha stilt Bridie, men om Tia har pels så stiller jo hun også i champ så det blir litt vanskelig :)

Edit: Dere stiller ikke tilfeldigvis mot oss i LP1 også? Det hadde vært enda kjekkere :sint_01:

Ja, kan virke som det blir litt mer dødt der. Men for oss er det perfekt avstand, så vi kommer :)

hehe, om Tia ikke har pels, så kan hun fortsatt fiiiint stille mot Bridie altså.. bridie som både er blå og meget røytende om dagen :sint_01:

Og nei... vi stiller ikke i LP1 nå desverre. Jeg vurderte det, men hadde ikke råd til å melde på :) Måtte velge, og tok visst utstilling da det er minst jobb for meg :)

Syns forresten Pinto til oppdretter er veldig lik Tia på mange måter. Like vinnende vesen på begge to. Og ja, jeg får ikke sagt det nok, jeg digger Tia. Hu er virkelig herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være med på Juniorhandling begge dagene, jeg er ganske nervøs siden jeg gjorde det så dårlig sist..

Åh, så kjekt! :sint_01: Jeg følte det var ingen som kom på hele utstillingen, jeg, NKK Hamar har liksom blitt litt "glemt" etter at NKK Lillestrøm kom.

Enig i den, har merket det i flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan virke som det blir litt mer dødt der. Men for oss er det perfekt avstand, så vi kommer :)

hehe, om Tia ikke har pels, så kan hun fortsatt fiiiint stille mot Bridie altså.. bridie som både er blå og meget røytende om dagen :)

Og nei... vi stiller ikke i LP1 nå desverre. Jeg vurderte det, men hadde ikke råd til å melde på :) Måtte velge, og tok visst utstilling da det er minst jobb for meg :P

Syns forresten Pinto til oppdretter er veldig lik Tia på mange måter. Like vinnende vesen på begge to. Og ja, jeg får ikke sagt det nok, jeg digger Tia. Hu er virkelig herlig! :)

*ler* Tia er nedrøytet 10 mnd i året så jeg kommer nok til å stille henne uansett - jeg gidder ikke gå rundt og satse på at hun er fullpelset når jeg melder på NKK utstillinger :P Men om hun er som hun var på NKK Hamar i fjor så stilles hun IKKE. Jeg tittet gjennom bildene i dag, og jeg skjønner ikke at jeg turte å stille henne ved siden av den flotte thornappletispen :)

Tia nå (har litt pels hvertfall!):

10319_151991401302_530141302_4022696_5585356_n.jpg

Tia da :sint_01: :

bilde317.jpg

bilde336.jpg

Hadde forresten samme problem angående påmeldingsavgift og lite penger for øyeblikket, heldigvis ville Julie legge ut for meg :sint_01:

Pinto er såå søt! Gleder meg til å treffe henne! :sint_01: Er hun stilt ut før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje teit å spørre her..

Men hvordan er det med tog osv til NKK Hamar?

Er det kort avstand fra togstasjon til utstillings området, eller blir man avhengi av bussruter og Taxi?

Har så lyst til å dra :)

Er ganske kort avstand ja, men har du veldig mye med deg ville jeg tatt taxi (tar max 5 minutter liksom).

Når du kommer av togstasjonen og står med ryggen til sporene tar du til høyre og fortsetter å gå langs bilveien der i 200 meter ca, så kommer du til en bro på høyre hånd som du går over. Da har du nok sett skipet allerede, men det ligger altså til venstre etter broen :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal avgårde til Hamar, bo på vandrehjem på dobbeltrom med 5 hunder :sint_01:

Stiller sannsynligvis dvergschnauzeren Lea for første gang i unghund-klasse, men vi har ikke helt fått pelsen oppe og gå etter nednapping, så vi ser det an til dagen kommer og vurderer om vi kanskje bare blir tilskuere .. KJEMPEtrist isåfall.

Ellers skal portisen Densa og dvergschnauzerbeibin Juli få bli med på sin første hundeutstilling, så det blir spennende. Får skjerme de litt ekstra, særlig den minste - så vi får en god opplevelse utav det. Men vi gleder oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...