Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


-Vilde-

Recommended Posts

Jeg stilte ikke Marco i dag. Men var med oppdretteren som stilte hannhunden som ble BIR bla. Dommeren var enormt begeistret for han og det var veldig artig at han vant! På Drammens utstillinga ble han plassert som nr 3 fordi han var innmari bjeffete på de andre hannhundene, men i dag oppførte han seg flott! Det er veldig gøy å se den utviklinga :hyper:

Masse fine hunder å se i dag også! Skulle bare ønske at det ikke var sump/leire overalt.. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte voffsen min i dag, og er kjempefornøyd!

Hans eneste konkurrent i JK kom ikke, men vi måtte allikevel overbevise dommeren om at voffsen er god nok for å dra til Crufts. Kirsti Lummelampi er (iallefall i Papillon) EKSTREMT streng, og ga kun ut 7 rødt, av totalt 19 hannhunder. Bare 4 hanner fikk CK av disse, og Mischa var eneste hannhund med HP. Så resultatet ble 1JK, 1JKK med HP og ble da naturligvis Crufts-kvalifisert! Er kjempefornøyd med resultatet i og med at jeg hadde en kjempestreng dommer, og hun med viten visste at hun kunne sende han til Crufts med det resultatet :console:

MASSE gratulerer til alle andre her inne! En utrolig fin dag på Bjerke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :console: Hvor mange crufts kvalifiserte skal dit da?

En venninne av meg med Tibbe stilte i dag. Hannhunden hennes ble 2.KONK i klassen sin (som er åpen tipper jeg :S) med CK, og ikke mer. En annen venninne stilte papillon tispe i junior klassen idag, men jeg har ikke hørt hvordan det gikk med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller en skrivers resultater? Jeg skulle jo egentlig skrive i ring 2 og ring 6, jeg hadde bedt om å få skrive i de minste ringene fordi formen er litt på halv tolv om dagen, men endte opp i ring 20 på lørdag med 86 staffer, og ring 16 i dag med toller, cocker, en irsk vannspaniel og en sussex spaniel...

Litt drama med tollerne i BHK, og dommeren var ikke veldig imponert over dem sånn generelt, men var mye mer fornøyd med cockerne.

Edit: 35 påmeldte tollere og 51 cockere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ut i dag var min egen hannhund - ble 3AKK m/CK i åpen klasse hannhund, greit fornøyd med det.

Kooikertispa NV-08 Mattssons Kylah ble det 1AK, 1AKK, CK, 1BTK, CERT, CACIB & BIR på! = NUCH & Cruftskvalifisert.

kylah.jpg

Deretter stilte jeg 2 flattisper, Lauperak's Felicia fikk 3AKK, CK hun òg (ca 24 tisper påmeldt i AK).

felicia.jpg

Avls og oppdrettergruppa nr 1 m/ HP.

I storeringen ble avlsgruppa nr 3. Jeg sa meg villig til å være den som forsvant før oppdrettergruppa - som ble BIS av mange flotte grupper! (Mops, Dachs og ES på de andre plassene om jeg husker rett).

nina2.jpg

Jeg stilte barbeint helt frem til storeringen - forsåvidt like greit tror jeg. Hadde ikke mindre enn 3 bukser og 2 jakker i løpet av dagen. Egentlig på grunn av hundene, men det trengtes nok i dag - for jeg fikk et par spørsmål om jeg drev med motorcross da folk så buksa og jakka mi :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenendael lørdag i regnet:

Aja Arissa Dakota: 1 ak, CK, 1 BT, CACIB, BIR, Crufts-kvalifisert

N.UCh. NV-08

Xantia du Baton Tiroir: 1 chk, CK, 3 BT

Molotov v. Motodrom: 1 ak, CK, 1 BH, CACIB, BIM, Crufts-kvalifisert

Boheme Balpoa: 1 uk, 2 ukk (han lekte mondioring-hund og bet meg i støvlene ;-))

Tror neppe det blir Crufts-reise for oss, da det er for mange hester å hunder å passe på her.

Men skulle noen få det for seg at de har lyst til å prøve å stille belger der, så er tispa vaksinert og klart ;-)

Bildene er fra mer solrike dager ;-)

BIR:

5940_1193740851952_1481362319_510565_4494505_n.jpg

BIM:

5940_1193742651997_1481362319_510577_3425360_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å høre at sonis hundene gjør det så bra.. Gratulerer med masse flotte resultater... For vår del blir det ikke noe Crufts.. For det første så er ikke rabiesen til Blondie helt i boks (mangler blodprøva, og crufts forlanger visst at rabiesen skal være i orden minst 6 mnd før utstillingen) Dessuten så konkurrerer alle fire fargene mot hverandre i England, (her går de som fire forskjellige "raser" )og da har de hvite dvergschnauzerene NADA å stille opp med... :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravene til innreise england er "helt anneledes". Hunden skal vaksineres, 1 mnd. etter kan du ta blodprøven, SÅ skal det gå 6 mnd.. Så da kan du kanskje rekke det ?

O.k. så de går sammen, ja, da er det kanskje ikke like stas :-)

Gratulerer til deg og !

Emte

Moro å høre at sonis hundene gjør det så bra.. Gratulerer med masse flotte resultater... For vår del blir det ikke noe Crufts.. For det første så er ikke rabiesen til Blondie helt i boks (mangler blodprøva, og crufts forlanger visst at rabiesen skal være i orden minst 6 mnd før utstillingen) Dessuten så konkurrerer alle fire fargene mot hverandre i England, (her går de som fire forskjellige "raser" )og da har de hvite dvergschnauzerene NADA å stille opp med... :console:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å reise til Crufts med Supra :console: Jeg aner ikke om vi har noe der å gjøre egentlig *ler* men benytter sjansen til å ta oss en Englands tur. Gøy å få vært med på det uansett hvordan det måtte gå og Supra sin rabiesvaksine var klar i fjor uansett :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag stilte jeg Kerryen til Stine, Nova til 2.bhk med Cacib:)

og Søndag stilte jeg Rimabra's Oops I did it again 9mnd. gammel til juniorklassevinner og dermed crufts kvalifisert og 2btk!

Grattis til alle fornøyde, det var manko på gode resultater for min del denne helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å reise til Crufts med Supra :console: Jeg aner ikke om vi har noe der å gjøre egentlig *ler* men benytter sjansen til å ta oss en Englands tur. Gøy å få vært med på det uansett hvordan det måtte gå og Supra sin rabiesvaksine var klar i fjor uansett :hyper:

Åå, så kult! Da kan man vel se dere live på nettet. :lol:

Gratulerer til alle som er fornøyde! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravene til innreise england er "helt anneledes". Hunden skal vaksineres, 1 mnd. etter kan du ta blodprøven, SÅ skal det gå 6 mnd.. Så da kan du kanskje rekke det ?

O.k. så de går sammen, ja, da er det kanskje ikke like stas :-)

Gratulerer til deg og !

Emte

Det er godt mulig innreise reglene til England er slik, men jeg har har hørt at de som arrangerer Crufts har bestemt at alle hunder må ha godkjent rabiesvaksinen minst 6 mnd før innreise.. .. Men, jeg vet ikke jeg altså.. :console:

De hvite DS er nok ikke fult like kraftige eller har like stri pels som sine slektninger med annen farge, så jeg tviler sterkt på at det vil hevde seg noen hvite da :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om rabiesvaksinen ikke er påbegynt så rekker dere ikke det nei.

Men at de ikke er like kraftige og like stri pels er jo individavhengig, det finnes f eks sorte som er spinklere og har mykere pels enn de hvite og motsatt. Men i England godtas større hunder enn her (maks 36) og tradisjonelt så er det store kraftige sp som når igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med 4 stk. og stilte to hver. "Mine" to ble begge 3BHK/BTK (Rebus og Saeta) mens Mac ble beste hannhund og BIR samt BIR-veteran og Stitch ble 4BHK. Mac ble 3 i gruppa og 3 i veteran.

Så var jeg stand-in i aussieringen og hjalp til å tørke Cuba mellom slagene, samt handlet Pippi i BIR/BIM. BIR ble altså Cuba, Ch Thornapple Cuba Blue, som ble norsk champion på dagen, og BIM Rosemere Twinklefly, begge fra Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultater! :wub:

Med oss gikk det ikke så bra på Bjerke; flat rød og uplassert.

Jeg er mer fornøyd med resultatet på raseklubbens utstilling på lørdag, da vant hun klassen sin (8 stk) med CK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren og Amira her inne kom på 11. plass :)

Vi så dem! De var så utrolig flinke! Sara og jeg satt og så på, og kunne ikke fatte hva dommerne trakk for ... Men elevteplass i NM er uansett en stor bragd! Grattis og stor fanfare for flott jobbing!

Symra fikk rødt (puh) og ble 3 akk. Slo ut en konkurrent, det er det viktigste! :) Sara vil vel fortelle om Selma sitt resultat selv, men jeg kan vel linke til bloggen hennes uten å gjøre noe galt? :wub:

Selmablogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om rabiesvaksinen ikke er påbegynt så rekker dere ikke det nei.

Men at de ikke er like kraftige og like stri pels er jo individavhengig, det finnes f eks sorte som er spinklere og har mykere pels enn de hvite og motsatt. Men i England godtas større hunder enn her (maks 36) og tradisjonelt så er det store kraftige sp som når igjennom.

Hun har begge vakinene, men trenger blodprøven.. Har gått fire mnd, så den kan hun i grunn ta nå.. men det tar vel fort litt tid før man får svar på prøven, og så må man plusse på 6 mnd fra den dagen man får passet for at de skal godkjenne det... Om jeg har forstått riktig.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har begge vakinene, men trenger blodprøven.. Har gått fire mnd, så den kan hun i grunn ta nå.. men det tar vel fort litt tid før man får svar på prøven, og så må man plusse på 6 mnd fra den dagen man får passet for at de skal godkjenne det... Om jeg har forstått riktig.. :wub:

120 dager etter siste blodprøve gjelder for innreise til Norge. Blodprøven for innreise til England kan tas 30 dager etter siste vaksine, men da 6 måneder før innreise til England. Så om du er villig til å betale for to blodprøver så kan du få reist. Det kreves forøvrig ikke rabiesvaksine fra England til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig innreise reglene til England er slik, men jeg har har hørt at de som arrangerer Crufts har bestemt at alle hunder må ha godkjent rabiesvaksinen minst 6 mnd før innreise.. .. Men, jeg vet ikke jeg altså.. :)

De hvite DS er nok ikke fult like kraftige eller har like stri pels som sine slektninger med annen farge, så jeg tviler sterkt på at det vil hevde seg noen hvite da :wub:

Hun har begge vakinene, men trenger blodprøven.. Har gått fire mnd, så den kan hun i grunn ta nå.. men det tar vel fort litt tid før man får svar på prøven, og så må man plusse på 6 mnd fra den dagen man får passet for at de skal godkjenne det... Om jeg har forstått riktig.. :)

OK, dette dobbeltsjekket jeg i hue og rævva før vi dro i år - det skal ha gått seks måneder fra den datoen som blodprøven taes. Crufts starter 11. mars, så om du får tatt blodprøven før 11. september (forutsatt at du ikke skal inn til England før det, da starter du tilsvarende dager tidligere) rekker det. Svaret på blodprøva tar en ukes tid, men det er datoen som prøva faktisk tas som er den som teller, og den som føres inn i passet.

Har det gått fire måneder siden du tok siste blodprøve, er jo også det de 120 dagene du trenger for å komme tilbake til Norge, og enda har du noen uker på deg! X'en hadde en klarning på under fjorten dager da vi dro...

Dette er for øvrig ikke et regelverk Cruftsarrangørene har bestemt, dette er fastsatt av "innførselsmyndighetene" i England pga frykt for å få rabies og andre uhumskheter til øya. Så de ønsker at hunden skal ha hatt gyldige antistoffer såpass lenge for å være sikre på at de "tar".

***

X'en ble plassert som BIS4 på Bjerke, så jeg er jo strålende fornøyd med det! :)

OK, hun var del av en avlsklasse som fikk den plassen, men lell.

Og Even ble i beste veteran slått av hun som ble BIS4 veteran, så vi ble vel da BIS5???? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så dem! De var så utrolig flinke! Sara og jeg satt og så på, og kunne ikke fatte hva dommerne trakk for ... Men elevteplass i NM er uansett en stor bragd! Grattis og stor fanfare for flott jobbing!

Takk :) Vi tapte sinnsykt mye på fellesøvelsene. Amira klødde seg på felles sitt (når vi gikk tilbake til hundene) og på felles dekk (etter neddekk - dermed 0 av en dommer, da han tolket det som om hun reiste seg og la seg igjen). Det var nok dumt å vaske henne med litt sterk shampoo dagen før.... Dermed var sjansene små for å komme høyt opp på lista.

I tillegg løp Amira til feil kjegle mot ruta, så fikk 5. Egentlig syntes jeg det var litt mye trekk, for Amira og jeg løste problemet lett og hadde gogt samarbeid i øvelsen - altså var hun lydig.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...