Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville hente hundene sine fra dyremishandling-siktet


Tini

Recommended Posts

eeeee... er det bare meg som ser ei drektig malletispe på den videon?

Tydeligere bilde av en på den andre videoen. Pokker, får faktisk lyst til å gjøre det de forrigere eierene ikke klarer, nemlig hente de ut med makt. *idiotiske mattilsynet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg lurer egentlig mest på hvilken åndsfraværende tulling av en belgereier eller oppdretter som på ett eller annet tidspunkt har ment at det var en god ide å selge/omplassere en malle til det mennesket jeg.... Erre mulig.... Så teit burde det være en lov må å ha lov til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig mest på hvilken åndsfraværende tulling av en belgereier eller oppdretter som på ett eller annet tidspunkt har ment at det var en god ide å selge/omplassere en malle til det mennesket jeg.... Erre mulig.... Så teit burde det være en lov må å ha lov til å være.

Hva er det du mener? At alle skal vite hvem hun er, at de skulle reist hjem til henne og sett på forholdene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hva er det du mener? At alle skal vite hvem hun er, at de skulle reist hjem til henne og sett på forholdene der?

Ja faktisk. (til det første)

Mallemiljøet i Norge er faktisk så lite at om 10 personer vet dette så burde alle vite det. Og det er jo ikke sånn at dette ikke har vært i media heller liksom.

Mulig det er jeg som er gal, men jeg googler jo alle valpekjøperne mine. I tillegg har jeg "husk" dvs. ting man burde huske legges på minnet og når det dukker opp igjen så ringer en bjelle og jeg sjekker med folk rundt meg "hva var det med den saken".

Og helt seriøst, når man omplasserer en malle så sjekker man litt om vedkommede som skal ha den. Maller er ikke leketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk. (til det første)

Mallemiljøet i Norge er faktisk så lite at om 10 personer vet dette så burde alle vite det. Og det er jo ikke sånn at dette ikke har vært i media heller liksom.

Mulig det er jeg som er gal, men jeg googler jo alle valpekjøperne mine. I tillegg har jeg "husk" dvs. ting man burde huske legges på minnet og når det dukker opp igjen så ringer en bjelle og jeg sjekker med folk rundt meg "hva var det med den saken".

Og helt seriøst, når man omplasserer en malle så sjekker man litt om vedkommede som skal ha den. Maller er ikke leketøy.

Denne hunden er kjøpt/skaffet i Norge? Kom denne hunden fra en oppdretter, eller fra en "ordinær eier"? Som oppdretter burde man jo kjenne slike saker, navn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Denne hunden er kjøpt/skaffet i Norge? Kom denne hunden fra en oppdretter, eller fra en "ordinær eier"? Som oppdretter burde man jo kjenne slike saker, navn osv.

Vi vet ikke hvor den/de kommer fra, men saken har vært diskutert i flere forum enn sonen osv. Og igjen, når man selger eller omplasserer en malle så sjekker man grundig hva man overleverer hunden til mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man føle sympati for noen som omplasserer en 9 år gammel rottweiler til et slikt sted, da? Helt uavhengig av hvordan "stedet" er, mener jeg..

Om det er maller, rottweilere eller andre hunder, så viser det i alle fall hvor lett det er for hvemsomhelst kan skaffe seg hvasomhelst, og det er fritt fram å avle "designerhunder" som kanskje finner sin nisje i hundemarkedet.

Jeg er dog helt sikker på at de fleste oppdrettere/eiere i Norge faktisk IKKE vet navnet på denne personen (eller andre som er/har vært i søkelyset for slike saker). Selv om VI får med oss slikt fra slike diskusjonsgrupper og sånt, altså...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man føle sympati for noen som omplasserer en 9 år gammel rottweiler til et slikt sted, da? Helt uavhengig av hvordan "stedet" er, mener jeg..

Om det er maller, rottweilere eller andre hunder, så viser det i alle fall hvor lett det er for hvemsomhelst kan skaffe seg hvasomhelst, og det er fritt fram å avle "designerhunder" som kanskje finner sin nisje i hundemarkedet.

Jeg er dog helt sikker på at de fleste oppdrettere/eiere i Norge faktisk IKKE vet navnet på denne personen (eller andre som er/har vært i søkelyset for slike saker). Selv om VI får med oss slikt fra slike diskusjonsgrupper og sånt, altså...

Susanne

Du sa litt det jeg tenkte. En 9 år gammel hund. Og så omplasserer man den til et slikt sted uten å sjekke opp hvordan vedkommende er. Hadde jeg overhodet ikke kunne hatt gamlingen min på 9 år som jeg er fryktelig glad i, hadde jeg sjekka meget nøye hvor han havna. Hadde ikke levert han fra meg på en bensinstasjon til et fremmed menneske jeg kun hadde pratet med over telefonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt tragisk, og jeg må si at jeg fikk ikke mye sympati for de som tok til tårene for at deres 9 år gamle hund hadde det sånn. Det kan de nesten takke seg selv for. Det hastet kanskje litt for mye å bli kvitt den da. I mine øyne skal det MYE til før jeg hadde omplassert en såpass gammel hund av stor rase. En liten hund kan enda ha fire fem seks år igjen, men en rottis har kanskje bare et par tre år igjen, og da vet jeg ikke... Det er mulig det er stygt, men jeg tror jeg ville heller kanskje avlivd den enn å omplassere den når den er så gammel. Da vet man hvertfall at den ikke lider. Selv om jeg veldig imot å avlive i hytt og pine... Hundene, og kun hundene får min sympati i denne saken. Mattilsynet har jeg mistet troen på for lenge siden. De gjør jammen ikke det de er betalt for å gjøre. Dyr som ikke blir mat til mennesker er det ikke så farlig med gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er alltid så opphengt i folk som omplasserer hundene sine! Synes det er tragisk ..

Saken handler jo om at hun har fått mulighet til å skaffe seg nye hunder. Det er jo tydelig at disse som omplasserte disse hundene til damen ikke viste dette. folk kan være ***** gode skuespillere. Hva vet vi om hun fremviste seg som den perfekte hundeier. ??? er sikkert ikke alle som har fått med seg saken hennes om dyreplageri.

Det er vel den border collien som var 9 år.. rottweileren er nok ikke så gammel?

slutt å heng seg opp i de som har omplassert hundene sine.. selv om folk her inne ALDRI kan tenke seg å omplassere hunden sin er det folk som gjør det. Norge VERDEN kommer alltid til å ha hunder som omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...