Gå til innhold
Hundesonen.no

Feriebilder feat. Langedrag


Bullitt

Recommended Posts

I år ble det bil/campingferie.

Kameraet ble flittig brukt, og som vanlig ble ca. halvparten av bildene helt elendige :icon_confused:

Første stopp og hovedmålet med turen var ulvegårdsbesøk på Langedrag.

Det var en helt utrolig opplevelse jeg hadde gleda meg lenge til, og det innfridde så absolutt.

Vi var inne hos ulvene i over en time, og her er et utvalg av bildene:

RIMG0738.jpg

RIMG0740.jpg

RIMG0741.jpg

RIMG0743.jpg

RIMG0744.jpg

RIMG0747.jpg

RIMG0750.jpg

RIMG0751.jpg

RIMG0753.jpg

RIMG0755.jpg

RIMG0758.jpg

RIMG0763.jpg

RIMG0764.jpg

Det blir nok helt klart en tur tilbake dit iløpet av vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Langedrag ble det meget regnfull overnatting på en campingplass.

Men jeg hadde jo tross alt investert *kremt* hele 250 kroner i telt,

så det var jo ingenting å bekymre seg over.

Forbausende nok gjorde det faktisk jobben sin og holdt oss forholdsvis tørre:

RIMG0776.jpg

Det kunne nok fort blitt litt kjølig, men heldigvis hadde jeg med min vandrende varmeflaske:

RIMG0777.jpg

Dagen etterpå bar turen mot Hardangervidda. Her har vi stoppet for å ta en rast:

RIMG0780.jpg

Og her er vi på vei opp et passende fjell for å se på utsikten:

RIMG0810.jpg

Drikkepause:

RIMG0804.jpg

RIMG0815.jpg

Nesten oppe:

RIMG0818.jpg

Nemi ser på utsikten oppe på toppen (ca. 1350 moh) :

RIMG0820.jpg

Fantastisk natur, ihvertfall for meg som bare er vant til by og skog:

RIMG0836.jpg

Så gikk turen videre til camping ved Tinnsjøen:

RIMG0874.jpg

Hytta lå helt nede ved stranden. Sånn var utsikten rett utenfor :icon_confused:

Været var også betydelig bedre denne dagen:

RIMG0871.jpg

Her er vi ute på kveldstur langs sjøen:

RIMG0887.jpg

En pinne i havsnød må selvfølgelig reddes:

RIMG0897.jpg

RIMG0898.jpg

Her har vi vaffelpause, etter å ha tatt Krossobanen opp fra Rjukan:

RIMG0963.jpg

Taubanen opp var ganske traumatisk for Nemi, så det tok lang tid å roe henne ned på toppen.

Ned igjen var det enda værre og hun fikk faktisk helt panikk når vi kom ned og dørene åpnet seg,

så det ble ikke noe særlig bilder. Desverre er det litt dårlig utvalg i taubaner hjemme,

så det kan bli vanskelig å få trent på dette :)

RIMG0964.jpg

Det var vel stort sett det jeg hadde av hunderelaterte bilder fra ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjempeflotte bilder :lol:

Veldig off topic, men det handler om Langedrag ihvertfall.

Nordlending som jeg er og ikke fryktelig bereist i landet vårt dro gubben og jeg på bilferie for noen år siden i hjemlandet.

Ett av mine ønsker var å reise til Langedrag. Jeg var kartleser i bilen og skulle lede gubben på de rette veier. En eller annen feilkopling skjedde i hodet mitt for jeg fikk det for meg at vi skulle til Drangedal. Ville altså til Langedrag men fikk det for meg at det het Drangedal.

Etter flere døgn i bilen kom vi til Drangedal. Jeg fant jo ikke noen dyrepark med ulver så måtte spørre meg for. Syns jo det var rart at ingen visste om denne parken der de hadde ulv. En eldre kar nevnte at bonde xxx hadde jo geiter og ender og brukte å få besøk av skoleklasser. Det var kanskje dit jeg skulle? Tja sier jeg, vet ikke jeg. Men vi kjørte nå til denne bonden, fikk en omvisning på gården hans, en kopp kaffe og fortsatt trodde jeg at jeg var på Langedrag...

Vet ikke helt når "lyset" kom og jeg forstod fadesen min. Fryktelig flaut var det overfor bonden og ikke minst gubben. Her hadde vi kjørt helt til sørlandet for at jeg skulle få hilse på ulvene. Mens Langedrag ligger som dere vet på et ganske annet sted.

Bare måtte fortelle denne. Passet inn her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflotte bilder :wub:

Veldig off topic, men det handler om Langedrag ihvertfall.

Nordlending som jeg er og ikke fryktelig bereist i landet vårt dro gubben og jeg på bilferie for noen år siden i hjemlandet.

Ett av mine ønsker var å reise til Langedrag. Jeg var kartleser i bilen og skulle lede gubben på de rette veier. En eller annen feilkopling skjedde i hodet mitt for jeg fikk det for meg at vi skulle til Drangedal. Ville altså til Langedrag men fikk det for meg at det het Drangedal.

Etter flere døgn i bilen kom vi til Drangedal. Jeg fant jo ikke noen dyrepark med ulver så måtte spørre meg for. Syns jo det var rart at ingen visste om denne parken der de hadde ulv. En eldre kar nevnte at bonde xxx hadde jo geiter og ender og brukte å få besøk av skoleklasser. Det var kanskje dit jeg skulle? Tja sier jeg, vet ikke jeg. Men vi kjørte nå til denne bonden, fikk en omvisning på gården hans, en kopp kaffe og fortsatt trodde jeg at jeg var på Langedrag...

Vet ikke helt når "lyset" kom og jeg forstod fadesen min. Fryktelig flaut var det overfor bonden og ikke minst gubben. Her hadde vi kjørt helt til sørlandet for at jeg skulle få hilse på ulvene. Mens Langedrag ligger som dere vet på et ganske annet sted.

Bare måtte fortelle denne. Passet inn her :P

Oh my.... :lol: Dette var før GPS`en sin tid? Hærlig da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år ble det bil/campingferie.

Kameraet ble flittig brukt, og som vanlig ble ca. halvparten av bildene helt elendige :lol:

Første stopp og hovedmålet med turen var ulvegårdsbesøk på Langedrag.

Det var en helt utrolig opplevelse jeg hadde gleda meg lenge til, og det innfridde så absolutt.

Vi var inne hos ulvene i over en time, og her er et utvalg av bildene:

RIMG0738.jpg

RIMG0740.jpg

Oi! Går det an å være inne med ulvene? Synd det er så langt vekke fra oss, men der må vi definitivt dra en gang. Har alltid hatt en drøm om nærkontakt med ulv. Mange flotte bilder du hadde. Så ut som en kjekk ferie. Også har du en nydelig hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...