Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, litt pinlig situation her !

kolsibu

Recommended Posts

Skrevet

Hei..

Jeg har ett litt pinlig situation med hunden min. :aww:

Så er det att hann liker a gnage flasker, og min andre hund gjør det å. Men den yngre spiser alltid flaska ! Han har spist hele flaskene ! Og så kommer de pinlige,, når han "må på do" sitter det fast i rumpa hans! Og han piper..

Nå har jeg merka det att han vil ikke spise like mye som før.. tror det er link med det att han vill ikke "på do"..

Hjelp , jeg vet ikke hvad jeg skal gjøre...

Skrevet

:):aww: Hundene dine spiser flasker, og har magen fullt av plastikk, og du synes det er PINLIG når de har problemer med å få det ut... Kom deg til veterinæren så fort som mulig!

Og jeg tror dessuten at hunder ikke kan koble sammen at om man spiser mat, så må bæsjen ut etter noen timer og da gjør det vondt.... Jeg tror heller han har magen full av plast som heller fyller opp og evnt sitter fast!

Skrevet
:aww: det hørtes ikke mye sundt ut og svelge flaskebiter som setter seg fast! hva om dem setter seg fast inni systemet en plass og lager kluss? kasnje på tide med en Vetrinærskjekk på han, kasnje han har noe tull i magen? kanskje slutte og gi hundene flasker, finn heller noen mer passende leker og leke med som ikke blir tygget i stykker og som kan skade hunden... men først om fremst ville jeg undersøkt hunden hos vet. hvis det viser seg det er noe med magen dens..
Skrevet

Rolig med uhøflige svar..

Det er ikke som jeg har latt han spise flasker, han er ju bare en valp og han vil gnage på hvad som helst !

Han hade en gnage leke som liksom ikke skulle bli ødelagt men han på en merkelig måte har også klart å spise,

og han gjør dette når vi er ikke hjemme ..

Og jeg synes det er pinligt for han, ikke meg !

Skrevet

Når man har valp så må man jo passe på ha ting som går an å tygge i stykker utenfor rekkevidde, spesielt når valpen er uten tilsyn.

Best å få han til veterinær for sjekk så fort som mulig, og passe bedre på i fremiden.

Skrevet

Dra til veterinæren og få det sjekket, kan fort ende med døden om ting setter seg fast inne i systemet!

Skrevet

Jo men du skriver at han liker å gnage på flaska, og alltid spiser hele flaska.. Da må du jo rydde vekk alt av flasker og andre ting han kan spise opp.. Steng av en del av stua feks og pass på at alt skadelige ting er ryddet vekk.... Klart man kan være uheldig og at valpen gnager på ting, men det høres ut på deg at det er en vanesak at han spiser på ting, og at det største problemet er at det en pinlig at hunden bæsjer ut plasten igjen.... :aww:

Skrevet

Min hund liker også å gnage flasker, men så snart han har fått av korken er den heldigvis uinterressant.. ikke morro med plastikkspisende valp nei. Det første du må gjøre er iallefall å forhindre at han får tak i mer flasker. Så må du følge godt med hvordan han har det, for om det ligger igjen noe i magen er ikke det bra.

Heldigvis, etter min erfaring, tåler valper mye. Da min var 3 mnd bæsjet han ut ett stort skarpt glasskår. Huff.

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du absolutt forsikre ham!

Er det staff som i amstaff eller?

Skrevet

Huff, det høres vondt ut. Bikkja til ei venninne tygde noe hard plast, det kuttet den opp så ille innvendig at den måtte avlives.

Du burde nok ringe en dyrlege som har vakt, ihverfall høre om de mener det kan vente til i morgen.

Skrevet

Huff da som resten sier bør du dra snarest mulig til legen men han.Mi er også veldig glad i flasker men,spiser kun av korken så er hun ferdig.Håper det går bra med han da.

Skrevet

Lettere Ot, men Gåsa, akkurat slik er Casper og, flasker uten kork er ikke morsomt, og når den er tygd av er ikke flasken gøy lenger :aww:

Håper også det går bra med ham, får satse på det. Men er nok lurt å snakke med en dyrlege.

Skrevet

Hvis jeg husker rett betyr pinlig vondt/smertefult på dansk (som det kan se ut som kolsibu er), så tror neppe hun mener at hun blir flau, men heller at bikkja får vondt!

Skrevet
Min hund liker også å gnage flasker, men så snart han har fått av korken er den heldigvis uinterressant.. ikke morro med plastikkspisende valp nei. Det første du må gjøre er iallefall å forhindre at han får tak i mer flasker. Så må du følge godt med hvordan han har det, for om det ligger igjen noe i magen er ikke det bra.

Heldigvis, etter min erfaring, tåler valper mye. Da min var 3 mnd bæsjet han ut ett stort skarpt glasskår. Huff.

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du absolutt forsikre ham!

Er det staff som i amstaff eller?

vil tippe staff som engelsk staffordshire bullterrier;) amstaff er amrikansk staffordshire om ikke jeg er helt på jordet :aww:

Skrevet

OT:Lola Pagola:Jepp,flaske uten kork er ikke nå gøy nei!Var på besøk til noen en gang med et rom med masse flasker på.Bisken løp hentet seg hele kvelden var nok i flaske himmelen gitt :aww:

Skrevet

Om hunden setter til livs plastflasker bør den undersøkes hos veterinær, en bør ta røntgen med kontrastvæske ettersom plast ellers ikke vil synes på røntgen. Kontrastvæsken vil kunne si noe om evt opphopning i magesekken, mulige forstoppelser og lekkasjer fra evt oppskårne tarmer.

Kom deg til veterinær snarest.

Tynntarmen kan være mest utsatt for skader, den drar tarminnholdet gjennom tarmen på en karakteristisk måte som gjør at den kan være spesielt utsatt for å rives opp.

Om en mistenker at en hund har fått i seg noe skarpt - og ikke har mulighet til å komme seg til veterinær snarest, kan et godt råd være å gi hunden appelsinbåter eller hele hermetiske asparges. Teorien er at fibrene i asparges og appelsin legger seg rundt evt skarpe gjenstander - pakker dem inn - slik at de ikke gjør skade på sin vei gjennom systemet.

Finn noe annet enn plastflasker som din hund kan tygge på, helt vanlige kraftbein du kjøper hos slakteren eller finner i frysedisken på matvareforretningen er et klassisk tyggeobjekt. Minst mulig preparerte råvarer er sunnest.

Skrevet

Heihei,

Takk for alle svarene (untatt noen.. :P )

Og nei, jeg er ikke dansk, jeg er faktiskt islandsk og mann ! :)

Har dratt til dyrlegen nå og allt går bra med lille dexter ! Bare noe som satt litt fast i han og han fikk noen tabletter til at det går bedre ned. Var ikke noe alvorligt .

Nå er det bare diett uten plastikk og leker som kan spises ! :aww:

Skrevet

Så flott... God bedring Dexter :aww::) (og vi mener ofte ikke å være så kvasse.. men vi er jo på et hundeforum, og da er vi ofte meget opptatt av hundens ve og vel :P )

Skrevet

Hvis du ikke allerede har det (og ha ikke klarer ødelegge), er lekene fra kong ganske tyggesikre. Har hatt en svart kong i ett år nå, og den har gått igjennom mye tygging, hard tygging, men ikke et eneste bitemerke. :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kjenner/vet du om noen som har en hundevant katt du kunne testet med? Evt. se etter omplasseringskatt som er vant til hund?
    • Jeg kjenner ingen som vil ha katt så har ikke backup enn det å selge katten på Finn og det ønsker jeg selvfølgelig ikke. Er det dumt da?
    • Jeg tenker det viktigste er å snakke med både hundefolk og kattefolk som har erfaring og legge en god plan for tilvenning og samhold. Noen katter og hunder blir gode venner med riktig tilvenning, noen tolererer hverandre. Går det ikke etter noen måneder må man kanskje vurdere omplassering, tenker jeg. Greit å ha en backupplan. Kjenner du noen i familien kanskje som vurderer katt og vil være backup f.eks.? Flere hunder kan nok lettere trigge hverandre og bli litt mer jobb, men det kommer igjen an på invidene og rasen. Når det gjelder katter og pynteting så er det nok også både individ og en treningssak. Hvis katten har nok aktivisering ellers så er det nok mindre fare for inventaret.
    • Hunden har nok jaktinstinkt på smågnagere som mus. Er det da dumt å kjøpe katt men de er jo mye større?
    • Men det blir sikkert noe annet å få katt inn på hundenes sitt territorium. De har vært på besøk til folk med katt og gått bra. Tar hundene da å flokker seg sammen sånn at det blir flere mot en katt?  De er ofte tøffere sammen.
  • Opprett ny...