Gå til innhold
Hundesonen.no

ask er forsvunnet!

MarieR

Recommended Posts

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

næi..natten ga ingenting. :P falken hadde heller ingenting. skipper skolen(tusen takk pappa) og leter på de tur-stiene jeg enda ikke har vært. men han kan være hvor som helst. på denne tiden kunne han sikkert ha kommet seg ned til oslo, så dere kan jo bare bynne og se etter han dere andre også :P fra spøk til alvor, nå er jeg skikkelig redd noe har hendt han!

16 timer på frifot nå, og det er i slike situasjoner man er sjeleglad for at hunden er vant til et miljø utendørs! hadde ask levd et annet liv til nå, hadde han ikke vært halvparten så hardfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff då :P

håper du finner han igjen like hel nå da og at han ikke har blitt påkjørt eller noe.

hadde selv en gang litt panikk for Småen stakk av, det som gjorde det mest skremmedes den gangen var at vi ikke kunne høre henne(normalt sett så hører vi henne når vi roper for hun svarer) så da var det ut på leiting og var ute i over 1 time(med to unger på slep og far på jobb) og fant ingen hund.

gikk innom lensmannen og gav beskjed og ringte vetten og gav beskjed, på vei hjem(har to muligheter å gå til huset) så sendte jeg ungene opp den vanlige veien, mens jeg skulle gå rundt en annen vei(ungene fikk med seg et bånd i tilfelle de fant hunden).

når jeg kommer til huset så er ikke ungene kommet enda og da hadde de kortere vei hjem enn meg, så da måtte jeg ut å leite etter de også, men når jeg finner de så har de funnet Småen, det var en dame som hadde tatt henne inn(og der hadde hun vært hele tiden) hunden var jo helt tørr og hele tiden mens vi hadde leita så hadde det regnet ute.

jeg ble sååå forbannet på den damen som hadde tatt inn hunden min for hun hadde ikke ringt verken til politiet eller vetten og gitt beskjed om at hun hadde hunden(og da har damen hund selv :-o ), det første vi gjør når vi finner løshunder er jo å ringe politiet(kunne jo begynne å lure på om hun hadde tenkt å beholde hunden selv [-X ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:D ask er hjemme! :P:D han hadde blitt bringt inn på kennelen som legger en liten km. herfra! at vi ikke husket og ringe dit i går kveld! :roll: han har det bare bra, og hadde visst ikke vært på rømmen i mer enn en time, før han ble bringt inn på kennelen.

visst FALKEN hadde gjort jobben sin skikkelig, ville han vært hjemme i går kveld! :P da vi ringte og etterlyste han, sa vi at han var en blakk buhund. da jeg ringte kennelen, etter tips fra nabo, så sa hun at da hun ringte falken, hadde de sagt at de hadde en etterlysning på en svart buhund inne, men ingen blakk. så de må ha misforstått pappa og trudd at han snakka engelsk! black og blakk uttales jo nesten likedann, alt ettersom hvor god man er i engelsk, men en slik feil skal det egentlig ikke gå an og gjøre! [-X

men det viktigste er at gutten min nå har det bra, og er trygg :P takk for all omtanke! det varmer i en slik situasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P ask er hjemme! :P:D han hadde blitt bringt inn på kennelen som legger en liten km. herfra! at vi ikke husket og ringe dit i går kveld! :roll: han har det bare bra, og hadde visst ikke vært på rømmen i mer enn en time, før han ble bringt inn på kennelen.

visst FALKEN hadde gjort jobben sin skikkelig, ville han vært hjemme i går kveld! :x da vi ringte og etterlyste han, sa vi at han var en blakk buhund. da jeg ringte kennelen, etter tips fra nabo, så sa hun at da hun ringte falken, hadde de sagt at de hadde en etterlysning på en svart buhund inne, men ingen blakk. så de må ha misforstått pappa og trudd at han snakka engelsk! black og blakk uttales jo nesten likedann, alt ettersom hvor god man er i engelsk, men en slik feil skal det egentlig ikke gå an og gjøre! [-X

men det viktigste er at gutten min nå har det bra, og er trygg :P takk for all omtanke! det varmer i en slik situasjon!!

JIPPPPIII :P nå satt jeg å lurte på hvordan det gikk med Ask :P Håper han har det bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Oh Lettelse...

Jeg måtte bare logge meg inn for å se hvordan det gikk med pelsen din...

Det var enda godt det gikk bra...jeg var døden nær når Loke var ute av syne i 10-15 minutter (rådyrjakt),,,Phuh...

Han har vel aldri vært et vakrere syn tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...