Gå til innhold
Hundesonen.no

hva gjør en ?


zikzakk

Recommended Posts

en bekjent av meg har nå fått seg en hund. blanding av rottweiler og dobberman! 8 mnd gammel. ganske pen hund. eneste problemet er at hun ikke hører. ikke kan ho gå løs. ikke går ho i bånd. og er UTROLIG nervøs. og tåler overhode ikke mannfolk. :S senest i går gikk hu i angreps posisjons når en sku hilse på ho. og han gjorde ikke noen ting. helt rolig av seg. han trener hunder forsåvidt! og bare en letter en arm for å klø seg, går ho rett i angreps posisjon. noen forslag til han ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme tilstand var hunden min i da hu var valp/unghund. akkurat det der med nervøsitet og redd for mann folk.hun

jeg gikk på kurs og jobbet mye med henne og fikk faglig hjelp.(hun var også agresiv mot instruktøren på valpe kurset).

men det hjalp oss mye.og det funket.

den dag i dag hilser hun på alle.

for og si det sånn så var jeg ganske nær av og gi opp hele henne men noe inni meg sa noe annet. er ganske gla for at jeg ikke ga opp. for hun er en helt super hund i dag.

Edit: redigerte teksten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av fagperson fortere enn svint.

Enig. I tillegg vil jeg si at hunder som velger å angripe mennesker ikke er hunder vi ønsker å ha i samfunnet vårt. Så sjekk om dette kan gjøres noe med, om ikke, har både hund og mennesker det bedre uten den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her inne som har sånn erfaring som gjerne vil hjelpe ? eventuellt noen å anbefale ? gjerne PM

Det er ikke noe vi kan hjelpe dere med! Vi kan sitte her å synes og mene så mye, men å hjelpe til med ett slikt problem, er ingen på nett i stand til. Hunden må få hjelp via kyndige folk som har mulighet og tid til å se på eier og hund sammen, ett slikt problem er så komplekst at dette MÅ det fagfolk til.

Mitt råd er: Få hunden grundig undersøkt av veterinær med alle blodprøver og bilder man trenger, få resultatet, så oppsøk fagperson. Fortell oss hvor de bor, så kan vi hjelpe med å formidle personer som er dyktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...