Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til hjemmesidenavn/domene


Guest LeenaM

Recommended Posts

Guest LeenaM
Skrevet

Familien har et domene nå, men jeg har tenkt til å kjøpe et eget. Noen som har forslag til navn? :lol:

Edit; Noe som man ikke blir fort lei av også.. :getlost:

Skrevet

Noe som forbinder med deg, hunden eller rasen? Inspirert av noe dere holder på med, agility, lp, utstilling?

Guest LeenaM
Skrevet

Ja, tenkte på noe slikt jeg også. Men jeg har nå lagt til at jeg ikke skal bli lei det og slikt i første innlegget. Med dette mener jeg at, jeg får jo med en mail-adresse der. Det er ikke sikkert jeg har hjemmeside om mange år, men mail-adressen er jo grei å ha. Så derfor tenkte jeg at det er kanskje litt dumt å ha noe som har med Eira å gjøre, hvis jeg skal ha adressen i 20 år til liksom, og Eira lever jo ikke så lenge. Tror ikke jeg er like fornøyd med navnet når hun ikke finnes mer... :getlost: Forventer jo ikke at hun lever i 20 år til, men det er nå en annen sak...

Navnet må ikke ha noe med dyr, eller meg å gjøre (har to kaniner, en hund og er veldig interessert i hest), men det kan. Navnet kan liksom være tatt helt ut av det blå :lol:

Skrevet
Ja, tenkte på noe slikt jeg også. Men jeg har nå lagt til at jeg ikke skal bli lei det og slikt i første innlegget. Med dette mener jeg at, jeg får jo med en mail-adresse der. Det er ikke sikkert jeg har hjemmeside om mange år, men mail-adressen er jo grei å ha. Så derfor tenkte jeg at det er kanskje litt dumt å ha noe som har med Eira å gjøre, hvis jeg skal ha adressen i 20 år til liksom, og Eira lever jo ikke så lenge. Tror ikke jeg er like fornøyd med navnet når hun ikke finnes mer... :getlost: Forventer jo ikke at hun lever i 20 år til, men det er nå en annen sak...

Navnet må ikke ha noe med dyr, eller meg å gjøre (har to kaniner, en hund og er veldig interessert i hest), men det kan. Navnet kan liksom være tatt helt ut av det blå :lol:

Hvis du kjøper en hjemmeside også avslutter du kundeforholdet der så mister du også epost-adressen din.

Guest LeenaM
Skrevet
Hvis du kjøper en hjemmeside også avslutter du kundeforholdet der så mister du også epost-adressen din.

Hæ? Jeg skal kjøpe eget domene, da er det fritt valg for meg om jeg vil lage hjemmeside og ha e-post eller bare bruke e-posten. Jeg skjønner jo at jeg må betale for å ha e-post adressen. Hvis det var det du mente?

Skrevet

Ta en ting eller en farge du ser, og sleng på noe bak? F.eks Brown + ish, brownish. Eller brownie som i kaken, men det er vel antageligvis brukt.

Skrevet

Eller så kan du bare finne frem en ordbok, trenger ikke nødvendigvis å være på norsk også er det bare å bla igjennom til du finner et fint ord! :getlost:

Skrevet
Hæ? Jeg skal kjøpe eget domene, da er det fritt valg for meg om jeg vil lage hjemmeside og ha e-post eller bare bruke e-posten. Jeg skjønner jo at jeg må betale for å ha e-post adressen. Hvis det var det du mente?

mente siste delen ja...

Skrevet
Hæ? Jeg skal kjøpe eget domene, da er det fritt valg for meg om jeg vil lage hjemmeside og ha e-post eller bare bruke e-posten. Jeg skjønner jo at jeg må betale for å ha e-post adressen. Hvis det var det du mente?

Man kan registrere et domene og ha retten til bruken av navnet, men for at du skal kunne bruke navnet så må det være tilknyttet en webtjeneste. Så bare det å registrere et domenenavn gir ikke automatisk tilgang til å bruke det til epost.

Guest LeenaM
Skrevet

Takk for forslag! :getlost: Kjøpte domene i går, ble ikke så bra navn, men lett å huske osv. Legger den ut på "vis din hjemmeside" når siden er ferdig, har ikke begynt enda engang...

Ok, skjønner ikke helt hva dere mener, men det er sikkert ikke så viktig? :blink:

Skrevet
Ok, skjønner ikke helt hva dere mener, men det er sikkert ikke så viktig? :getlost:

Ok - hvis du kun har registrert domenet men ikke leid noen andre former for webtjenester så kan du heller ikke bruke det til epost. Andre former for webtjenester er vanligvis webhotell, som man må ha for å få lagt ut hjemmesiden sin.Ble det klarere da?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...