Gå til innhold
Hundesonen.no

"Et Hundeliv" på TvNorge

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Unnskyld ufint språk om det forekommer.

Sitter og ser det hundeprogrammet på TvNorge nå og har omtrent gråten i halsen, heh, sååå oppgitt og frustrert over at det er mulig?!??! Håper for alt i verden at det ikke kommer til å gå så langt her borte, at de firbente kan få være firbente og kjenne gress under potene og være bikkje og ikke menneske.

*gåsehud fra tærne og opp*

Spørs om det ikke har kommet for langt til å reddes der borte, usa har blitt ekstremitetenes land i alle retninger, det være seg både bra og dårlige ting. Mye nyvinninger og tanker kommer derfra, men laaaaangt fra alt er positivt!

Paris-trenden er jo et faktum her allerede.

Man skal overtolke og overforstå og overanalysere. Utseende, farge og måte å gå på er for mange blitt viktigere enn bruksområder, ens egen kapasitet mtp trening, utfordringer, tid, plass mm.

La hund være hund og amerikaner være amerikaner, men jeg klarer ikke sitte og se på at det skal bli sånn "hos oss" også.

Lufte litt tanker bare...

*grr*

Maria

Skrevet

Satt å spiste midag nå når de to homsene sto å snakket med dyrlegen om hvordan de skulle få ballene til hunden ned..... barfy

TRAGISKE folk som er med i den serien eller hva det er...

Inntrykket av amerikaneren å hund er enten som på dette programet, eller som på Dyrepolitiet på AnimalPlanet... :D

Skrevet

Synes det var et bra program jeg. men "litt" vel mye konkurranse innstinkt i de, og masse krangel. mye overdriving..

Skrevet

Jeg sovnet rett før programmet :roll: Men jeg vet jo en god del om hvordan det foregår der borte også :roll: Blir litt for mye alvor syns jeg... Hundeutstilling kan være alvor, men ikke .. Blir som "kjendisbarna" hvor foreldrene prøver å få ungene sine som superstjerner for sin egen del liksom...

Skrevet

Syns de to Homoene tar helt av..

De er så utrolig tragiske.. Uff.

Han ene Homoen ringte jo politiet når "partneren" hans ikke ville gi han bikkja..

Også bleket de tennene til den Fox terrieren og tibben..

(Stakkars hunder, det kan da ikke være heldigt?)

Håper aldri Norge blir amerikansk. (Hvis noen forsto hva jeg mente??)

Skrevet

Var vel akkurat det jeg mente, måtte det aldri bli amerikanske tilstander her hos oss, selvom vi på en god del felter er på fin vei, heh. Blir gjerne litt feil å skulle motarbeide det her inne, de færreste her tenker og driver som man gjør der borte. Har inntrykk av at de fleste er aktiv på et eller annet felt og mener "barnet" er en hund og ikke en firbent tofoting.

Overdrivelser, det er gjerne det, men det vil jo bli på godt og vondt. Programmet er jo ment som underholdning (får man håpe, og ikke som informasjon, går ut fra det først er vist i usa) og bærer jo preg av at man leter opp konflikter, litt space settinger osv, men inntrykket man får fra andre programmer, fra web eller fra mennesker som faktisk har vært der borte og arbeidet med hunder, endrer ikke så mye på synet om at det hele (amerikansk hundehold) er litt overdrevet, misforstått, kommersialisert og menneskeliggjort.

M

M

Skrevet

Så programmet, måtte le av de homsene, sikkelig tregisk.. Ble flau på deres vegne.. Men ellers så var det andre ganske greit å se på, mye konkuranse innstinkt i det da..

Er ikke noe som heter 2.plass der iallefall, der er det 1 plass eller ingenting..

2.plass er undergangen..uff

Skrevet

Jeg syns bare det er god underholdning jeg :D Lar meg ikke irritere av sånnt. (vel, iblandt gjør jeg jo det.) Har liksom forstått det slik at amerikanerne er et folkeslag for seg selv. De aller fleste hundene virker som de har det ganske bra. Gjøre som de vil, spise fra bordet, tigger blir kost med dagen lang, mens andre kunne sikkert ha hatt det bedre som feks. å faktisk være hund!

Skrevet

Søren, jeg får ikke det med meg i dag, for da er det LP trening på Kokstad med BSBK. Og i morgen er det hundekunnskapstester...

Må be mamma og pappa ta det opp da :?

Skrevet

Jeg syns hun med Weimaraneren og hun med Aussiene var flinke jeg. :D De virket tilnærmet normale :D

Men homsene var helt på trynet.

Syns programmet var kjempemoro :D

Skrevet

Hihihi, så det nå... De homsene var ikke go'e ass! :-o Ble jo skikkelig sure på hverandre når de kranglet om hvem som skulle gå med hunden. Også: "Æsj! Testikler!" :roll:

Skrevet
Hihihi' date=' så det nå... De homsene var ikke go'e ass! :-o Ble jo skikkelig sure på hverandre når de kranglet om hvem som skulle gå med hunden. Også: "Æsj! Testikler!" :roll:[/quote']

Neinei "balls" som de sa det så fint :P haha, instruktøren deres ble jo helt oppgitt og sa de var pinglete :P

Syns det var helt greit program jeg, liker å sette meg ned og se amerikanske tv-programmer og føle meg bra.

Men hun med weimaraneren fikk meg nesten til å grine :P Vet åssen det er å sitte hos dyrlegen og bare vente, og tenke på om noe går gærent/blir verre!

Skrevet

nå har jeg sett på det...

De homsene burde lære hundene sine at andre mennesker er nær de... hehe

ellers så sliter de vel litt på utstillingene fremover...

Skrevet

Huff, det var ikke bra nei!

Altfor overdrivig!

Er utstillingsmiljøet slik i norge også?

Har jeg en grunn til å være skeptisk? Eller erdet bare (eller i alle fall i hovedsak) i Amerika det er slik?

Skrevet
fikk du med deg aussiene da astrid? sleika ost av rumpa te en undertøysmodell på foto session:) hihi:)

Også begynte guttungen å grine pga det.. :P

Skrevet

Også begynte guttungen å grine pga det.. :P

Skjønner han litt jeg :? Ikke så kult for en liten gutt å føle at hunden hans liksom liker noen andre så godt. Jeg blir jo snurt når Mona vil til noen andre enn meg :P

Skrevet
fikk du med deg aussiene da astrid? sleika ost av rumpa te en undertøysmodell på foto session:) hihi:)

haha, nei det har jeg ikke sett.. hehe.. må se neste gang. Når går det på tv Norge? Jeg er litt sånn lite oppdatert.. :oops: har lite tid til å se på tv...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...