Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du til høsten?

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Jeg begynner på vg2. Ikke at jeg gleder meg kjempemye, men det blir spennende med nye fag :ahappy: (biologi, kjemi, sosiologi og sosialantropologi og historie) Og jeg slipper engelsk ;):) Det er ett stoort pluss!

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg begynner siste året på bachelor i økonomi, så blir det muligens 2 år til etter det for å få master. Får se hvor skole lei jeg blir. Jeg vil også slippe stresset ved juletider :ahappy:

Skrevet

Vet ikke. Forhåpentligvis noe annet enn jeg gjør nå, men hva er jeg usikker på. Litt ekkelt og ikke være sikker, men jeg er skikkelig ubestemt for tiden. Mest lyst til å bli lotto-millionær slik at jeg kan ta meg fri for å tenke på hva jeg vil med fremtiden. :ahappy:

Skrevet

Skal jobbe og ta opp et par fag fra vidergående i høst. Får forhåpentligvis tid til å se litt mer av verden også. Etter jul setter jeg kursen mot Australia for å studere Markedsføring :ahappy:

Skrevet
Jeg skal starte på bachelor i barnevern på HiV. Vet ikke helt om dette er for meg det får vi se. Sliter med å finne plass å bo :/

HiV, som i Høyskolen i vestfold?

:ahappy:

Skrevet
Begynner på skolen igjen! Spennende og litt skummelt :ahappy:

Tar mediekunnskap bare for å starte med noe og komme igang.

På HiVe? Jeg har gått det studiet selv og kan ikke anbefale det. Rotete fra A til Å, lærere, studiet, gjennomføring, eksamen, karakterer alt. Men det kan jo ha blitt bedre de siste to årene :=)

Skrevet
På HiVe? Jeg har gått det studiet selv og kan ikke anbefale det. Rotete fra A til Å, lærere, studiet, gjennomføring, eksamen, karakterer alt. Men det kan jo ha blitt bedre de siste to årene :=)

Ja, jeg har hørt at det er litt...uorganisert ;) Men jeg satser på at det blir ålreit allikevel. Har ikke valgt det fordi jeg har store planer om å bruke det eller bli noe innen media. Jeg gikk MK på videregående, og er har lyst til å "safe" meg tilbake på skolen nå som jeg ikke har vært der på 2 år. Hadde egentlig mest lyst til å ta f. eks sosiologi eller ungdomskunnskap, men føler det blir veldig mye teori og tørt og jeg vil virkelig ikke ramle av :ahappy:

Skrevet
Så utrolig spennende! Masse lykke til :ahappy: Er du kommet igang allerede eller?

Ja litt, men har mest sommerferie ;)

Takk!

Skrevet
Ane er også kommet inn (i år igjen). Nå gjennstår det bare å se om hun takker ja! :ahappy:

Åh, så gøy:D Det synes jeg hun skal ... Hun har jo snakket om det studiet leenge.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg trooor at det endelig ordner seg med overflyttinga fra uit til hist. Krysser litt ekstra fingre. Om det gjør det fortsetter jeg på allmenlærer, 3. året, her i Trondheim.

Skrevet

Ta en god del fag for å endelig bli ferdig med videregående utdanninga mi! Hadde 1 friår etter u.skolen også ble det litt frem og tilbake på veien. Så blir ferdig med videregående 2 år etter jeg egentlig skulle :ahappy:

Skrevet

Antar at jeg begynner på dataingeniør linja på HiBu (har kommet inn), hvis det ikke blir som jeg håper prøver jeg vel å få meg en jobb igjen... Savner å tjene penger... :)

Skrevet

10. klasse.. skummelt :)

Tror det går bra. Ligger på 4 i snitt nå, og om jeg faktisk begynner å gjøre leksene mine, håper jeg jeg går opp. Satser på minst 4,5 :) Etter jul skal jeg søke, og jeg skal inn på dramalinja. Punktum.

Også ny sesong på danseskolen :)

Vi skal sette opp musikal igjen, håper på Grease eller Hairspray. Forhåpentligvis større rolle i år. Har jo et års mer erfaring nå :)

Og hest, da. Såklart. :)

Skrevet

Skal begynne i tiende. Har store planer om å faktisk legge ned litt arbeid i skolearbeidet. Med rundt 5,1 i snitt i år begynte jeg plutselig å lure på hva jeg hadde fått om jeg faktisk hadde stått på litt. Niendeklasse var et utrolig slapt år, føler jeg.

Gleder meg til å komme i gang med skolen.

Skrevet
10. klasse.. skummelt :)

Tror det går bra. Ligger på 4 i snitt nå, og om jeg faktisk begynner å gjøre leksene mine, håper jeg jeg går opp. Satser på minst 4,5 <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_smile.png' alt=':)'> Etter jul skal jeg søke, og jeg skal inn på dramalinja. Punktum.

*klipp*

På Nissen? :)

Jeg starter i 2. klasse på videregående, med fag jeg tror blir ganske utfordrene. Satser på 5 i snitt, tror det går relativt greit, fikk 4.9 i år.

Skrevet

Jeg begynner i tiende til høsten, og da skal jeg virkelig prøve å få bedre karakterer enn i år. I år hadde jeg bare 3.9 i snitt, nesten en hel karakter dårligere enn åttende. Tror ikke jeg gjorde lekser hjemme en eneste gang i løpet av niende, og jeg hadde 13 fraværsdager, og noen timer ugyldig fravær :whistle: !

Har som mål å få vekk alle treerene mine, og være litt mer aktiv i gymtimene. I år klarte jeg å overtale gymlæreren til å ikke stryke meg i gym, så med en skikkelig insants i de siste gymtimene fikk jeg en treer..

Skrevet

Jeg flytter til Bergen neste helg! Skal studere journalistikk ved Norges Kreative Fagskole :P Første skoledag er ikke før 24. august, men vil bruke de første ukene på å venne Chantana til den nye leiligheten, og samtidig får jeg god tid til å sette opp to akvarier ( :lol: ), og til å kose meg med møblering av min nye, lille hule! Det skal bli riktig koselig! Gud, jeg gleder meg som en unge! :whistle: Skal også bruke tiden før skolestart til å finne meg en ekstrajobb.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...