Gå til innhold
Hundesonen.no

Trener dere i kulda?

charlotte

Recommended Posts

Trener jeg, så trener jeg enten ute eller inne i stua seint på kvelden - og jeg går jo ikke flere måneder i strekk uten å trene heller, så ja - jeg trener ute når det er kaldt. Men det er sinnsykt kaldt på fingrene, så jeg er veldig flink til å ta pauser når vi trener ute og det er kaldt. For Tinka sin del. Eller kanskje mest for å varme fingrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, greit for de som får barfrost og puddersnø, som hjemme. Litt værre å få hunden til å konstentrere seg i regn og vestlands storm styrke på vinden.. men vi trener jo såklart!! Er det kaldt så trener vi på "varme" ting, med drakamp som belønning. Apport med treapport f.eks eller leke søk er supert i snøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren trener jeg ute som regel, eller inne i låven/garasjen(stor plass) trener noen ganger litt inne og, fot, dekk, sitt..osv

hundeklubben har bare Agilityen inne, alt annet er ute. Så vis jeg trener med klubben så må jeg trene ute. Har også et jorde jeg kan bruke, for det pleier vi å måte om vinteren.. :D så trening det blir det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener uansett vær. Med klubben trener vi inne i ett drivhus vi leier om vintern. Men jeg trener ute og inne for meg selv hele året. Liker faktisk best å trene på vintern, da er Elwira ikke varm og da konsentrerer hun seg mye bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...