Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr du selv har laget


Iago

Recommended Posts

Lager du utstyr selv? Halsbånd eller dekken kanskje?

Tenkte vi kunne dele oppskriftet og bilder her. Har lyst til å sy et dekken til Irma som litt tidfordriv også er det gøy å sy :whistle:

Vet du om en annen oppskrift på hunde dekken en denne; http://www.hundedekken.com/

Tenkte jeg kunne prøve den oppskriften hvertfall (siden jeg ikke har funnet noen andre :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

2vum3yt.jpg

ax0eux.jpg

Halsbåndet er ikke laget selv, det er et lærhalsbånd fra Felleskjøpet. Perlene er kjøpt på lekebutikk og sydd på med makramé tråd. Tok ikke lang tid, man må bare ikke sy på tråden for stramt, for da blir halsbåndet bøyd uten at det sitter på hunden. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de på hundedekken.no er så fine, men så er jeg nok flinkere til å sy etter egne skisser. Har sydd noen dekken, samt en bråte skilt til rally-lydighet.

Dårlig bilde av det ene dekkenet: dsc_6830.jpg

Søtt bilde av et annet (Gud, har hunden min vært så liten og søt?): dsc_1716.jpg

Skiltene skal jeg komme med bildeoppskrift på snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt bilde av et annet (Gud, har hunden min vært så liten og søt?): dsc_1716.jpg

Skiltene skal jeg komme med bildeoppskrift på snart.

Det var kjempe fint da! Så enkelt ut også? Jeg må ha oppskrift :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy tråd, og kjempefine ting! Skulle ønske jeg hadde noe mer talent for sånt, men får trøste meg med at det uansett ikke ville vært mye poeng med fine halsbånd til Luno (må innrømme at den pyntesyke delen av meg blir litt småmisunnelig på dere med korthårede hunder i blandt :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebarnet mitt lager mye hele tiden, men kanskje ikke så mange hundeting. Men her er et bilde av en kul Solo med tattis i øret og makramè rundt halsen. :whistle:

IMG_5734.jpg

Så fint! Sånn vil jeg ha til Cita!

Jeg har lagd lærkobbel selv til mine hunder. Dette er de eneste bildene jeg har, tar sjeldent bilde av hundene med bånd på og har ikke tatt av selve båndet.

3174_83915246302_530141302_2909555_2962620_n.jpg

Ganske greit å bruke både til hverdagen og LP-trening/konkurranse. Kan festes med kroker over skulderen om man ikke vil bære det.

4444_105464536302_530141302_3231659_6559025_n.jpg

Pleier å ha det dobbelt, men på det lengste er det vel 1,5 meter eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! Sånn vil jeg ha til Cita!

klippetiklipp

Så fint! Nå blir Ane glad. :P Hun lager på bestilling, hvis du vil.

Her er et fleecedekken hun har sydd.

IMG_5523.jpg

Her er igrunnen link til bloggen, så kan dere jo se selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...