Gå til innhold
Hundesonen.no

Bare en gang..

Renate A

Recommended Posts

Skrevet
Anbefales heller ikke å sleika av "vaffelrøra" fra kjøkkenbenken. Det kan være JIF :icon_redface:

:whistle::wub::ahappy:

Jeg kommer ALDRI !! til å fylle bensin på dieselbilen vår mer.

Det kostet oss 3500 kr + en full tank med bensin som måtte pumpes ut igjen :innocent:

Skrevet

Aldri mer innta koffeintabletter for hodepine, ibuprofen for dårlig forkjølelsesform, drikke 3 doser hostesaft med morfin, ta allergitabletter for pollenallergi, blande det hele med en stor dose vodka for så å dra på byen.

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å stikke hull på en svær kvise med ei nål fra korktavla igjen. Slikt blir det betennelse og infeksjoner av. :icon_cry:

Og jeg var ekstra heldig, fordi dette var rett før vi skulle ta klassebilde.

Skrevet

Jeg skal aldri utføre lignende stunt som å legge seg flat på ryggen og rusje på rusjebane i stor fart under et tre som er bøyd 30 cm over rusjebanen. Kroppen kan plutselig finne på å sprette opp to sekunder før menneske-tre-konfrontasjon og resultere i trestamme rett i kjeften, og hull tvers gjennom tungen.

Jepp - jeg BET hull i tungen. Det var en blodig opplevelse. Det verste er at det ikke var første gangen jeg bet hull i tungen. Stå heller aldri for nær en unge som forsøker å slå hjul. Resultat: spark i haken, og hull i tungen.

Jeg skal heller aldri gå rundt i sentrum av Oslo etter en konsert og gaule refrenget på kjente sanger idèt jeg går forbi andre fans, med mindre jeg er 100% sikker på at jeg faktisk synger riktig. Å bomme grovt på teksten er utrolig pinlig...

Og så lurer jeg på hva som skjer om man bruker Zalo i oppvaskmaskinen...?

Skrevet
Jeg skal heller aldri gå rundt i sentrum av Oslo etter en konsert og gaule refrenget på kjente sanger idèt jeg går forbi andre fans, med mindre jeg er 100% sikker på at jeg faktisk synger riktig. Å bomme grovt på teksten er utrolig pinlig...

Har gjort noe lignende og har selvfølgelig lært av det! :icon_cry:

Og så lurer jeg på hva som skjer om man bruker Zalo i oppvaskmaskinen...?

Har ikke prøvd det selv, men tror man vil få en del skum på kjøkkenet etterpå. :getlost:

Skrevet
En ting som ikke jeg personlig gjorde men som min søster erfarte; bruk ikke skumbad i boblebad. Det ble skum i hele hytta tok ca hele helga før det tørket opp.. Litt vanskelig å forklare til utleiefirmaet. :getlost:

:lol: det har skjedd her også :icon_cry:

Ta spaceshot'en på Tusenfryd..

Fordi:

Spaceshoten.jpg

Ikke engang barna mine kjente meg igjen på dette bildet.. Og ja, det er meg som sitter i midten.. Jeg har aldri vært så sikker på at jeg kom til å dø noen gang jeg..

Sorry, men ;)

Tok selv den en god del ganger i fjor, og jeg synes den var helt utrolig deilig ;)

kommer ikke på noe for øyeblikket, kan skrive når jeg kommer på ;)

Skrevet

Fordi:

Spaceshoten.jpg

Ikke engang barna mine kjente meg igjen på dette bildet.. Og ja, det er meg som sitter i midten.. Jeg har aldri vært så sikker på at jeg kom til å dø noen gang jeg..

Den der har jeg også blitt lurt oppi og jeg trodde helt seriøst at jeg skulle dø på flekken, det værste jeg har vært med på.

Da jeg kom ned var jeg så blek at ex-en ble skikkelig bekymret for meg... :icon_cry: (gråt gjorde jeg også...)

Skrevet
;) Samme her, men på mi liste kan du legge til Sambucca! *grøsse*

Sambucca smaker høgg :lol:

Fordi:

Spaceshoten.jpg

:getlost:

Jeg tok den faktisk to ganger etter hverandre - i øspøs regnvær ;)

Det anbefalles ikke å:

- klø seg i øye etter man har kuttet chilli

- ligge på magen, med hodet først ned en bratt vannsklie (da bør man hvertfall ha på badedrakt - IKKE bikini :icon_cry:)

- hoppe tandem - fallskjerm

- sette sigarett tenneren i bilen på nesetippen, for å sjekke om den er varm *rødme*

Skrevet
- sette sigarett tenneren i bilen på nesetippen, for å sjekke om den er varm *rødme*

Oh my god :icon_cry::getlost::lol:

*hyyyle av latter*

Skrevet
- ligge på magen, med hodet først ned en bratt vannsklie (da bør man hvertfall ha på badedrakt - IKKE bikini :icon_cry:)

:getlost::lol:

Ååh, jeg dævver! Hysterisk bra tråd!

Skrevet

Haha, jeg ler så jeg rister. Det bildet fra spaceshoten framkaller et hysterisk latteranfall hos meg hver gang jeg ser det :icon_cry: Så utrolig bra ansiktsuttrykk!

Skrevet

Jeg skal...

- aldri la nabogutten gre håret mitt med en jernrive (hull i hodet nr 1)

- aldri huske på en huske med en diger, spiss stein under (hull i hodet nr 2)

- aldri være kjekk og grei og slå ned en meterlang og minst like tjukk istapp fra taket (hull i hodet nr 3)

- aldri ikke bruke hjelm og få latterkrampe på hesteryggen (hull i hodet nr 4, denne gangen med kraftig hjernerystelse og brudd på skallen)

- aldri gi for mye gass på MC seg ved oppstart til grønt lys når det er oljesøl i veien (hull i hodet nr 5, også med hjernerystelse)

- (sist, men ikke minst) ALDRI snufse med en veps i nærheten. Fy f.... hva vondt det gjorde da den stakk, laaaangt oppi nesa. Og fy hva ansiktet mitt så ut som etterpå. Jeg tror neppe dere hadde sett forskjell på meg og en oppblåst et eller annet veldig stygt.

Skrevet

Jeg kommer ALDRI ! til å fylle bensin på dieselbilen vår mer.

Det kostet oss 3500 kr + en full tank med bensin som måtte pumpes ut igjen :lol:

Skrevet
Tar en dommer i hånden, rett etter å ha stappet hånden nedi biter med rå kylling..

I see that and raise you with

Aldri ta en dommer i hånda uten at jeg har forsikret meg om at alt sikkelet jeg tørket vekk fra Baghera er på buksa, og ikke i hånda mi.

Skrevet

Jeg kommer ALDRI til å ha zalo i oppvaskmaskinen igjenn

Jeg kommer ALDRI til å la være å etterstramme mutterne etter dekkskift igjenn (ehem...kikka ut vinduet i bilen og der kom dekket flyvende gitt)

Jeg kommer ALDRI til å parkere bak en lastebil igjenn (rygga over bilen min)

Jeg kommer aldri til å ri ute i sjøen på stranda om vinteren igjenn (meg og hesten ble tatt av undervannstrømmer, havna under vann begge 2)

Jeg kommer ALDRI til å kjøre varebil med oljefat baki igjenn (veltet og knuste ruta 3 GANGER)

Jeg kommer ALDRI til å kjøre båt på sørlandet igjenn (kjørte på 4 grunner på en dag)

Skrevet
Jeg kommer ALDRI til å kjøre båt på sørlandet igjenn (kjørte på 4 grunner på en dag)

Det ene året vi var på sørlandet kjørte vi på tre steiner på ca. 5 min. :icon_cry:

De var rett etter hverandre og vi fulgte ikke med på kartet. Her er vi jo vandt med at man kan være heeelt inntil et fjell og sjøen kan være over 50m dyp, noe som ikke er vanlig på sørlandet. :getlost:

Men, vi lærte å ikke stole blindt på kartplotteren.

Skrevet

Haha. Dødsbra tråd!

:D

Har ikke så masse å bidra med... tror jeg.

Skal aldri drikke en flaske vin på 30 min, på tom mage, med påfølgende sprit og jobb dagen derpå. Fy søren kor dårlig jeg var! :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...