Gå til innhold
Hundesonen.no

Elias og Bali på hyttetur:)

rottmaneier

Recommended Posts

Skrevet

Vi var på hytta en uke i slutten av Juni, og der likte bikkjene seg veldig godt! Det er en stor tomt der, men de måtte være i bånd da det plutselig kan dukke opp en flokk med kuer, hester eller sauer :ahappy: De leker ganske bra sammen til tross for størrelsesforskjellen!

minsket11-1.jpg

minsket12.jpg

minsket13.jpg

minsket14.jpg

minsket15.jpg

minsket16.jpg

minsket17.jpg

minsket10-1.jpg

minsket3-5.jpg

minsket4-4.jpg

minsket5-4.jpg

minsket6-4.jpg

minsket7-2.jpg

minsket9-1.jpg

minsket18.jpg

Skrevet

Bali er utrolig nydelig! (Elias også!)

Troor jeg har vært på samme valpetreff som dere. La inn et bilde i tråden hans på din hund for en stund siden, for å spørre :ahappy:

Skrevet
Bali er utrolig nydelig! (Elias også!)

Troor jeg har vært på samme valpetreff som dere. La inn et bilde i tråden hans på din hund for en stund siden, for å spørre :blink:

Hmm.. ja det kan hende? hvor og når var det? :ahappy:

Skrevet
Bali er søøøøt :ahappy:

Hun har blitt større siden sist også ser jeg :blink:

Ja, hun vokser som ugress! hun er allerede ca 32 cm *krysse fingrene for at hun holder seg innenfor standarden*

Skal dere forresten på rasetreffet`?

Skrevet
Ja, hun vokser som ugress! hun er allerede ca 32 cm *krysse fingrene for at hun holder seg innenfor standarden*

Skal dere forresten på rasetreffet`?

Jeg er litt usikker på om vi kommer. Jeg skal egentlig jobbe, men prøver hardt å få byttet bort vakten. Så vi får se. Skal dere?

Skrevet
Jeg er litt usikker på om vi kommer. Jeg skal egentlig jobbe, men prøver hardt å få byttet bort vakten. Så vi får se. Skal dere?

Ja, vi skal:) skal stille både Bali og søsteren hennes, så det blir spennende! hadde vært morsomt om dere hadde klart å komme da :icon_redface:

Skrevet
Ja, vi skal:) skal stille både Bali og søsteren hennes, så det blir spennende! hadde vært morsomt om dere hadde klart å komme da :icon_redface:

Åh så spennende. Håper jeg slipper å jobbe, men kommer kanskje uansett en liten tur :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...