Gå til innhold
Hundesonen.no

Spotify

TollerRetriver

Recommended Posts

Skrevet

Synes det er litt merkelig at det ikke finnes en spotify-tråd enda.

"What is Spotify?

Spotify offers you legal and free access to a huge library of music. All you need to do is create an account and download our streaming music player. For more details have a look at our video or introduction page."

fra spotify.com

Har du spotify?

Har du gratisversjonen eller betaler du?

Hvem fikk du invitasjon av?

Skrevet
Synes det er litt merkelig at det ikke finnes en spotify-tråd enda.

"What is Spotify?

Spotify offers you legal and free access to a huge library of music. All you need to do is create an account and download our streaming music player. For more details have a look at our video or introduction page."

fra spotify.com

Har du spotify?

Ja, betaler, fikk opprinnelig invitasjon via dinside.no eller noe tror jeg. Spotify og/eller tilsvarende modeller er nok fremtiden :blink:

Genialt konsept, eneste bakdelen foreløpig er at du må være på internett for å høre på, dermed fungerer det dårlig / ikke i det hele tatt når man er på tur enten gående eller i bil. Men etterhvert vil nok dette fungere bra via mobil - og om noen år er sikkert bilene våre koblet til internett også. :lol:

Skrevet

Selv bruker jeg gratisversjonen, men legger ikke så godt merke til reklamen, utenom når jeg får høre om hvor fantastisk premium er. :blink:

Synes det er flott med et lovlig program med gratis musikk. Det er jo litt dumt at man ikke kan legge musikken over på iPoden, men jeg har den sjeldent med meg.

En annen ting med Spotify er jo at man kan dele spillelistene sine med venner, det synes jeg er ganske praktisk.

Wimp er jo norges svar på spotify, men det skal ikke være gratis. Jeg har hørt at det er mye bedre, men har ikke prøvd det selv. Noen her som har prøvd det?

Skrevet

Jeg har gratisversjonen, og lastet ned uten invitasjon. (Bare et lite google-søk, så var den i boks :lol:)

Synes konseptet er helt genialt - herlig å kunne lytte til den musikken en vil lovlig og gratis. Reklamen legger jeg ikke veldig merke til - såpass får en tåle når det er gratis. :blink:

Skrevet

Har du spotify?

Jepps

Gratis

En venn som har betalt.

Elsker spotify, er genialt. Og reklamen innimellom bryr jeg meg ikke om, er ikke verdt 100 kr i mnd å slippe den iallefall. Bruker heller ikke spotify hver dag, går litt i perioder. Super måte å oppdage ny musikk på. Men savner Pink Floyd, bla.

Skrevet
Elsker spotify, er genialt. Og reklamen innimellom bryr jeg meg ikke om, er ikke verdt 100 kr i mnd å slippe den iallefall. Bruker heller ikke spotify hver dag, går litt i perioder. Super måte å oppdage ny musikk på. Men savner Pink Floyd, bla.

Helt enig. Finner nye artister, helt tilfelig av og til, som faktisk har en del bra musikk.

Derfor har jeg jo rippa cd'ene av Pink Floyd jeg har, og hører på dem i iTunes når jeg føler for det. :blink:

Skrevet
Jeg har gratisversjonen, og lastet ned uten invitasjon. (Bare et lite google-søk, så var den i boks :))

Synes konseptet er helt genialt - herlig å kunne lytte til den musikken en vil lovlig og gratis. Reklamen legger jeg ikke veldig merke til - såpass får en tåle når det er gratis. :blink:

Jeg kan egentlig signere dette innlegget, da jeg gjorde det samme selv, samt er fornøyd på samme grunnlag :lol:

Skrevet

Jepp det har jeg.. Genialt program.. :lol:

Jeg betaler ikke fordi jeg fikk skaffet det på en annen måte... :blink:

Reklamen bryr jeg meg ikke så mye om men begynner å bli litt lei Jonathan from Spotify.. :)

Skrevet

Har spotify.

Jeg var så frekk og fant invitasjon over nettet ved massiv leting :blink:

Jeg har gratis versjon, sambo har betal versjon og vi har 2 invites.

Skrevet

HI, I'M JONATHAN FROM SPOTIFY.

Ja, jeg har spotify, og jeg elsker det! Særlig nå som biblioteket har blitt en god del større. Vurderer å betale litt for det iblant også, kan nok være verdt det. :blink:

Fikk ikke invite av noen, men googla meg til en.

Skrevet

Jeg har betakonto på Wimp også, og det har potensielt flere låter, men biblioteket stammer opprinnelig fra en tjeneste for såkalte "REAL" ringetoner (ekte musikk som kan lastes ned som ringetone til mobil) såvidt jeg har skjønt.

Lydkvaliteten er hvertfall vesentlig dårligere på Wimp enn på Spotify, så for meg som er opptatt av god lyd og bruker dette som kilde til hjemmestereoen så er Wimp foreløpig ikke aktuelt som alternativ.

Skrevet

Har gratisversjon, fikk invitasjon fra en kompis. Liker veldig godt at det er raskt og tilgjengelig med en gang, selv om det er veldig mye av musikken jeg har på Spotify som jeg gjerne kunne tenke meg å ha på iPoden min også. Men da får jeg heller prioritere riktig, og kjøpe den musikken jeg har lyst på (nei, jeg laster aldri ned musikk). Sånn sett fungerer Spotify veldig bra til å oppdage og sjekke ut ny musikk, uten å nødvendigvis måtte bruke hundreogfemti kroner på en cd eller høre den mest kjente sangen artisten har om og om og om igjen på Youtube (i crappy lydkvalitet, forresten) - særlig nå som Youtube har blitt mer pirkete på opphavsrett for lyd, også.

Selvfølgelig er reklamen litt irriterende, men ikke verre enn at det går bra. Jeg irriterte meg vel mest over reklamen der noen hadde ringt inn og forklart hvorfor "jag gillar Spotify", men så hadde ikke vedkommende vett nok til å stå stille når han snakket, og han ble andpusten av å gå, og akkurat det irriterte meg. Jah.

Skrevet

Spotify er fantastisk! Helt genialt i festsammenheng - nesten alle artister lett tilgjengelig for alle å søke opp :) God lyd er det også. Utrolig brukervennlig, og noe av det jeg liker best er at dersom man trykker seg inn på en artist finner du alle album i kronologisk rekkefølge (tror jeg da... :lol: ) i tillegg til en hel biografi! Dessuten kommer Spotify med en liste av "similar artists" noe som gjør det lett for deg å utforske nye band/artister i "samme gate" :) Jeg har oppdaget mange ny band, som jeg har begynt å like svært godt, gjennom Spotify.

Har gratisversjonen, fikk den gjennom en nettside der folk donerer sine invitasjoner.

Skrevet

Har du spotify?

Ja, på alle pcer

Har betalt, men det var ikke verd 100kr mnd...

Søskenbarn

Spotify er og er ikke... fremtiden...

Spotify er genialt på alle måter, i seg selv...

Men for oss forbrukerne så innebærer dette,,,

at vi må ha internettilgang for å høre på musikk,

vi slutter på kjøpe musikk,

vi eier ikke noenting av det vi hører på...

Så jeg har gått mer og mer bort fra spotify igjen etter å ha kommet over den "wow"-følelsen...

Når jeg oppdager at jeg etterhvert ikke har (eier) noen nyere musikk lengre,

ingenting å ha på mp3-spilleren,

ingenting å ha i bilen,

ingenting å høre på når man ikke har internett tilgang...

Så jeg kjøper musikk igjen, å starter spotify når jeg skal høre på noe casual, som jeg ikke føler for å eie...

Skrevet
Invitere meg, noen? Jeg har tenkt å skaffe det i årevis, men har aldri orket å gjøre noe med det. På tide.

Du får få min.. men jeg sender den på facebook om du ikke har fått alt?

Skrevet

Jeg har gratisversjonen av Spotify. Fikk invitasjon av ei eller annen som har blogg. Reklamen er irriterende, og halvparten av bandene jeg søker på (bruker bare Spotify til å sjekke ut nye band, da slipper jeg reklameavbruddene) har de ikke sanger av, så jeg er ikke særlig begeistret. Men det er kanskje like greit, for jeg liker å eie musikken jeg hører på, på cd. :ahappy:

• 3 months later...
Skrevet

Ja, jeg har betalingsversjonen av 2 grunner:

* 320 bitrate istedenfor 160

* Mulighet til å kjøre det på mobilen

Det fungerer helt utmerket. Mobilen min er satt opp til å synkronisere låtene

over trådløst nett hjemme men ikke over mobilnettet, for å holde datatrafikken nede.

Det eneste jeg synes er litt negativt med Spotify, er at det ofte bare er coverlåter

å finne av forholdvis kjente låter. Men det bedrer seg forhåpentlig etterhvert...

Skrevet

Okei, der bestemte jeg meg... Jeg skal IKKE ha Spotify... :aww:

Spotify er fantastisk! Helt genialt i festsammenheng - nesten alle artister lett tilgjengelig for alle å søke opp :aww: God lyd er det også. Utrolig brukervennlig, og noe av det jeg liker best er at dersom man trykker seg inn på en artist finner du alle album i kronologisk rekkefølge (tror jeg da... :lol: ) i tillegg til en hel biografi! Dessuten kommer Spotify med en liste av "similar artists" noe som gjør det lett for deg å utforske nye band/artister i "samme gate" :lol: Jeg har oppdaget mange ny band, som jeg har begynt å like svært godt, gjennom Spotify.

Har gratisversjonen, fikk den gjennom en nettside der folk donerer sine invitasjoner.

Dette måtte vel kanskje vært eneste grunnen. Men jeg takket altså nei til invitasjon fra min bror. Rett og slett fordi jeg aldri ,hører på musikk på pc'n. Til det er alt altfor tregt her. Være seg nett, pc eller hva det nå er. Og ikke kn man skryte av lyden her heller. Så nei... Jeg får finne musikken min andre steder, og sette på en gammel og kjedelig cd. Eller rett og slett en av mange Pink Floyd DVD'er :aww:

Skrevet
Har google versjonen :aww:

Eh, hæ? Hvilken versjon? Mener du den gratisversjonen eller er det noe "nytt" jeg ikke har fått med meg?

Skrevet

Mye har skjedd siden jeg skrev i denne tråden sist...

Spotify har fått Offline-mode, man kan lagre 3333sanger på pcn, trenger ikke internett...

Spotify har kommet til iPhone, med offline mode...

Så jeg har igjen begynt å betale for tjenesten, så jeg får mange millioner sanger på mobiltelefonen...

På tross av nedturen med å ikke eie musikken man hører på, kjøper fortsatt det beste...

Men savner Pink Floyd, bla.

Dette er ikke Spotify's skyld, det blir det samme som Metallica, de/han/plateselskapet vil ikke være med i Spotify...

Skyld på Pink Floyd... :ahappy:

Men selvfølgelig, er ikke musikken man hører på oppført i Spotify så er det heller ikke interessant å bruke det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...