Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow i Ås, 9. august

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Meld på, og kom! Flott trening for valper og menneskene dems, flott mulighet for å komme i kontakt med andre med valper, super sosialisering, finnes det egentlig noen ulemper? :whistle: Det er Norsk Boxerklubb som arrangerer, og annonsen finner dere her.

Høres fryktelig morsomt ut, men, er det 27.juli eller 9.juli som er fristen? På annonsen står det 27.juli, på hjemmesiden 9.juli? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vi jo være med på! Pumisen har jo ikke vært på et eneste valpeshow, for de kræsjer alltid med stevner. Hvor melder jeg meg på? :blink:

Annonsen kommer ikke opp hos meg? Noen andre som ikke får den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vi jo være med på! Pumisen har jo ikke vært på et eneste valpeshow, for de kræsjer alltid med stevner. Hvor melder jeg meg på? :blink:

Annonsen kommer ikke opp hos meg? Noen andre som ikke får den opp?

Prøv å gå inn fra boxerklubben sine sider? http://www.norskboxerklubb.no/

Jeg vurderer det sterkt, men hvem er han andre dommeren? Kjenner kun til Steinar.

Hvis det er han jeg tror det er, så er det en ganske nyutdannet dommer, han har boxer selv, og jeg har ihvertfall inntrykk av at han er veldig hyggelig i ringen (sett fra en skrivers synspunkt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar dømmer jo :blink:

Men er det bare jeg som syntes 200,- for uoff. valpeshow er drøyt?

(sett det flere steder, så ikke bare boxerklubben som tar det.)

Alle valpeshow er uoffisielle.

Og jeg mener at jeg betalte 200 kroner for alle valpeshow X'en stilte på i fjor, 15 ble det vel til slutt. Muligens mindre på rene spesialer. Jeg synes valper kunne betalt halv pris av voksenpris - det er som regel bare BIR og BIM som drar hjem med noe, de andre får ofte bare kritikken. Og arrangører som kjører rene BIS-finaler for valpene, uten grupper først, synes jeg er gjerrige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skal ikke... Valpen min blir 4 mnd på søndag.. johooooo gleder å gruer meg til min utstillings debut... må jo bare melde meg på får jeg panikk så må noen bare slå til meg så går det bra.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg skal melde på Loppa, må bare vente til Gubben kommer hjem fra det store havet og høre om han har noen planer den dagen. Siden det tross alt egentlig er hans hund *ler*

Han rekker ihvertfall å komme hjem før fristen går ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... eeeee ja.. første for både hund og meg... også lille adhd/hare hoppe jenta min da.. hehe

hehe...veit akkurat hvordan det er! Jeg og Ailo har vår første utstilling på lørdag! Den i Ås blir vår andre...Kjenner sommerfuglene rimelig godt i magen for å si det sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gå inn fra boxerklubben sine sider? http://www.norskboxerklubb.no/

Hvis det er han jeg tror det er, så er det en ganske nyutdannet dommer, han har boxer selv, og jeg har ihvertfall inntrykk av at han er veldig hyggelig i ringen (sett fra en skrivers synspunkt).

Thank you :) Nå funka det.

Vi skal! Må bare vente til lille Pumis ligger på DogWeb...

Jeg er übernervøs. Selv om det er kjempe lenge til. Har bare stilt hund 3 ganger før, og det var med Oscar da han var valp for 2 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...