Gå til innhold
Hundesonen.no

Diva av White Rewyr

Yakine

Recommended Posts

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Da har snuppa mi blitt 6 mnd :whistle:

Hun har stilt på to valpeshow, på det første ble hun BIM, og på det andre BIR :whistle: Stolt matmor :lol:

Hun er riiimelig vill og energisk :o Har nok nok energi til å lade et lastebilbatteri, tror jeg... Hehe :whistle:

Verdens lengste føtter... :lol:

IMG_2264.jpg

Fineste Diva! :thumbsup:

IMG_2265.jpg

"Æ vil ha smokken din, Sofie!" :lol:

IMG_2271.jpg

Jentene mine kooser seg.. :innocent:

IMG_2281.jpg

Er jo litt pen jente og da :wub:

IMG_2284.jpg

Bestevenner... :whistle:

IMG_2287.jpg

• 3 months later...
Skrevet

Leeenge siden sist oppdatering, ser jeg :D

Diva er ei tøtte med masse motor, og en god del humor og unoter :D Hun og jentungen min på 3 og 1/2 år, er bestevenner :) Er så artig å se hvordan de samhandler.

Hun har rukket å blitt 9 mnd allerede, og jeg synes tida har flydd! :D

Vakre snuppa mi! :blink:

IMG_2676.jpg

IMG_2678.jpg

Divas første møte med sau :D

IMG_2720.jpg

Skrevet

Diva er blitt en vakker dame :blink: er det noen juniorutstilling i sikte da?? ser da ut til å være et bra eksemplar av rasen (uten at jeg har noe peil på HG :D)

Skrevet

Tænkitænki! :D Jeg har fått veldig mye skryt av henne, og jeg er selvsagt HELT enig i skrytet! :blink: hihi! :D

Skrevet

Takktakk :blink:

Hun skal brukes som kompis og turhund, på utstilling og forhåpentligvis i avl etterhvert. :D

Skrevet

I hus er hun en engel, men hun har jo sine nykker :) Som liten valp var hun et TROLL! :D Men hun er så snill, helt tvers gjennom snill! Det er ikke lyd i henne, hun er bare en gladjente hele tida :wub:

Men hun har nok hatt lite bitehemming fra mor da, plages litt med at hun ikke skjønner at hun biter ganske hardt (på meg, på andre er hun ikke sånn). Trener på det hver dag, og det blir bedre. Hun har en tendens til seperasjonsangst da, sliter endel med det. Og hun ødelegger hvis hun blir alene, så hun må være i bur. Men hun har også klart å bryte seg ut av buret opptil flere ganger da.

Hun har MASSE motor da, skal enormt mye til for å slite henne ut. Men får hun løpe litt løs, så er det utrolig hvor hun kan slite seg ut. :lol:

I forhold til andre hunder er hun helt super. Og hun har et veldig fint språk da, og er god på å dempe.

Masse humor har hun og :lol: En helt utrolig herlig hund, og hun overrasker meg titt og ofte.

Og jeg må få si, at det er helt HERLIG å ha en hund som ikke bjeffer og kjefter på alt og alle...

• 5 months later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder av engelen min :)

Hun har fyllt 1 år (13.mai), og har nylig hatt sin første løpetid.

Makan til snill og god hund skal man lete lenge etter, det er iallefall bra sant! :lol:

(Hun er ikke nyvaska på disse bildene akkurat, men fiiin fordet :lol: )

Lange steg på frøkna :D

IMG_5324.jpg

Nydeligeste :)

IMG_5322.jpg

Gullet ;)

IMG_5320.jpg

Hodebilde :D

IMG_5361.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...