Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket for?


Taz

Recommended Posts

Diego har nå i en periode hatt dårlig mage. (Altså løs avføring)

Jeg trodde dette var pga at han fikk Iams, så jeg bytta til Royal Canin, og har nå gått på det en stund.

Men neida, han er like dårlig enda.

Og kan finne på å gå på do 3-5 ganger i løpet av en tur.

(Og det er bare første og andre gangen det kommer noe ut)

Så noen råd til hvilket for som hjelper for en følsom mage, samtidig som han ikke går ned i vekt.?

Han får ingenting utenom foret sitt.

Jeg syns jo så synd på han når han går på do, også kommer det ingenting ut, eller det er flytende..

Royal Canin har gitt han en utrolig fin pels, men hjelper jo ikke det når han blir dårlig av det.

Altså jeg har prøvd Iams og Royal Canin. Labb vil jeg ikke gå på.

Eukanuba og Olivers liker han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fasitsvar på hvordan en type for fungerer for din hund, så du må nesten bare prøve ut. Sensitiv for kan hjelpe, men jeg var også plaget med å finne det rette foret til min hund, da hun var ung. Håper du finner et som passer  :(

Vet det ikke er noe fasit svar på det.

Men skader ikke å spørre om råd for det. :(

Kan ikke kjøpe og kjøpe på for. Hunden har jo heller ikke godt av det.

Så lurte egentlig på om noen av dere hadde noen gode erfaringer med forskjellige for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hvis ikke hunden tåler foret, så må man bare prøve nytt. Har forsøkt mange typer for selv. Men Troll er bra. Det har vi slått oss til ro med og er fornøyd med.  :( Det får du kjøpt hos privatforhandlere, så du kan se etter din nærmeste forhandler på http://www.troll-hundefor.no/

Takk for svar. :(

Men det va jo bare i kategoriene: Sport, ekstrem og Elite.

Diego trenger noe sensitiv som han ikke legger på seg så mye av.

(Men alikevel ikke blir tynnere heller.)

Skal ikke være lett å finne mat til bikkja. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder og Lucas går på Vom og hundemat sitt for og det fungerer knallbra på dem. Lucas reagerte med sterk kløe og ble helt fæl i pelsen av eukanuba og hills, men dette forsvant etter en uke på v&h. Jeg gir skyttens tørrfor til og det skal være helt uten tillsetningsstoffer. Minuset er jo at du må ha god plass i fryseren. Begge hundene her har lagt på seg etter vi begynte med dette foret, men det kan være jeg gir for mye :oops: også er begge to kastrerte så de har ekstra lett for å legge på seg. :(

Tørrforet har ikke noe sterk lukt men kjøttet/vommen lukter jo helt nydelig for vovvene :(

Håper du finner et for som passer Diego :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på det sterkeste anbefale Norwegian Polar :D Det er fint for hunder med sensibel bage, og inneholder ikke noen tilsetningsstoffer. :D

Passer til kresne hunder.

De har to nettsteder:

www.norwegian-polar.no

www.norwegianpolar.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk kvalitetsfòr som vi bruker på hundepensjonatet: www.anf.com

Det foret liker jeg ikke.

Søsteren min sin hund gikk på det, off nei.

Utrolig at en hund kunne røyte så mye, også fikk han dårlig pels av det.

Han gikk ned i vekt. Og avføringen. Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foret liker jeg ikke.

Søsteren min sin hund gikk på det, off nei.

Utrolig at en hund kunne røyte så mye, også fikk han dårlig pels av det.

Han gikk ned i vekt. Og avføringen. Uff.

Lucas gikk på det foret de første månedene vi hadde han og han hadde utrolig mye og løs avføring + kløe(gnagde hull på hunden), vi var og sjekket han for midd o.l men var visst bare ikke rette foret for han. Men han er veldig sensibel og tåler velig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...