Gå til innhold
Hundesonen.no

Studere i utlandet med hund

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Planen var egentlig at mamma skulle ta seg av Blondie om jeg ville studere i utlandet i fremtiden, men etter at hun passet henne i 4 dager når jeg var på ferie, ombestemte hun seg. Dermed lurer jeg på hva man må gjøre for å ungå alle månedene med karantene i f.eks England. Hvilken andre land er det slike regler i?

Skrevet

Etter som jeg har forstått så bruker man ikke karantene lenger, men man må vaksinere ett år eller et halvt år i forveien eller noe. Kommer nok litt an på om man er innenfor eller utenfor schengen (?) men.

Skrevet

Dette lurer jeg litt på også, ettersom jeg vurderer studier i utlandet. Så lenge man har rabiesvaksiner og vanlige vaksiner i orden, pluss ormekur ved reise, går det greit de fleste steder da? Eller er det mye varierende regler fra land til land?

Skrevet

Mattilsynet har linker til de riktige myndighetene i alle land angående dette. I Europa holder det som oftest med godkjent rabies-vaksine og ormekur. Til England må godkjent blodprøve tas minst 6 mnd før innreise, altså må første rabiesvaksinering skje minst et år før innreise. Vi feila der, og vofs må nå bo hos en venninne en mnd før jeg kan reise hjem og hente ham til England...

Skrevet

Tusen takk for hjelpen :lol: Så da må vi bare ta rabbies vaksine 1 år før og blodprøve 6 mnd før reise til England ihvertfall :icon_confused:

EDIT: Hva ville dere gjort angående alle de andre sykdommene som finnes i andre land som hunder i norge ikke er vaksinert mot?

Skrevet
Tusen takk for hjelpen :lol: Så da må vi bare ta rabbies vaksine 1 år før og blodprøve 6 mnd før reise til England ihvertfall :icon_confused:

EDIT: Hva ville dere gjort angående alle de andre sykdommene som finnes i andre land som hunder i norge ikke er vaksinert mot?

Hvis det er høy forekomst av disse sykdommene i landet det gjelder og det finnes vaksiner/kur til dette og det er helt vanlig å bruke ville jeg gjort det for å behandle hunden min slik som vanlig idet landet

Skrevet

Det er ikke så mange Europeiske land som har så mange rare sykdommer. Det er rabies som er den store stygge ulven.

Guest Gråtass
Skrevet
Det er ikke så mange Europeiske land som har så mange rare sykdommer. Det er rabies som er den store stygge ulven.

Jeg ville vaksinert mot Leptospireose også jeg..

Skrevet
Ikke for å kuppe tråden, men jeg er litt nysgjerrig hva man må gjøre hvis man skal til USA med hund?

Kontakte mattilsynet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...