Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor eller liten hund neste gang?


Wheaten terrier

Skal du ha liten eller stor neste gang?  

42 stemmer

  1. 1.

    • Miniatyr
      4
    • Ganske liten
      6
    • Mellomstor
      9
    • Stor
      12
    • Kjempe
      2
    • Aner ikke...
      9


Recommended Posts

syntes chow chow er nydelige hunder jeg...

Flere som liker Chow'en. =D>

Elsker Chow Chow'en jeg. Skal ha flere i fremtiden.

Men Diego er under rasestandarden. (På tisper!!) :(

Men han vokser enda, så det er enda håp for han. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forhold til toya er de "små" hehe... hu er stor t å være schæfer tispe...

Ok.. :(

Syns ikke en hund på 30-40 kg er noe små jeg. :(

(Diego er 17 kg. :oops: Men så er jo han i utrolig god form også da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. da har jeg kanskje bare sett de små chowene jeg da...

hehe...

toya veier 33 kg nå hu...

huff.. hvor skal dette ende sier jeg...

Hvor mye veier en fullvoksen Schæfer da? og str?

Blei veldig nysgjerrig nå. :(

Ja, det er mangen som avler på små og tunge Chow'er. Uff. :(

(Og altfor stort hode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte ganske liten... men nå regnes jo sheltien som en mellom stor hund da...

Jeg kommer nok til å holde meg til hunder på 35-45 cm ja...

Hos meg er det sheltier og Manchester terrier og Papillon som ligger på ønske lista :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok kalle Aussien for stor, siden det blir min neste rase :( Og så blir det nok newfoundlandshund, som egentlig kan regnes som kjempe(?) :( Også har vi herlige labradoren som også regnes som stor rase :wink: Har alltid likt store raser best, men så har jeg jo falt helt for basenjien også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo enten laekenois eller mallinois på meg så da blir det jo stor/mellomstor :(

Vet egentlig ikke om størrelsen har en medvirkning til belgergalskapen min...?Det er jo fryktelig mye mer praktisk med liten hund.Ihvertfall når de har mye energi...Men det blir tispe da,så den blir nok mindre en han jeg har nå i det minste :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier en fullvoksen Schæfer da? og str?

Blei veldig nysgjerrig nå. :(

Ja, det er mangen som avler på små og tunge Chow'er. Uff. :(

(Og altfor stort hode)

En fullvoksen schäfertispe veier normalt mellom 25 til 30 kg. Og høyden er mellom 58 og 62 cm.

En hanne veier mellom 30 og 35 kg. Og høyden er mellom 63 og 67 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte ganske liten... men nå regnes jo sheltien som en mellom stor hund da...

Jeg kommer nok til å holde meg til hunder på 35-45 cm ja...

Hos meg er det sheltier og Manchester terrier og Papillon som ligger på ønske lista :D

:D Jeg valgte også ganske liten :D Hvor stor tomt og hus skal du ha da Silje :D Håper det blir flest sheltier der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller mest drømmer jeg om en malle eller skikkelig terv (den blir vel neppe norsk) da, men får se hvordan fremtiden blir, skaffer meg ikke hund over evne av det jeg har tid, plass og innsatsvilje til. Så har jeg en bitteliten drøm om en skikkelig bruks hann-rottis. De er vel gjerne store alle i hop ja.

Kanskje skaffe meg et "håpløst prosjekt" igjen, motbevise verden og få til noe med noe som få andre gidder å prøve. Lurer på om noe slår følelsen av å debutere med en Irsk Setter med opp mot 190 poeng i lydighet når alle konkurrentene står og flirer og peker før start, hehe...

Storfornøyd med jenta nå :D GÅr vel som mellomstor/stor, selvom hun er overbevist om at hun er bitteliten og ikke minst til tide usynlig :D:D "jamen, jeg lå her borte hele tiden jeg, så det såh, det er bare du som seeeeer dårlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...