Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til golden


Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en god og rimelig kløv til min golden. Har sansen for ruffwear sine, men synes 1000 kr er litt mye penger. Vi skal ikke på noen voldsomme ekspedisjoner, kun korte dagsturer (2-3 timer). Hunden skal ikke bære mye,- jeg vil bare at hun skal få jobbe litt mens vi går i fjellet.

Noen som har gode tips å dele med seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ruffwear sin. Husk at du betaler for en god sele også i samme slengen da veskene kan tas av. Jeg brukte kun selen f.eks når bikkjene trakk på ski i vinter. Jeg har hatt flere andre kløver og synes ruffwear sin er veldig fin med tanke på hvis en ikke vil ha så store vesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i Oslo-området så har jeg en ruffwear til salgs som godt kan passe en golden. Men bør nok prøves. 500kr.

Hei

Ja, jeg bor et par mil fra Oslo. Hvilken av Ruffwearkløvene er det? Og hvilken str? Kunne du evt sendt meg et bilde av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ruffwear approach pack II, av den gamle typen man ikke kan ta av veskene på. Den er blå.

http://www.rei.com/pwr/product-reviews/Pet...ch-Pack-II.html

Kjøpte den til hunden min, men den er altfor stor, og kan passe en golden tispe helt fint, litt avhengig av om hun er stor eller liten, såklart. Men den er veldig regulerbar.

Har endt opp med å kjøpe den samme bare to str. mindre til min, og er veldig fornøyd med den. Brukes til trekk på ski og tur i skogen, med litt småtteri oppi. Eller litt større ting på handletur:

dsc_0841.jpg

dsc_0800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ruffwear approach pack II, av den gamle typen man ikke kan ta av veskene på. Den er blå.

http://www.rei.com/pwr/product-reviews/Pet...ch-Pack-II.html

Kjøpte den til hunden min, men den er altfor stor, og kan passe en golden tispe helt fint, litt avhengig av om hun er stor eller liten, såklart. Men den er veldig regulerbar.

Har endt opp med å kjøpe den samme bare to str. mindre til min, og er veldig fornøyd med den. Brukes til trekk på ski og tur i skogen, med litt småtteri oppi. Eller litt større ting på handletur:

dsc_0841.jpg

dsc_0800.jpg

ut fra bildene så ser det ut som om vekta blir feil. Kløven ser ut til å ha "tyngdepunktet" på ryggen, og ikke på skuldrene. Det er på skuldrene hovedvekten skal være. Sekkene sitter for langt bak. Det var også problemet da jeg skulle kjøpe kløv til min SH. prøvde ruffwear, vektpunktet ble galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...