Gå til innhold
Hundesonen.no

hmmmm, det var rart!

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

har nettopp vært inne på dogweb og sjekket litt om hundenen mine og utstillingsresultater, og nå viser det seg(ut i fra dogweb altså) at Tinka har 2 cert :? jeg som alltid har trodd at hun bare har ett cert(hun trenger altså bare et storcert ut i fra hva som står på dogwebben). så nå skal jeg sjekke alle kritikkenen hennes for å se hva jeg finner(om hun virkelig har 2 cert eller om NKK kødder med meg).

hva tror dere er dogweb helt korrekt eller kan den ta feil av og til?

Skrevet

Ja, de kan ta feil. :wink:

Ei venninne av meg sjekket dogwebben og dere hadde hundene våre byttet plasseringer på ei utstilling. :wink:

Skrevet
har nettopp vært inne på dogweb og sjekket litt om hundenen mine og utstillingsresultater, og nå viser det seg(ut i fra dogweb altså) at Tinka har 2 cert :? jeg som alltid har trodd at hun bare har ett cert(hun trenger altså bare et storcert ut i fra hva som står på dogwebben). så nå skal jeg sjekke alle kritikkenen hennes for å se hva jeg finner(om hun virkelig har 2 cert eller om NKK kødder med meg).

Jeg hadde dobbeltsjekket den der! Dogweb er helt på trynet altfor ofte...

Jeg har funnet hunder som er reg dobbelt, hunder som mangler avkom, hunder som har feil farge, min egen var plutselig født 7 (!) mndr senere enn det han egentlig er...-nei - det finnes myy rart der inne ass..

Skrevet
har nettopp vært inne på dogweb og sjekket litt om hundenen mine og utstillingsresultater, og nå viser det seg(ut i fra dogweb altså) at Tinka har 2 cert :?  jeg som alltid har trodd at hun bare har ett cert(hun trenger altså bare et storcert ut i fra hva som står på dogwebben). så nå skal jeg sjekke alle kritikkenen hennes for å se hva jeg finner(om hun virkelig har 2 cert eller om NKK kødder med meg).

Dette er litt of topic.. men venter Tinka Valper??????

Skrevet
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

SOM JEG LIGGER ETTER!

Har ikke hun nettopp hatt valper a???

Nei, det var Småen som nettopp fikk valper. :(

Hvis en hund ikke står oppført på Dogweb er den da ikke reg. i Nkk eller er det bare de som tuller?

Skrevet

Jeg hadde dobbeltsjekket den der! Dogweb er helt på trynet altfor ofte...

Jeg har funnet hunder som er reg dobbelt, hunder som mangler avkom, hunder som har feil farge, min egen var plutselig født 7 (!) mndr senere enn det han egentlig er...-nei - det finnes myy rart der inne ass..

nå har jeg bladd igjennom ørten kritikker på henne men finner bare 1 hvor det er krysset av på cert så tror nokk at det er jeg som har rett her og ikke NKK. bare ble så overrasket over at hun hadde fått 2 cert.

Skrevet
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

SOM JEG LIGGER ETTER!

Har ikke hun nettopp hatt valper a???

25 oktober så var det 1 år siden hun tok keisersnitt og hun har ikke hatt valper etter det.

det er rett at vi nettopp har hatt valper men det var Småens første kulle det. :wink:

noen som er innteresert i valp så skrik ut, en tispe er bestilt (hvis det kommer valper da) allarede, for de som har bestilt klarte ikke å bestemme seg for om de ville ha valp før alle tispene i småen sitt kull var solgt.

Skrevet

Dette står om bestefaren til valpen min da:

Totalt utstillt 46 ganger med følgende resultater:

8 x 1pr. 38 x CERT/CK 9 x BIR/BIM

Tror ikke det stemmer helt. :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...