Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt om oss og våre hunder


Beartwo

Recommended Posts

Hei,

Jeg er 42 år, bor i Sandnes og er den stolte eier av en 11 mnd gammel rødbrun Staffordshire Bull Terrier hann (Otto) og ei 3 1/2 år gammel Rottweilertispe (Laika).

Jeg har vært aktiv på staffeforumet i ca. ett år og på rottweilersonline.com i litt over 3 år.

Samboeren min og jeg bruker mye av tiden til lydighetstrening og etter sommeren skal Otto begynne agilitytrening, han skal også stilles i september for første gang :|

Vi er svært fornøyd med begge rasene, og opplever dem som en svært god kombinasjon, lynne og adferdsmessig.

post-5587-1246106688_thumb.jpg

post-5587-1246106731_thumb.jpg

post-5587-1246106788_thumb.jpg

post-5587-1246106799_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :-)

Tok litt tid fr jeg skjønte det var sand som Otto løp ned og ikke snø. Dere er heldige som har slike steder, for sandløping er suveren trening.

Stilig navn på Otto da, hvor kommer han fra?

Vi bor ca 15 minutter fra strendene på Jæren og ca 1 time fra fjellheimen så det er særdeles gode muligheter til å trimme både oss og bikkjene her.

Otto er nok en "beachboy", mens Laika er en helt klar skogshund. I barskog med høye grener koser hun seg utrolig, mykt underlag gir stille gange, hun kan "passe på" alt. Otto vil opp på første haug og være "konge" over hele sitt rike, mens Laika legger seg rolig ned og vokter alt hun ser/hører.

Otto kommer fra Jahvestaff i Haldenområdet, det var veldig tilfeldig at vi fikk ham ettersom den opprinnelige kjøperen (en kennel/oppdretter i Danmark) ikke kunne ta imot ham... vi stod på laang venteliste for en rød hannstaff.

Begge foreldrene har premiert høyt (champion) og vi har forpliktet oss til å stille ham i oppdretters øyemed. Vi er ikke ute etter en utstillingshund, men med hans lynne og utseende håper vi jo at noen ser nytten i en vennlig og trygg Staff som passer rasestandarden.

Navnet kommer fra min første kamerat, Knut Otto, som var enda kraftigere bygget enn meg.. hehe. Men lojal og snill.. han så bare ut som en Otto :)

I senere tid har vi funnet en eldre navnebror som nettopp har flyttet til Bodø fra Troms, men det er den eneste vi vet om innen rasen :)

Tusen takk for fine kommentarer, vi er (som alle) hellig overbevist om at våre hunder er de fineste av ALLE.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...