Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som lever opp til navnet sitt?


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Tittet litt på denne tråden for kankje jeg fikk noe å smile av. og det gjorde jeg.

Tenkte også på at ingen av mine hunder har noe navn som betyr noe eom passer til personkligheten.

SÅ kom jeg jo på at jeg har KONGEPUDDELEN SONJA. Dronong Sonja .. Det er jo helt konge..

Men i hodet mitt er hun PRINSESSE.. Liksom mye søtere og livligere enn å være Dronning.

Hun er min Skjokkoladeprinsesse / Turboprinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh ja.... Better Behave Bridie.... Så godt som det er sant. Jeg ber den bikkja oppføre seg hver dag jeg! Men hun hører sjelden. :rofl:

Så et perfekt navn på ei perfekt gal tøtte som gjør alt galt man kan finne på. Planter møkklabber rett i magen på intetanende folk, hopper ut fra andre etasje klask i bakken, rister seg og ler av oss, danser på biler og sånn :icon_confused:

Ja, mhm ja. og sånn.

Buffy av Zantrass, derimot... Var ingen spesiell Buffy. Kanskje mer en Sarah Michell Gellar? Blond og ikke så smart? Men hun løp sjelden rundt og stakk folk med pinner iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd:)

Mine hunder har både passende og helt teite navn:

reg.navn Tunnan: Et svenskt, tønneformet jagerfly - helt perfekt på dyret:) Kallenavn Tønna - like treffende. :icon_confused:

reg.navn Åkergutt: jo da. født ute på plenen, derav navnet. Til tider også ganske på jordet.... Kallenavn Smudi: helt teit egentlig, hvordan skal en hund leve opp til fruktmos?

reg.navn Åmeguri: tja, en mark ? Kallenavn Luce: betyr lys.. Bikkja er svart.. Men har muligens sine lyse øyeblikk??

reg.navn Ysteost: nei, hun har aldri ystet en ost i sitt liv... Kallenavn Ysta: betyr vel igrunn ingenting, men bikkja er bra den:)

reg.navn Hirvi: elg på finsk.. Bikkja jager ikke elg... Kallenavn Virre: Ja, det passer i hvertfall :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de lever opp til begge navnene sine!

Imagecopy Flying Finish: Hun er virkelig flying i alt hun gjør. Jeg har derimot oppdaget at flying finish kan være både positivt og negativt, som da hun på lørdag fikk en flying finish på sin ball-lek med Soppen. Det stoppet brått da hun fløy i 190 rett inn i en stor stein :icon_confused:

Kallenavn Supra: Hun er oppkalt etter drømmebilen min- Toyota Supra. Det er en rask bil med stor motor som i tillegg er flott å se på. Hun har virkelig høy hastighet i alt hun gjør og en stor motor akkurat som jeg håpet på. At hun er vakker i tillegg er en flott bonus som også står til oppkallingen :lol: Hun er en ordentlig super hund :wub:

Redqliff's First Choice: Fikk kennelnavnet sitt fordi hun var den første valpen som det ble bestemt helt klart hvem som skulle ha. Hun var også vår favoritt helt fra starten av, vårt første valg.

Kallenavn Loppa: Ja- hun er virkelig som ei lita Loppe! Hopper og spretter, full av energi og kommer seg frem på de underligste steder :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker si - Nomen est omen. Navnet er et omen - og det har jeg fått bekreftet mange ganger. Av den grunn er jeg svært forsiktig når jeg navngir hvalper. Ingen "killer" navn eller noe sånt - det er å be om trøbbel.

Et uheldig eksempel var valpen jeg navnga Memento Mori (husk du skal dø), ja - han ble ikke gammel nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busy levde opp til navnet sitt, hun var jo opptatt og vankselig å få kontakt med :icon_confused: Hadde konsentrasjonsproblemer også :rofl: Men hun het Miss Busy på stamtavla, ikke noe særlig overklasse flott med henne der hun spiste bæsj og rulla seg i søla(om man tolker miss som litt høyt på strå)

Simba Diar-hmm, angret jo på at jeg hadde sagt han skulle hete Simba og ikke Ferdinan etter at han var kommet i hus. Han er ingen Simba, kun fargen som minner om. Diar er noe kongegreier fra norrøn tid, Simba ser kanskje ut som en som er høyt på strå, men for oss som kjenner han så vet vi at skinnet kan bedra...

Blandt venner er han da populært kalt blomster Finn og Sorry, de passer han mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elli var i norrøn mytologi Utgård-Lokes fostermor, betyr der ’alder’ Tor må slåss med Elli i Utgard , kan bety 'alder' el 'ild', - kan også være av Helene 'lys'. Også etternavn

Elie av gresk Helene, lys, lysbærer - eller hebr 'Gud er stor' også mannsnavn, med hebr. betydn.

Hun passer iallefall til det siste, hun er en stor gledesspreder.. hun får oss ofte til å le og er bare så god på alle måter :icon_confused:

Siellie betyr forresten 'sjel' på samisk, og det passer også.

Kennelnavnet er Red joys Fifi forgetmenot

Fifi forglem meg ei er visst en barnebok jeg ikke vet så mye om, men blomsten er vakker og jeg vet at jeg aldri aldri kommer til å glemme Ellie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker si - Nomen est omen. Navnet er et omen - og det har jeg fått bekreftet mange ganger. Av den grunn er jeg svært forsiktig når jeg navngir hvalper. Ingen "killer" navn eller noe sånt - det er å be om trøbbel.

Et uheldig eksempel var valpen jeg navnga Memento Mori (husk du skal dø), ja - han ble ikke gammel nei...

Ja, huff... Jeg hadde en hund som het Morg (død) ... Hadde, ja, for han ble jo ikke gamle karen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Ia gjør det! Kennelnavnet er Skogstrollets Chiquitita 2 og hun er et lite troll :rofl: Daglignavnet passer hun også til da det er inspirert av en kelpie som heter Ia og vår Ia er som en miniatyrkelpie, dessuten står jo IA for Inkluderende Arbeidsliv og mer inkluderende hund skal du lete lenge etter, dessuten er hun med mannen på jobb og er en veldig stor miljøskapende faktor der. Så... ja :lol:

Arn, derimot, er nok ingen tapper ridder, men Meet MyOwn Sherwood Ranger, altså selve skogsvokterdelen, det passer han til. For han er en liten vokterramp :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wonderful Tapper (pluss kennelnavn på begynnelsen da). Og han er jo absolutt så wonderful det går an å bli :rolleyes2:

Men daglignavnet Tapper derimot... Alle vennene mine pleier i alle fall å nevne at navnet ikke stemmer :lol: Men jeg synes da han er tapper av og til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, herremannen i huset her heter Marbleize supreme more extreme, bare sånn for sikkerthetsskyld... Syns vel ikke akkurat det "passer" så veldig på han, med tanke på at han er en sofasliter uta av dimensjoner! Og her snakker vi om en potensielt ræserhund altså... Men det hender jo han freser rundt med sine hundevenner da.

Ellers så er kallenavnet hans megaironisk, for det er nemlig Zumo :-) Passer bra til en knokkelbein av en whippet - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe lever ikke så veldig opp til den Phoebe hun er oppkalt etter. Nemmelig Phoebe i Friends. Hun er ikke like rar, sær og "guttegæærn" som Phoebe i Friends, men hun er absolutt like morsom :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke- i aller høyeste grad. Så mye at jeg faktisk har blitt spurt om Lok (som er kallenavnet hans) er en komando eller navnet hans *flir* Han loker alltid rundt når vi er ute. Han lever ikke opp til BH skuldh av Nangijala. Han slår meg liksom ikke som en skjebnegudinne, mer som en som lar skjednen styre. Også er han svært maskulin. :icon_redface:

Jonas - til en viss grad. Han kunne like gjerne hete Emil. Han liker ikke regler noe særlig han Jonas.

Han hører jo, men han må bare tenke seg om litt. "jada, jeg kommer, jeg skal bare..."

Han har ikke noe kennelnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King lever opp til navnet sitt ja, stamtavlenavnet er piazetta's charming king, og alle, absolutt alle, blir sjarmert av den gubben, og han er kongen i huset... En skikkelig leder...

Dakota lever også opp til sitt navn, dakota betyr venn, og han er hvertfall min aller beste venn(Jeg er derimot den eneste som er hans venn :| Lille kodamonstret mitt :| ), og stamtavlenavnet, piazetta's indian black magic, vel, her må man plukke navnet litt fra hverandre da, for han er virkelig en ravnsort liten dott, og han er magisk, i mine øyne hvertfall, han er den mest spesielle lille saken jeg noensinne har møtt..

Og, om black magic: "Black magic would be invoked to kill, to steal, to injure, to cause misfortune or destruction, or for personal gain without regard to harmful consequences to others."

Desverre så går dette utover han selv og ikke andre :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei, Kahlo heter Dona Melina på stamtavlen - og hun er slett ingen spansk senorita, eneste spanske i henne må være temperamentsskifter. Kallenavnet som er inspirert av Frida Kahlo er derimot veldig passernde - hun er en meget spesiell dame, med meninger om ting og tang, som ikke alltid passer normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaily aka Vargfjells Jailbird - Gjennom oppveksten har hun flere ganger gjort seg fortjent til fengselsfugl navnet. Ikke at hun sitter så mye i bur, men etter å ha spist en mobil, et hjørne på stuebordet, ødelagt et tørkestativ, drept en rosa fjær-lekeboa, tygd bort hjørnene på barskapet, fjernet glidlåsen på den ene madrassen sin osv osv har hun nok vandal-tendenser til å kle navnet sitt syns jeg... :| (Godt de er søte når de er små. :| )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aridgeocrat´s Fantastiske Frøken Kaia - Ja! Hun er helt fantastisk, ter seg som en frøken og kaia?! ,- Vel, det er dyrlegen som dro ut den store klumpen som satt som en propp!

Falkenberg Tjalfe den anden ,- Ja, absolutt. Han er oppkaldt etter Falkenberg Tjalfe ,- en sær, egen hund med mange gode egenskaper!

Teddy ,- Han er bare Teddy han! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke egentlig si navnene til Chessea er så mye å leve opp til betydningsmessig. På stamtavlen heter hun "Golden Water's Bj Chesea of Eastsea", som er sammensatt av kullbokstav, fødselsmåned, daglignavn og mitt bosted. Så at hun skal kunne leve opp til annet enn det faktum at hun faktisk ER født i b-kullet i juni, heter Chessea og bor på østlandet, er ikke helt lett å se at skal kunne gå an. Daglignavnet har vel i utgangspunktet mer med fargen hennes enn med noe annet å gjøre. Men -sea delen av navnet gjenspeiler jo at det er snakk om en vannhund. Og vannhund er hun jo med stor V. Elsker vann, spesielt å bade nettopp i havet.

Ellers synes jeg navnet passer dyret veldig bra, da. Hun kler navnet - som jeg synes er et pent og feminint navn. At snuppelupp er feminin i væremåte er i hvertfall sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...