Betty Skrevet 14. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 I helgen har vi vært på kenneltreff, og i den forbindelse ordnet oppdretterne med en bevegelig sporprøve til oss av valpekjøperne som ønsket starte. Med oppdretterne sine tre startende hunder ble vi tilsammen 8 ekvipasjer - og alle ble premiert! 5 med 1.premie (en med HP), to 2.premier og en 3.premie. Dommeren kommenterte før han dro at han synes det var mange bra hunder der! Lillesøsteren til Decoy og moren til Vixen fikk begge 1.premie. Faren til Decoy vimset seg til en 3.premie (en som var litt vel sliten etter en lang helg med masse folk, hunder og styr tror jeg). Vi debuterte på denne prøven, og klarte å raske med oss en 2.premie - til min store overraskelse! Vi har gått to spor med full prøvelengde, og kun et som har inneholdt alle momenter ,med avhopp både på rettstrekke og i vinkel samt sårleie, tidligere. Avhopp begynte vi såvidt å trene på forrige uke. Og Decoy har aldri gått fremmedspor (og dermed aldri spor jeg ikke har visst hvor har gått - det var kjempeekkelt!). Men jeg var stort sett flink og bare hang på hunden. Vi fikk litt problemer i to vinkler, den som vi hadde størst problemer i var rett før sporslutt, og her var det jeg som laget litt mer trøbbel for oss en nødvendig. Decoy var på tur til å ta opp sporet to ganger, men han fikk ikke nok line, og jeg så ikke at han tok opp sporet, og dermed ble han holdt igjen. Men vi kom oss da til sporslutt! Det første dommeren sa til meg etter bedømmelsen var: "dette blir bra". Kritikken: Sporstart: Meget godt Tempo: Godt Tapsarbeid: Godkjent Konsentrasjon og vilje: Godt Arbeidsmåte: Godt Helhetsinntrykk: Godt (graderingene er utmerket, meget godt, godt, godkjent, brukbart og ikke godkjent) Dommerens kommentarer: En hund med stor vilje til å gå spor. Ekvipasjen mangler litt erfaring og konsentrasjon ved tap. Tap i to vinkler som tar litt lang tid å utrede. Markerer sårleie. Finner skanken etter 24 minutter. Dommer var Trond Hervik Vi koste oss, og jeg var strålende fornøyd med Decoy etterpå. Jeg ble LITT tørr i munnen da vi fikk tapet, men det ordnet seg det. Så nå er det bare å henge i og trene, så blir det nok flere sporkonkurranser etterhvert (*sa hun mens hun kastet seg over terminlista for blodsporprøver* ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 14. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 Så bra, gratulerer! Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 14. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 Gratulerer, og lykke til med videre trening! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 14. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 Gratulerer! Jeg har også lyst til å gå blodsporprøve, men tør ikke. Har aldri vært med på blodsporprøve og må nok være med og observere på noen prøver før jeg går selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 14. Juni 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 Takker! Og Labbis, det var IKKE noe skummelt! Det er kjentmann + dommer som er med på sporet ditt (med mindre man syns det er greit med publikum, jeg syns ikke det ). Ble egentlig overrasket over hvor lite skummelt det var. Rett før prøven holdt jeg på å dø litt, men da jeg og hunden kom igang med arbeidet så forsvant nervøsiteten mer og mer. Dommeren var og flink til å forklare før vi gikk, og kom med gode tips etterpå. Så det er bare å hive seg på det, mye skumlere med lydighet og sånt. Men om du har muligheten er det veldig lærerikt å være med på andre sitt spor også. Og så var det veldig lærerikt å være med som kjentmann, både om sporlegging og av å se på hunden. Nei, gleder meg til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 14. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 Gratulerer med fin debut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 14. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juni 2009 Igjen, Grattis! Såå moro når alt går så bra! Blir jo så stolt av dyret sitt (og seg selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita F Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Gratulerer med flott resultat og debut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartineH Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Gratulerer med vel overstått og gjennomført debut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 15. Juni 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Takk takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
starlight Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Gratulerer med en flott debut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 15. Juni 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Takk. Enda kjempefornøyd med innsatsen på hunden. Bare han får orden på vedhenget (les: meg) så blir dette bra tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Gratulerer! Det hørtes kjempe moro ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuskelusken Skrevet 15. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2009 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 18. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2009 Gratulerer! Spor virker bare så gøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 28. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2009 Gratulerer! Alltid greit å ha debuten unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar