Jump to content
Hundesonen.no

Pinnedyrene våre

PsychoLynx

Recommended Posts

110609_01.jpg%7Boption%7D

Tøffe dyr det der... Men tror ikke jeg hadde turt å sette den på en av hundene mine.. Da hadde det blitt til pinneved.. :lol: Skikkelig morgentørr humor jeg kommer med gitt.... :whistle:

Tøffe dyr det der... Men tror ikke jeg hadde turt å sette den på en av hundene mine.. Da hadde det blitt til pinneved.. :) Skikkelig morgentørr humor jeg kommer med gitt.... :)

:D Bridie labbet nesten til denne da den kilte henne i øret, ellers vet hun godt at hun skal sitte rolig når hun får ting på seg :)

Men stakkars, opptenningsveden vår får da ikke bank av snuppa! :D Hadde det vært schæfern så... Pinnegal som hun var... :P

Sinnsykt stilige bilder da. Spesielt de som ser ut som tørrt løv.

hehe takk! Ja, de er kule disse. Men de vokser jo enda, og blir vel bortimot det dobbelte av de er nå :D

Pinnedyr ? Var jo nærmest kvistdyr, det der *ler*. Knallkule bilder av knallkule dyr - nesten så jeg skulle hatt noen sånne selv også, men faren hadde jo vært at de hadde gått med i støvsugeren sammen med alle de andre kvistene i huset *host*.

Må si meg enig med flere her: Bikkja er flink. Sitte rolig med en sånn krabbende på seg da. Hadde fått mara og mere til jeg. Hvor store kan disse bladene bli da? Og hvordan tør du ta i dem, elelr er det typen som gjør det? Også lurer jeg på: Hvem har bare et halvt ben?

Pinnedyr ? Var jo nærmest kvistdyr, det der *ler*. Knallkule bilder av knallkule dyr - nesten så jeg skulle hatt noen sånne selv også, men faren hadde jo vært at de hadde gått med i støvsugeren sammen med alle de andre kvistene i huset *host*.

Er jo en grunn til at de heter Familien Kratt :baby:

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk skal ha insekter som kjeledyr.

Men de var utrolig kule og kjempe flotte bilder :D

Hehe, nei det var absolutt ikke planlagt her heller. Men så kjøpte vi et brukt terra, og fikk beskjed dagen før vi fikk det, om at det fortsatt var bebodd :P Og plutselig hadde vi pinnedyr. Tellaene derimot var vel mer planlagte :P

Er de som ser ut som blad samme type som de tynne der? :P Kjønn, miljø, art eller hva er det som gjør at de blir forskjellige? :whistle:

Nei, det der er to forskjellige typer... De blad-sakene heter Extatosoma Tiaratum, eller Australsk Vandrende KjempePinne. Mens de andre.. ehh ja, spør ikke :D

Er liksom disse ET sakene jeg har lest mest om, siden det var de vi fikk først. Forskjellen på hunner og hanner der, er at hunnene har disse piggene på ryggen som på bildene over her, de har ikke hannen. Samt at hannen får vinger.

Må si meg enig med flere her: Bikkja er flink. Sitte rolig med en sånn krabbende på seg da. Hadde fått mara og mere til jeg. Hvor store kan disse bladene bli da? Og hvordan tør du ta i dem, elelr er det typen som gjør det? Også lurer jeg på: Hvem har bare et halvt ben?
hehe, disse har jeg ikke nor problem med å håndtere. De biter ikke, og er utrolig snille. Så ikke noe problem.

Og halvt bein ja... Det er det den ene tarantellaen som har. Det kommer nok helt ut igjen ved neste hamskifte :ahappy: Men to av pinnedyrene (de pinnepinnene) har kun 5 bein, så det er litt manko der også :o Lars sa så fint da han hadde kjøpt dem "vi er et hjem som tar til oss disse halvskada dyrene vi vettu". (han ante nok ikke der og da at dette garantert vil bli brukt mot han ved senere anledninger :P)

Jeg er både creeped out og fascinert. Også trodde jeg de var større! :P
De BLIR større... Her tipper jeg de er rundt 5 cm, men de kan bli inntil 14-16. Normalt er vel 12-14 cm tror jeg.

Så søte dem er :wub: Det blir fort mange av dem etterhvert som dem blir kjønnsmodene og legger egg :icon_redface:

hehe, eggene skal nok kanskje klekkes noen, for er flere kjente som gjerne vil ha. Ellers skal de uskadeliggjøres :wub:

Sånne hadde jeg også en gang, den tynne typen. hva er det du har de i?

De står nå i et Exo-Terra 30x30x45. Var det de bodde i da de kom. Vi sku jo ikke ha slike vi... :wub:

Men blir det fler her etter disse, så bør vi vel se etter noe større noe.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...