Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen nye bilder av en voksende fleeceball. Midt i pelsbytte og tannfelling...

Ailo fikk sitt siste cert på NKK Hordaland forrige helg, og er dermed Norsk Utstillingschampion. Dermed blir gutten pensjonert fra utstillingsringen, og vi satser mer mot lydighet i stedet for

Ailo bestod bronsemerket i går med 162 poeng. Flink gutt! Han fikk ti på tannvisning, dekk fra holdt, stå under marsj og enkeldekk. 7 på innkalling og lineføring, 9 i helhet.

Guest janson
Skrevet

Jeg synes det er så morsomt med den lyse pelsen rundt ørene når han er så mørk i ansiktet ellers! :aww: Han har virkelig blitt til en fin fyr!

Skrevet

Jeg synes det er så morsomt med den lyse pelsen rundt ørene når han er så mørk i ansiktet ellers! :aww: Han har virkelig blitt til en fin fyr!

Takker :P Han er ikkje helt ferdigrøyta rundt manken ennå, er spent på å se hvor mye av det lyse som blir igjen.

• 3 months later...
Skrevet

En liten oppdatering :lol:

Gutten har rukket å bli nesten 17 mnd (en liten uke igjen), og har blitt stor og vakker :) (er vel lov å skryte litt av sin egen hund?)

Bilde fra Spesialen i august

ailo6.jpg

003.JPG

Vannskrekken han hadde som liten har blitt omgjort til dette:

Picture+041.jpg

Picture+031.jpg

Picture+145.jpg

Desverre viste HD-røntgen at han har D på venstre hofte med små forkalkninger. Håper han uansett kan ha ett langt og smertefritt liv.

• 8 months later...
Skrevet

Ailo har rukket å bli to år (og litt til...) Endelig har unghundfaktene begynt å legge seg, og han er stort sett grei og fornuftig :) Utstillingsringen blir besøkt innimellom, og så langt har han 2 cert, 2 bim og cacib som beste. Mangler storcertet, kanskje han får det i løpet av året? Bilder er vel mer spennende enn tekst :)

Rindane+22.04.11+014.JPG

DSC_0006.JPG

070.JPG

048.JPG

• 2 months later...
Skrevet

Skriver visst bare for meg selv i denne tråden? :)

Våren og sommeren har blitt brukt til mange turer i marka og på fjellet. Ikkje alltid like flink til å ta med kameraet, men...

DSC_0022.JPG

DSC_0017.JPG

Har kjøpt ny bil, med god plass til bur. Ailo var ikkje så fornøyd med det som eieren :lol:

001.JPG

Har vert på agilitystevne og hilst på søt schäferdame.

Nordn%25C3%25A6sdalen+18.06.11+204.JPG

Og kost oss mye i hagen på fine dager sammen med lille Enzo.

025.JPG

041.JPG

Og ikkje minst funnet ut at både shetlandsponnier og sauer er skumle dyr...

103.jpg

I tillegg til dette, har vi siden påske trent mot lydighet klasse 1, men tror neppe vi blir flinke nok til å kunne starte :lol: Konsentrasjonen når andre hunder er til stede er for liten, selv om den stadig forbedres. Klovnefaktene dukker også opp når han helt ikkje skjønner hva eg mener :) Men, det er gøy å trene, og det sliter ut Ailo på en helt annen måte enn tur gjør.

Når det gjelder helse er dessverre HD-en begynt å gjøre seg gjeldende. Ailo har slitt litt med smerter gjennom våren/sommeren, vert stiv, og haltet litt. Det går dessverre ut over lille Enzo. Han får ofte litt bank, uten grunn. Nå gjelder det å holde musklene til Ailo ved like, og bli flinkere til å lese når han har dårlige dager, så eg ikkje presser han unødvendig.

Skrevet

En veldig facinerende rase! (selv om jeg egentlig ikke er så glad i pels-raser :whistle: )

men han er veldig fin!

Det er en rase med sterke egne meninger i vert fall :) Takk :)

Utrolig pen! Synd med D da ;( Men han virker jo ikke ut som å merke mye til det?

Takk, ja synd med hoftene. Om du leser siste avsnitt i mitt forrige innlegg så merker vi desverre mer og mer til HD-en.

Skrevet

Konsentrasjonen når andre hunder er til stede er for liten, selv om den stadig forbedres. Klovnefaktene dukker også opp når han helt ikkje skjønner hva eg mener :)

Måtte bare sitere dette, og si at jeg kjenner meg igjen 100% med Leo! :lol:

Utrolig flotte bilder av en maskulin og utrolig flott hannhund! :wub:

Skrevet

Måtte bare sitere dette, og si at jeg kjenner meg igjen 100% med Leo! :lol:

Utrolig flotte bilder av en maskulin og utrolig flott hannhund! :wub:

Tror det er ganske typisk eurasier ja :lol:

Takk :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra Ål i Hallingdal, og årets eurasierspesial. Det gikk over all forventning, og Ailo endte opp med excellent, 2konk, ck, 4bhk og reserve cert :D Totalt 26 hannhunder påmeldt :)

Eurasierspesialen+2011+363.JPG

Eurasierspesialen+2011+368.JPG

Skrevet

Gratulerer med bra resultater. :ahappy:

Utrolig trist med HD D på ene hofta, får han noe smertestillende? Eller bare i perioder når han er dårlig?

Også helt blå tunge da. :wub:

Han er en flott gutt. :ahappy:

Skrevet

Taz: takk! Ingen smertestillende enda. Han klarer seg bra med tilskudd av fiskeolje. Bruker også bot-dekkene når det er kaldt.

Lola: takk! Ailo fikk ikkje storcertet siden han ble plassert som 2bhk, og hannen foran var kun 10 mnd. Dermed ble det "bare" cacib.

IA: takk!

• 1 month later...
Skrevet

Soldag = kameraet er med på tur :)

Ailo har endelig lagt seg ut i bredden, stabilisert vekta på 31 (!) kg, nå venter vi bare på at pelsen skal bli noe lengre :)

20. oktober begynner vi på Bronsemerkekurs, skal bli spennende å se hvordan det går :P

051.JPG

035.JPG

060.JPG

062.JPG

Skrevet

Så nydelig! :wub: Virkelig en vakker gutt du har! Viste ikke at eurasiene ble så tunge som 31 kg (!). Hvor høy er han? :) Elsker store, godt pelsa spisshunder! :ahappy:

Skrevet

Så nydelig! :wub: Virkelig en vakker gutt du har! Viste ikke at eurasiene ble så tunge som 31 kg (!). Hvor høy er han? :) Elsker store, godt pelsa spisshunder! :ahappy:

Takk :) De aller fleste er noe lettere ja (25-28kg, oftest), men står opp til 32kg i rasestandarden :) Har aldri målt høyden på han, men tipper 60cm + litt til. Går nok ett år til før han er ferdig i pelsen, både mor og far var sene med den.

Herregud, så fin han er! Aldri sett en så stor og flott eurasier :wub:

Takk :) Og så mumler eg noe om at han er litt for stor i forhold til det som er ønsket... Men vakker er han uansett :)

Skrevet

Takk :) De aller fleste er noe lettere ja (25-28kg, oftest), men står opp til 32kg i rasestandarden :) Har aldri målt høyden på han, men tipper 60cm + litt til. Går nok ett år til før han er ferdig i pelsen, både mor og far var sene med den.

Herlighet! Jeg tror jeg har undervurdert størrelsen til eurasieren! :| *lese standarden*

Skrevet

Herlighet! Jeg tror jeg har undervurdert størrelsen til eurasieren! :| *lese standarden*

:whistle: Det er store forskjeller ute og går, de minste eg har hørt om er nede i 14-15kg. Rasen er såpass ny at hundene er lite homogene ennå.

Skrevet

:whistle: Det er store forskjeller ute og går, de minste eg har hørt om er nede i 14-15kg. Rasen er såpass ny at hundene er lite homogene ennå.

Interresant! :) Ser på standarden at jeg ikke har vært helt ute å sykla. Store variasjoner ja. Liker veldig godt størrelsen på din! Tror jeg må bort å snoke litt på rasen neste gang jeg er på utstilling. De stilles jo ofte i samme ring som malamuten, så da bør det være en enkel sak :D

Skrevet

Interresant! :) Ser på standarden at jeg ikke har vært helt ute å sykla. Store variasjoner ja. Liker veldig godt størrelsen på din! Tror jeg må bort å snoke litt på rasen neste gang jeg er på utstilling. De stilles jo ofte i samme ring som malamuten, så da bør det være en enkel sak :D

Det får du gjøre :) Men husk at de aller færreste er så store som Ailo er. Han er en smule for stor.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...