Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4all


Inu

Recommended Posts

Jeg er mest spent på hvem som skal dømme, jeg... Selv om jeg bor maks en time unna, gidder jeg ikke dra om dommeren er "rett", på samme måte som jeg kunne dratt veldig langt (og brukt det en må bruke av penger) for en god dommer.

Venter også på dommerlister.

Må jo fly siden vi bor langt unna.

Men gidder ikke kaste bort en av de tre årlige flyturene med hund på ei utstilling med "dårlige" dommere.

Synes det begynner å bli på tide å få ut dommerlistene nå.

Forresten fant jeg via Finn.no hotellrom på Lillestrøm til 1150 kr natta.

Det er dyrt, men ikke dyrere enn vi måtte ut med i Harstad i april, og i Bodø nå i juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Her er huset fullbooket alt, men mulig det kommer en camping vogn utenfor huset også. Sånn er det å bo på "landet" bare 15-20 min unna varemessen *kjenner at det er godt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det her http://messe.no/no/nv/prosjekt/Dogs4all/Ut...arkering-Bobil/

Ellers er jeg glad jeg ikke er "besøkende";

Priser

Familiebillett kr 250

Voksen kr 120

Barn kr 60

Honnør kr 60

:yawn:

Det blir nok ikke noen Norsk Vinner på meg i år, ser jeg... 120 kroner i inngang er DRØYT! Da kan jeg jo nesten like godt melde på bikkja, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i jøsses så mye sutring da! Som 2ne sier, det er helt frivillig å delta og å være tilskuer. Jaja jeg vet, nytt er skummelt, men ærlig talt!

Så lenge det har vært på Hamar har mange faktisk kjørt fra Oslo (og enda lenger unna) for å delta, så at det skal være så ekstremt mye verre å kjøre andre vei synes jeg er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Men i jøsses så mye sutring da! Som 2ne sier, det er helt frivillig å delta og å være tilskuer. Jaja jeg vet, nytt er skummelt, men ærlig talt!

Så lenge det har vært på Hamar har mange faktisk kjørt fra Oslo (og enda lenger unna) for å delta, så at det skal være så ekstremt mye verre å kjøre andre vei synes jeg er rart.

Eller man kan avtale med noen som stiller flere hunder. Feks så kan Margrete komme inn "gratis" som min hundeholder den dagen jeg stiller begge jentene mine :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det her http://messe.no/no/nv/prosjekt/Dogs4all/Ut...arkering-Bobil/

Ellers er jeg glad jeg ikke er "besøkende";

Priser

Familiebillett kr 250

Voksen kr 120

Barn kr 60

Honnør kr 60

Ja det var noen voksne priser...

Glad jeg alltid stiller begge gutta, da har jeg og sambo hver sin inngangsbillett i påmeldinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo ikke kontroll på hvilke startnummer som er brukt for å komme inn heller, så om jeg melder på en hund og printer ut ti eksemplar av startnummeret for å gi til heiagjengen min, så er det jo ingen som hittil har klart å oppdage det på utstilling, det er ikke noe system for å avsløre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ti minutter med tog fra Oslo sentralstasjon til Lillestrøm stasjon (som ligger rett ved utstillingen), da. Det kan umulig være så veldig vanskelig å finne et sted i Oslo dersom en ikke finner noe passende i nærheten. Og på Thon hotell på Lørenskog senter går det f.eks. an å bo (vet ikke om de tar imot hund, da). Det er heller ikke langt unna.

Selv bor jeg ti minutter unna, så jeg er bare glad til at utstillingen er flyttet fra vikingskipet. Det skal jeg ærlig innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig glad for at jeg stiller hund der, nesten så man lurer på om de høyner inngangsprisen for besøkende for å minske antallet som kommer. De har tross alt såpass stor inntekt på påmelding osv. at man i utgangspunktet ikke skulle tro det var nødvendig å sette opp inngangsprisen.

Jeg har forresten plass i bilen til en hund+eier, om noen fra Tr.heim vil sitt på med meg og Christine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig glad for at jeg stiller hund der, nesten så man lurer på om de høyner inngangsprisen for besøkende for å minske antallet som kommer. De har tross alt såpass stor inntekt på påmelding osv. at man i utgangspunktet ikke skulle tro det var nødvendig å sette opp inngangsprisen.

Jeg har forresten plass i bilen til en hund+eier, om noen fra Tr.heim vil sitt på med meg og Christine.

Akkurat inngangsprisene tror jeg ikke NKK kan styre, da må de i så fall gå inn og betale mellomlegget - Messesenteret har sine faste priser, mener jeg at jeg ble fortalt en gang. Så NKK må sponse mellomlegget om vi skal slippe inn billigere. På samme måte som at hvis Messesenteret styrer cateringen kan ingen klage til NKK for dyr brus, for det er ikke NKK som har ansvar - eller myndighet - for matsalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild, du kan jo bo hos oss? Og få startnummer av meg så du slipper å betale inngang. Så betaler du bare for reise til og fra Oslo.

Gratis overnatting i Oslo har jeg jo fra før av (mormor/morfar), men startnummer sier jeg ikke nei takk til, haha :rolleyes2:

Jeg ble også veldig glad for at jeg stiller hund der, nesten så man lurer på om de høyner inngangsprisen for besøkende for å minske antallet som kommer. De har tross alt såpass stor inntekt på påmelding osv. at man i utgangspunktet ikke skulle tro det var nødvendig å sette opp inngangsprisen.

Jeg har forresten plass i bilen til en hund+eier, om noen fra Tr.heim vil sitt på med meg og Christine.

*rekke opp hånda*

Roadtrip er hyggelig! Hvor skal dere bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Akkurat inngangsprisene tror jeg ikke NKK kan styre, da må de i så fall gå inn og betale mellomlegget - Messesenteret har sine faste priser, mener jeg at jeg ble fortalt en gang. Så NKK må sponse mellomlegget om vi skal slippe inn billigere. På samme måte som at hvis Messesenteret styrer cateringen kan ingen klage til NKK for dyr brus, for det er ikke NKK som har ansvar - eller myndighet - for matsalget.

Det er jeg sikker på NKK kan styre faktisk... fordi det er mange messer der som har kostet ifra 10kr og opp, hvor jeg vet mellomlegget ikke har vært betalt ifra arrangør.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jeg ikke før nå :lol: Vi skal bo her. :icon_confused:

hihi dere skal bo i gamle kvinnefengslet... Vet du at det skal spøke der om natten? :wub:  :wub:

rett borti gata der så har du en SUPER bra pizza sjappe og kan anbefales i allerhøyeste grad *yum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Merket ingen ting til spøkelser da jeg bodde der. Men tenkte å bruke det doble bil buret til hundene siden dem lokte opp dører og fikk det ikke inn på romet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...