Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund slept etter bil - død


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Altså, sånt er jo fryktelig uansett om det er en belger eller ikke da... Men jeg skjønner at du tenker det pga rasespesialen som var der i pinsen. Det må være fryktelig,fryktelig å oppleve noe sånt, for eierene, og selvfølgelig for den stakkars hunden som må ha dødd smertefullt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :rolleyes2:

Hun håper vel at det ikke var noen hun kjente, i og med at det var oppdrettersamling (eller hva det nå heter) der i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i det minste en ulykke, og ikke bare en glemsk eier som en del av disse tragediene har vært før. utifra hva som står i artikkelen var det en annen en fører som hadde festet hunden bak.

Men tragisk er det uansett, og jeg har lært at man alltid skal gå en runde over biler før man begynner å kjøre. Kanksje en vane man bør legge til også etter førerkortet er tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :whistle:

Selvsagt er det ikke så nøye om det er noe annet enn belger, det var akkurat det hun mente.. Eller:

Hun håper vel at det ikke var noen hun kjente, i og med at det var oppdrettersamling (eller hva det nå heter) der i helgen.

Så kan det jo selvsagt være fordi det var belgerspesial der i pinsa, og at det var himla mye kjentfolk..

Nei, jeg tror kanskje det var fordi at det var mye verre om det var en belger jeg.. :rolleyes2: (Jepp, jeg er kjempe-sarkastisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :rolleyes2:

Regnet med at noen ville reagere på det, derfor jeg skrev ,

Altså, sånt er jo fryktelig uansett om det er en belger eller ikke da... Men jeg skjønner at du tenker det pga rasespesialen som var der i pinsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ehh.... jeg tenkte selvsagt på belgerspesialen.

Det er like ille uansett, og det er bare ingen unnskyldning - det står at et annet familiemedlem bandt hunden til hengerfestet - vel, det andre familiemedlemmet burde være smart nok til å følge med. Det er INGEN absolutt INGEN unnskyldning for å kjøre avgårde med en hund til hengerfeste - og nei, det hjelper ikke om andre har bundet den der heller - man sjekker før man kjører om alle som skal være i bilen er i bilen INKLUDERT bikkja og jeg driter i om noen her mener at stakkaren ikke kan lastes - det kan han.... stakkars stakkars stakkars hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.... jeg tenkte selvsagt på belgerspesialen.

Det er like ille uansett, og det er bare ingen unnskyldning - det står at et annet familiemedlem bandt hunden til hengerfestet - vel, det andre familiemedlemmet burde være smart nok til å følge med. Det er INGEN absolutt INGEN unnskyldning for å kjøre avgårde med en hund til hengerfeste - og nei, det hjelper ikke om andre har bundet den der heller - man sjekker før man kjører om alle som skal være i bilen er i bilen INKLUDERT bikkja og jeg driter i om noen her mener at stakkaren ikke kan lastes - det kan han.... stakkars stakkars stakkars hund

Det er vel egentlig ingen som har forsvart sjåføren heller? Jeg skrev at det ikke var han som bandt hunden fast, men som deg er jeg av den oppfattning at man burde ta en runde rundt bilen før man setter seg i. Om noen andre på de 30 sekundene det tar å gå fra bakluka til førersetet klarer å feste en hund bak er de faktisk ekstremt lite tilstedeværende. Sjekker man bilen sin før man kjører, vil ikke slikt (eller påkjørsler av ulike arter) skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ja, stakkars hund, stakkars folk!

Men hvordan i all verden kan dere komme her og være sure og sarkastiske fordi folk spør hvorfor det var så viktig at det ikke skulle være belger??? Er det obligatorisk for alle i hele verden å vite at det var belgertreff oppi Hemsedal i pinsehelga, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan i all verden kan dere komme her og være sure og sarkastiske fordi folk spør hvorfor det var så viktig at det ikke skulle være belger??? Er det obligatorisk for alle i hele verden å vite at det var belgertreff oppi Hemsedal i pinsehelga, eller?

Innlegg nr TO i denne tråden:

Altså, sånt er jo fryktelig uansett om det er en belger eller ikke da... Men jeg skjønner at du tenker det pga rasespesialen som var der i pinsen. Det må være fryktelig,fryktelig å oppleve noe sånt, for eierene, og selvfølgelig for den stakkars hunden som må ha dødd smertefullt :ahappy:

Så nei, det er ikke obligatorisk å vite at det var belgerspesial der i pinsa, men man hadde KANSKJE fått forklaring på hvorfor under-overskrifta (for et merkelig ord) var: "jeg håper det ikke var en belger". Da slipper man å spørre sånn:

Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :wub:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg nr TO i denne tråden:

Så nei, det er ikke obligatorisk å vite at det var belgerspesial der i pinsa, men man hadde KANSKJE fått forklaring på hvorfor under-overskrifta (for et merkelig ord) var: "jeg håper det ikke var en belger". Da slipper man å spørre sånn:

Men allikevel, er det noe å hisse seg opp over? Er det noe nytt at folk ikke leser annet enn startinnlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allikevel, er det noe å hisse seg opp over? Er det noe nytt at folk ikke leser annet enn startinnlegget?

Er det noe i det hele tatt på dette forumet som er noe å hisse seg opp over? Er det noe å hisse seg opp over at TS håpet at det ikke var en belger? Er det noe å hisse seg opp over at jeg var sarkastisk når jeg svarte? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal man forvente at folk går en runde rundt bilen før man kjører avgårde? Gjør alle her faktisk det? Hvis sjåføren selv hadde bundet hunden der er det en ting, men man kan ikke gå rundt og forvente at noen binder hunden til hengerfestet heller. Nei, en tragisk ulykke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tusen takk, alle, for deling av erfaringer. Nå er det slik at hunden har fôrallergi, og går på et Specific-fôr. Så jeg tør ikke skifte fôr uten videre, til for eksempel Hills. Men ringte dyreklinikken i dag, og fikk time i morgen, siden det nå har pågått i to uker. Vet ikke hvor lenge mage-/tarm-infeksjoner kan vare? Kjenner jeg er veldig spent, håper på en relativt "grei" diagnose. Men takk igjen for innspill! 
    • Personlig er jeg fortsatt litt skeptisk til miniaussie. Selv om det er blitt en mer etablert og godkjent rase så har det vært mye rusk på dem (dårlig mentalitet, og jeg aner ikke hvordan det er med leddproblematikken), og jeg aner ikke hvordan de er bruksmessig. Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i det med førstegangshund, så lenge dere er innstilte på å sette dere inn i hundehold og trening, og prioritere det hunden trenger. Om lydighet og agility er målet ville jeg valgt sheltie av de alternativene du nevner. De kan bjeffe en del, og krever litt pelsstell (børsting regelmessig), men er fine familiehunder, aktive og som oftest ganske lette å trene. Selv er jeg ganske svak for kooikeren, men den er litt særere og mer krevende å trene. Anbefaler dere å lese rasestandarden og RAS-dokumentet på NKK eller raseklubb-sidene, og dra gjerne på noen treff eller arrangement der dere møter flere hunder av rasen og får se hvordan de er. Snakk med eiere og oppdrettere og få ulike erfaringer, så blir det kanskje litt lettere å velge.
    • jeg har lyst på en førstegangangs hund(og agility eller lydighet hund)vi er 4 i familien (vi har katt) men alle vil ha forskjellige hunderaser  det er:kooiker, sheltie , og mini aussie men hvem av de rasene er best førstegangangs hund?    
    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...