Gå til innhold
Hundesonen.no

Hallo alle sammen...


Recommended Posts

Hei,

Navnet mitt er Alexander Norø, er 25 år og kommer fra Tromsø. Jeg har hatt lidenskap for hund helt siden jeg kunne bevege beina. Er oppvokst blannt Rottweilere, men eier i dag 2 Perro de Presa Canario'er. Ikke Dogo Canario, men Presa Canario. Og flere presaer vil bli bestilt når den tid kommer. Jeg er stort sett hele dagen ute med hundene mine. Trene mye lydighet, agility (så ofte jeg kan), spor og weight-pulling. Jeg kan bruke opptil 2-3 timer per dag i skog og mark med hundene, bare fordi jeg ler konstant hele tiden av påfunnene dems på fjellsiden! Ingen dager er like og alle dagene er like morsom! :)

Kan vell si litt om hundene mine...

...Latina var den første. Er ei tispe (som dere sikkert så på navnet), er rett over sommeren 2 år, har en utmerket mentalitet og temperament. Fra hun var 3 mnd tok jeg henne med i barnehager rundt om i byen for å la småunger leke med henne. Noe som har virket veldig positivt.

Balboa er den "nyeste" innkjøpte hunden min. Men alikavell den første han hunden min. Balboa kommer fra et oppdrett i Larvik. Han er snart 8 mnd, langhårete presa. Mentaliteten hans er også utmerket og blir bare bedre og bedre med tiden. Han har et fantastisk temperemant også. Balboa har jeg store planer for når den tid kommer. Samme som Latina, har jeg tatt han med i barnehager for å sosialisere han med småbarn.

Latina

DSC_0064NEF.jpg

DSC_0047NEF.jpg

Balboa

DSC_0034-2.jpg

DSC_0036NEF.jpg

______

Ta gjerne en tur innom hjemmesiden min og ta en titt. Hjemmesiden er under en voldsom makeover

Det var vell det jeg kom på i farta, men er det noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre.

MVH,

Alexander og hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:) Er det ikke sånn at dogo canario er et offisielle navnet nå, og at bare noen få sære oppdrettere på kanariøyene holder på det gamle navnet presa canario?? Bare lurer:)

Hei og takk.

Dogo Canario ble det offisielle navnet i 2001 av FCI. Men i 2003 ble rasen endelig godkjent av Amerikanske United Kennel Club og flere begynte å bruke UKC sitt register på presaene sine. Presa Canario har sin egen raseklubb her i norden, Norsk Presa Canario Klubb og i årskiftet 2007-2008 ble rasen godkjent av norske NHL.

MEN, siden det er 2 forskjellige rasestandarder anser vi Perro de Presa Canario entusiaster det som 2 forskjellige raser.

Men sære oppdrettere? Er ikke vi alle sære som er entusiaster av den rasen vi eier? :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...