Gå til innhold
Hundesonen.no

Hallo alle sammen...

Recommended Posts

Hei,

Navnet mitt er Alexander Norø, er 25 år og kommer fra Tromsø. Jeg har hatt lidenskap for hund helt siden jeg kunne bevege beina. Er oppvokst blannt Rottweilere, men eier i dag 2 Perro de Presa Canario'er. Ikke Dogo Canario, men Presa Canario. Og flere presaer vil bli bestilt når den tid kommer. Jeg er stort sett hele dagen ute med hundene mine. Trene mye lydighet, agility (så ofte jeg kan), spor og weight-pulling. Jeg kan bruke opptil 2-3 timer per dag i skog og mark med hundene, bare fordi jeg ler konstant hele tiden av påfunnene dems på fjellsiden! Ingen dager er like og alle dagene er like morsom! :)

Kan vell si litt om hundene mine...

...Latina var den første. Er ei tispe (som dere sikkert så på navnet), er rett over sommeren 2 år, har en utmerket mentalitet og temperament. Fra hun var 3 mnd tok jeg henne med i barnehager rundt om i byen for å la småunger leke med henne. Noe som har virket veldig positivt.

Balboa er den "nyeste" innkjøpte hunden min. Men alikavell den første han hunden min. Balboa kommer fra et oppdrett i Larvik. Han er snart 8 mnd, langhårete presa. Mentaliteten hans er også utmerket og blir bare bedre og bedre med tiden. Han har et fantastisk temperemant også. Balboa har jeg store planer for når den tid kommer. Samme som Latina, har jeg tatt han med i barnehager for å sosialisere han med småbarn.

Latina

DSC_0064NEF.jpg

DSC_0047NEF.jpg

Balboa

DSC_0034-2.jpg

DSC_0036NEF.jpg

______

Ta gjerne en tur innom hjemmesiden min og ta en titt. Hjemmesiden er under en voldsom makeover

Det var vell det jeg kom på i farta, men er det noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre.

MVH,

Alexander og hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:) Er det ikke sånn at dogo canario er et offisielle navnet nå, og at bare noen få sære oppdrettere på kanariøyene holder på det gamle navnet presa canario?? Bare lurer:)

Hei og takk.

Dogo Canario ble det offisielle navnet i 2001 av FCI. Men i 2003 ble rasen endelig godkjent av Amerikanske United Kennel Club og flere begynte å bruke UKC sitt register på presaene sine. Presa Canario har sin egen raseklubb her i norden, Norsk Presa Canario Klubb og i årskiftet 2007-2008 ble rasen godkjent av norske NHL.

MEN, siden det er 2 forskjellige rasestandarder anser vi Perro de Presa Canario entusiaster det som 2 forskjellige raser.

Men sære oppdrettere? Er ikke vi alle sære som er entusiaster av den rasen vi eier? :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...