Gå til innhold
Hundesonen.no

Et lite hjertesukk.


Carma

Recommended Posts

Noen dager er gørrere (japp japp) enn andre, av forskjellige grunner.

I dag har min dag vært gørr pga penger.

Jeg sto opp i dag og før jeg dro på jobb betalte jeg regninger, noen som absolutt burde vært betalt for ei stund siden, noen som egentlig kunne ventet litt, bare ikke til etter neste lønn (og da er det vel strengt tatt like greit å få dem unna). Etter at jeg var ferdig med det hadde jeg betalt regninger for ca 19200,-. *sukke*

(og der gikk alle pengene for all ekstrajobbinga mi liksom...)

Da jeg kom hjem fant jeg til min glede to regninger til liggende hvorav den ene var forfalt så da fikk jeg lov til å betale litt over 2500,- til!

Så i dag har jeg betalt regninger for nesten 22 000 norske blanke surt opptjente kroner! Og det suger! :D

Det ekstra gørre er at jeg absolutt har andre ting jeg burde brukt penger på også - meg selv for eksempel!

Sånn... det var dagens lille "buhu det er synd på meg" fra meg! Medfølelse og oppmuntring mottas med takk! :D

Andre som har hatt en dustedag av en eller annen grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staaaakaaar Carma :D

Men missunner deg ikke dagen din altså, å betale så mye regninger er aldri noe man gjør med glede. Så en lite oppmuntring: Side du betalte de nå, så trenger du ikke å betale de senere. :D

Jeg trodde det skulle bli en sikkelig drittdag i dag, på grunn av at vi skulle ha en lærer jeg hater i 3 timer. Men heldigvis, og takk og lov så ble det ikke noe av. (Vi hadde travtrening av hest istede. Yay :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankkontoen takker og sier "feeeeeed me!" :D

:D Uff, så kjipt! Her er vi raka fant, det til tross for at lønna har nettopp kommet. Hater alt som har med penger å gjøre for tiden, og føler vi er konstant med hodet under vann.. :D Håper det tar seg opp i sommer, med skattepenger og god ferielønn. Det kjipe er at jeg fikk sparken i går. Alle ble oppsagt; sjappa skal nemlig nedlegges. Så jess, her går det strålende også for tiden! :D

Som om ikke det er nok, får jeg ikke tatt eksamen i morgen (og sikkert ikke neste uke heller), pga vondt i ryggen, nakken, armen og siden. Jeg har mistet følelsen i pekefingeren, og klarer ikke sitte mer enn max en halvtime (hvis jeg sitter tilbakelent). Sitter jeg fremoverlent (slik man gjør på eksamen) klarer jeg ikke sitte mer enn noen sekunder. Dumme, dumme rygg og muskelknutegreier som har utviklet seg sånn! Har hatt vondt i ryggen siden før 10. april, og i helgen har det altså drastisk forværret seg. Våknet hver gang jeg snudde meg, og jeg våknet også flere ganger av at jeg bare sa "aaaaauuuu" for det gjorde så vondt å ligge. Har fått legetime i dag, men legen kan jo ikke gjøre en dritt, jeg antar jeg må henvises til histen eller pisten, og at utredningen tar griselang tid. I mellomtiden kan jeg bare stå og gå. Ibux hjelper fint lite, paralgin forte besvimer jeg av mens jeg tisser på meg :D - det eneste som hjelper er å gå. Bajs, altså! :D Man blir sliten av å gå hele tiden også.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,her er mine likesinnede.Sykmeldt over lang tid,pengene mine kom og gikk igår :D Lyspunktet er at jeg fikk betalt de som hadde forfall for lenge siden.... Vil bli millonær jeg!!! All medfølelse til oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så deilig at dere eksisterer!! Misery loves company og alt det der! :D

Jeg også hater alt som har med penger å gjøre, det er noe dritt rett og slett! Ja til å gå ut i skogen og kvele en bjørn om man har brukt for noe! Selge skinnet og bytte mot litt mel og grønnsaker og noen favner ved eller noe.

I dag er jeg faktisk hjemme fra jobb, har (ikke fullt så ille som deg Huldra, men kjenner igjen greia!) stressnakke/skuldre/rygg/lår/hæl som slår ut i sånn "nå ser jeg visst ikke så godt"-hodepine innimellom. Vært et helvetesår når det gjelder arbeidsmengde (første som kommer og påstår at lærere har det så godt slår jeg!) og innimellom blir det bare stopp...

Og jada (tror vi må lage klubb her altså!) skole er jo en stoooor prioriteringssak så derfor er det innstramninger overalt og jeg er 50% overtallig fra høsten...

Henger meg på ønske om lottomillion! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg... penger er en fryd, men også en forbannelse :D

Kan kanskje trøste deg med å si at min dag heller ikke har vært superbra (dog ikke like ille som din..). Kom meg ikke på skolen i dag heller, og det burde jeg virkelig, med all fraværet jeg har fra før av. Er forbanna på meg selv som ikke eier snev av viljestyrke. Faren for å ikke komme inn på skolen jeg vil, blir bare større og større. Ikke kan jeg kjøpe ti vekkerklokker heller, for jeg, som deg, har ikke god råd i det hele tatt. Har en stor sum som skal betales i juni en gang, og har derfor ikke råd til å kjøpe meg saft eller juice engang. Bare vann på meg :D Og jeg liker ikke vann engang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingen penger lenger jeg, for NAV har satt seg på bakbenene. Så nå lever jeg på 2000,- i mnd, hvor 1200,- går rett til hun jeg bor hos. Og de 2000,- kommer fra min mor, som idag sa opp jobben sin for å være hjemmeværende et år mens hun går på omskolering. HURRA!

Jeg har desverre ikke overskudd (les: jeg tørr ikke) jobbe, søke jobb, eller ha noen slike forpliktelser. Jadda, jeg vet. Jeg må ta meg i nakkeskinnet. Bare ikke helt enda. Jeg er ikke klar enda.

Jeg skulle ønske jeg kunne tørre å ringe en ***** kjøreskole å fått tatt lappen, men tørr jeg? NEIDA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du kanskje begynne med samtaler hos noen? F. eks helsesøster på helsestasjon er et ålreit alternativ, koster jo ingenting. Og de har mye erfaring med ungdommer. Sånn at du hvertfall har en start. Kanskje du også kan få noe papirer på at du ikke "fungerer" eller noe, sånn at du får penger fra NAV på den måten? Jeg vet ikke hvordan det fungerer altså, bare forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du kanskje begynne med samtaler hos noen? F. eks helsesøster på helsestasjon er et ålreit alternativ, koster jo ingenting. Og de har mye erfaring med ungdommer. Sånn at du hvertfall har en start. Kanskje du også kan få noe papirer på at du ikke "fungerer" eller noe, sånn at du får penger fra NAV på den måten? Jeg vet ikke hvordan det fungerer altså, bare forslag ;)

Joda. Jeg har hatt streng oppfølging av sosial rådgiver. Jeg har i følge henne sosial angst ;)

NAV er dritt. Og før min mor kan innse at jeg har et problem, så må jeg nesten forholde meg til slik ting er nå :) Men det ordner seg nok. Skal ha samtale med NAV i morgen, så får vi se om de har noen alternativer til meg. For mamma kan ikke hjelpe meg. Og jeg har heller ingen far som kan hjelpe meg (han er død) .... så noen MÅ jo hjelpe meg, selv om jeg har blitt 18.

Pga at Mamma er gift med en "Rik" mann, så får jeg ikke stipend heller :)

Men Mamma hjelper da, så godt hun kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta med deg moren til til rådgiveren, sånn at h*n kan forklare litt ? Er ikke alltid det er enklest å gjøre det selv.. Evt. kan dere jo dra på familievernkontoret og snakke der, om det ikke er så lett å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertesukket mitt fortsetter: var hos legen i går og fikk rekvisisjon til fysioterapeut. I dag leverte jeg rek'en, og fikk vite det er en HEL MÅNEDS ventetid!! :) Ai-aiai! Bestilte meg liksågodt en massasjetime til i morgen - NOE må jeg jo gjøre! Og det kjennes så flott ut å måtte ta ut penger fra kredittkortet for å betale timen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg har hatt streng oppfølging av sosial rådgiver. Jeg har i følge henne sosial angst :flowers:

NAV er dritt. Og før min mor kan innse at jeg har et problem, så må jeg nesten forholde meg til slik ting er nå :ahappy: Men det ordner seg nok. Skal ha samtale med NAV i morgen, så får vi se om de har noen alternativer til meg. For mamma kan ikke hjelpe meg. Og jeg har heller ingen far som kan hjelpe meg (han er død) .... så noen MÅ jo hjelpe meg, selv om jeg har blitt 18.

Pga at Mamma er gift med en "Rik" mann, så får jeg ikke stipend heller :ahappy:

Men Mamma hjelper da, så godt hun kan...

Dra til fastlegen din, ring å bestill time idag du. Hun/han kan vidresende deg til en psykolog, og så fort du er i behandling så har du krav på rehabiliteringspenger. Jeg er der nå.. For andre gang, men denne gangen er det for min egen del og denne gangen skal jeg klare å bygge meg opp hvis folk bare vil gi meg den tiden jeg trenger.

Hvis fastlegen din blir vanskelig, så skaff en ny. Har man vært syk over lengre tid, såppass syk at man ikke kan jobbe, så har man rett på penger til å klare seg i hverdagen!

Det sier seg selv at det ikke er så enkelt å bli frisk når ALT er et sinnsykt slit, til og med det å få nok mat i seg for hver dag og ha de tingene man trenger i hverdagen tilgjengelig, som shampo, tannkrem osv. Det tar på å ikke ha råd til å kjøpe seg slike ting, eller klær for den saks skyld. Når man går i det samme som man gjorde når man var 16 så er det litt ekkelt innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg i rekken til dem med vondter. Nakken har kranglet til og fra (mest til) siden jeg kræsjet med en murvegg da jeg sklei på isen i vinter, og ryggen er vond i tillegg. Det ble merkelig nok ikke bedre av at jeg har kjørt over 180 mil på 5 dager (pluss jobb den ene dagen). Fått bestilt time hos legen for ei stund siden, men det er fryktelig lang ventetid. To uker igjen til jeg skal dit enda. Og jeg ble ikke akkurat noe mer optimistisk da jeg leste dette:

Hjertesukket mitt fortsetter: var hos legen i går og fikk rekvisisjon til fysioterapeut. I dag leverte jeg rek'en, og fikk vite det er en HEL MÅNEDS ventetid! :lol: Ai-aiai! Bestilte meg liksågodt en massasjetime til i morgen - NOE må jeg jo gjøre! Og det kjennes så flott ut å måtte ta ut penger fra kredittkortet for å betale timen.. :ahappy:

En måned!? :S Er det meningen man skal gå så lenge før man får hjelp? Og du høres jo ut til å ha det hakket verre enn meg og ... *sukk* Jeg vil bli bra NÅ jeg, slik at jeg kan jobbe masse ekstra i sommer - og slik at jeg er frisk og rask til en eventuell ny - og forhåpentligvis fast - jobb i høst (mange søknader inne, men ingen napp enda). Og så er det litt slunkent på bankkontoen, så jeg må jobbe så mye ekstra som mulig nå, til tross for plagene. Ung og sprek? Særlig. :lol:

Det er enda godt man ikke er sutrete *host* . :flowers::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta med deg moren til til rådgiveren, sånn at h*n kan forklare litt ? Er ikke alltid det er enklest å gjøre det selv.. Evt. kan dere jo dra på familievernkontoret og snakke der, om det ikke er så lett å snakke.

Joda. Mamma forstår, hun har bare veldig vanskelig for å godta ;-) Hun trenger minst like lang tid som meg, bare for å godta.

Det er jo en grunn til at jeg ikke bor hjemme. Og det er IKKE fordi Mamma /foreldrene mine gjør noe gale, på noen måte. De er verdens beste, men de er forferdelig opptatt av status blandt andre. Og å ha en datter som går under kategorien "Psykisk syk" er ikke noe Mamma takler... (jeg definerer meg ikke som psykisk syk, men jeg har blitt stemplet som det på skolen)

Dra til fastlegen din, ring å bestill time idag du. Hun/han kan vidresende deg til en psykolog, og så fort du er i behandling så har du krav på rehabiliteringspenger. Jeg er der nå.. For andre gang, men denne gangen er det for min egen del og denne gangen skal jeg klare å bygge meg opp hvis folk bare vil gi meg den tiden jeg trenger.

Hvis fastlegen din blir vanskelig, så skaff en ny. Har man vært syk over lengre tid, såppass syk at man ikke kan jobbe, så har man rett på penger til å klare seg i hverdagen!

Det sier seg selv at det ikke er så enkelt å bli frisk når ALT er et sinnsykt slit, til og med det å få nok mat i seg for hver dag og ha de tingene man trenger i hverdagen tilgjengelig, som shampo, tannkrem osv. Det tar på å ikke ha råd til å kjøpe seg slike ting, eller klær for den saks skyld. Når man går i det samme som man gjorde når man var 16 så er det litt ekkelt innimellom..

Jeg holder på å bytte fastlege nå. Han andre er en dust :-P

Nei. Jeg trenger tid på å komme meg. Jeg klarer ikke både manne meg opp til å gå på skole, så jobb etterpå. Jeg har ikke overskudd. Mange dager er det slik du sier. Jeg blir så stresset, urolig for ting som skjer på skolen at jeg ikke klarer å spise, ikke fordi jeg har noe spise forstyrrelse eller noe, jeg rett å slett bare orker ikke NOE.

Vi får se da. Foreløpig er Mamma veldig flink til å hjelpe meg økonomisk. Men ettersom hun har sagt opp jobben, så vet jeg ikke hvor lenge hun klarer å gi meg penger. Når jeg bodde hjemme hos Mamma og de, så fikk jeg jo penger av stefaren min. Og det hadde jeg sikkert fått om jeg spurte, men siden han ikke er faren min, og jeg ikke lenger bor hjemme, så føler jeg det blir veldig feil. Selv om han er gift med Mamma og har ansvars forpliktelse overfor meg til jeg er 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg i rekken til dem med vondter. Nakken har kranglet til og fra (mest til) siden jeg kræsjet med en murvegg da jeg sklei på isen i vinter, og ryggen er vond i tillegg. Det ble merkelig nok ikke bedre av at jeg har kjørt over 180 mil på 5 dager (pluss jobb den ene dagen). Fått bestilt time hos legen for ei stund siden, men det er fryktelig lang ventetid. To uker igjen til jeg skal dit enda. Og jeg ble ikke akkurat noe mer optimistisk da jeg leste dette:

En måned!? :S Er det meningen man skal gå så lenge før man får hjelp? Og du høres jo ut til å ha det hakket verre enn meg og ... *sukk* Jeg vil bli bra NÅ jeg, slik at jeg kan jobbe masse ekstra i sommer - og slik at jeg er frisk og rask til en eventuell ny - og forhåpentligvis fast - jobb i høst (mange søknader inne, men ingen napp enda). Og så er det litt slunkent på bankkontoen, så jeg må jobbe så mye ekstra som mulig nå, til tross for plagene. Ung og sprek? Særlig. :ahappy:

Det er enda godt man ikke er sutrete *host* . :flowers::ahappy:

Uff, nei det hjelper lite å sitte i ro merker jeg. Rare greier; jeg kan liksom "løpe i skogen" med bikkjene, men å sitte og lese til eksamen (som forøvrig var i dag) klarer jeg ikke. :lol: Dataen står oppå et lite skap, sånn at jeg slipper å sitte når jeg skal gjøre diverse.

En måned var sykt lang ventetid syns jeg også! To-tre uker hadde jeg vel forventet, men en hel måned er jo bare galskap! Jeg kan jo ikke gå sånn som dette så lenge; knutene forplanter seg for hver natt - nå har de spredd seg til armen som er blitt nummen/skjelven fra under albuen og ned. Like greit å bestille legetime først som sist og få rekvisisjon, alternativt tar du snarveien og går til naprapat, massør eller kiropraktor for egen regning. :lol: Får du ikke akutt-time hos legen da? Det fikk jeg, men måtte ringe veldig tidlig på dagen for å få den (kvelden før gikk visst ikke :lol: ). Da fikk jeg time på dagen, men den har halv varighet i forhold til vanlig time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en oppmuntringsklem til alle i denne tråden! :ahappy:

Hjertesukket mitt fortsetter: var hos legen i går og fikk rekvisisjon til fysioterapeut. I dag leverte jeg rek'en, og fikk vite det er en HEL MÅNEDS ventetid! :lol: Ai-aiai! Bestilte meg liksågodt en massasjetime til i morgen - NOE må jeg jo gjøre! Og det kjennes så flott ut å måtte ta ut penger fra kredittkortet for å betale timen.. :flowers:

Uff da. Kan du ta noe homeopati eller akupunktur i mellomtiden kanskje ?

Jeg dør på meg av skrekk foran avsluttende eksamen imorgen, det er mitt hjertesukk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en oppmuntringsklem til alle i denne tråden! :flowers:

Uff da. Kan du ta noe homeopati eller akupunktur i mellomtiden kanskje ?

Takk! Vet ikke om jeg kan ta noe, har du tips? Jeg tenker mer i retning kiropraktor, naprapat, massasje, osv. Homeopati og akupunktur kan kanskje hjelpe på smertene i alle fall? Eller løser homeopati opp floker på nervene? :lol:

Jeg dør på meg av skrekk foran avsluttende eksamen imorgen, det er mitt hjertesukk :lol:

Lykke til - tvi tvi! :ahappy: Går nok bra, skal du se!

Edit:

Umm.. ringte nettopp til en annen fysioterapeut og spurte om ventetid. De hadde personer på listen (!) som hadde satt seg opp i MARS! :lol: Så til alle som trenger fysio; tror det er best å bare hoppe i det, bestille legetime og få rek., og sette seg ned og vente. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei det hjelper lite å sitte i ro merker jeg. Rare greier; jeg kan liksom "løpe i skogen" med bikkjene, men å sitte og lese til eksamen (som forøvrig var i dag) klarer jeg ikke. :flowers: Dataen står oppå et lite skap, sånn at jeg slipper å sitte når jeg skal gjøre diverse.

En måned var sykt lang ventetid syns jeg også! To-tre uker hadde jeg vel forventet, men en hel måned er jo bare galskap! Jeg kan jo ikke gå sånn som dette så lenge; knutene forplanter seg for hver natt - nå har de spredd seg til armen som er blitt nummen/skjelven fra under albuen og ned. Like greit å bestille legetime først som sist og få rekvisisjon, alternativt tar du snarveien og går til naprapat, massør eller kiropraktor for egen regning. :ahappy: Får du ikke akutt-time hos legen da? Det fikk jeg, men måtte ringe veldig tidlig på dagen for å få den (kvelden før gikk visst ikke :ahappy: ). Da fikk jeg time på dagen, men den har halv varighet i forhold til vanlig time.

Jeg har ringt flere ganger, men de har ikke tid er svaret. Mulig jeg ikke legger frem saken alvorlig nok. Fikk spørsmål om jeg ikke bare var litt stiv siden jeg ganske nylig begynte i jobben jeg har begynt i (miljøterapeut i bolig for psykisk utviklingshemmede) - der er det litt tungt kroppsarbeid. Må vel legge trykk på det med fallet i vinter, og at jeg har vært plaget FØR jeg begynte i denne jobben. Skal ta noen flere telefoner, både morgen og kveld de neste dagene, så får jeg vel komme inn før, eventuelt på legevakta hvis det blir helt uutholdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få sukke litt og?

I går fant jeg ut at yndlingshesten mi,n bestevennen min nesten er solgt. Det vil si at eier regner med å selge henne snart. To stykker er interessert i henne, en i Scotland! :flowers:

Om hun drar til Scotland, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg skal dra etter? Jeg greier liksom ikke å forestille meg at den lille jenta mi skal vokse opp uten at jeg er med på det..

Som nevnt før i tråden: Penger er noe HERK! Hadde bare de dumme menneskene fra lotto skjønt at jeg trenger penger til hest NÅ! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...